اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950609106215371

رییس سازمان برنامه و بودجه در همایش بانکداری اسلامی:

سهم بانک‎ها در رشد اقتصادی مشخص شد

کد: 13950609106215371

http://goo.gl/bm0VUq

، تهران , (اخبار رسمی): نوبخت اعلام کرد: نظام بانکی باید سالانه بالغ بر 180 هزار میلیارد تومان از منابع لازم برای رشد اقتصادی هشت درصدی پیش‌بینی شده در برنامه ششم توسعه را تامین کند.

سهم بانک‎ها در رشد اقتصادی مشخص شد

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه امروز در بیست و هفتمین همایش بانکداری اسلامی، این میزان تسهیلات و سرمایه را حدود 24 درصد کل مجموع سرمایه مورد نیاز در بخش های مختلف دانست که باید در اختیار بخش های غیردولتی و تعاونی ها قرار گیرد.

معاون رییس جمهوری با یادآوری اینکه در طول برنامه ششم توسعه سالیانه به هفت تریلیون و 230 هزار میلیارد ریال(723 هزار میلیارد تومان) سرمایه نیاز داریم؛ گفت: از نطام بانکی انتظار داریم این همراهی را برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی، برنامه ششم و نیز اهداف سند چشم انداز 20 ساله داشته باشد.

نوبخت همچنین به پایین بودن نسبت کفایت سرمایه و بالابودن مطالبات غیرجاری بانکها اشاره کرد و گفت: میزان مطالبات غیرجاری از 14.7 درصد در سال 1391 به 12.8 درصد در سال 94 کاهش یافته است.

نوبخت با اشاره به روند کاهنده نرخ تورم، آن را ناشی از انضباط پولی و مالی دانست و گفت: برای بهبود نسبت کفایت سرمایه بانکها که از 9.6 درصد در سال 1391 به7.6 درصد در سال 94 رسیده، نیازمند برنامه ریزی هستیم زیرا بخشی از آن ناشی از احکام و تبصره های تکلیفی همچون استمهال بدهی هاست که در سالیان گذشته در قالب قوانین بودجه به دوش نظام بانکی گذاشته شده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بانک مرکزی

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در تاریخ 18 مرداد ماه 1339 تأسیس گردید. برخی از وظایف بانک مرکزی عبارتند از حفظ ارزش داخلی و خارجی پول ملی کشور، انتشار اسکناس و ضرب سکه‌های فلزی رایج کشور، تنظیم مقررات مربوط به معاملات ارزی و ریالی، نظارت بر صدور و ورود ارز و پول رایج کشور، تنظیم کننده نظام پولی و اعتباری کشور

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه