کد: 13950609106695689

ستاری در چهاردهمین اجلاس سالیانه و جشنواره برترین‌های پارک فناوری پردیس معاونت علمی خبر داد

ایجادزیست بوم کارآفرینی درپارک فناوری پردیس

کد: 13950609106695689

http://goo.gl/j5gNDk

، تهران , (اخبار رسمی): معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: پارک فناوری پردیس معاونت علمی چتری برای شرکت‌های دانش بنیان است. امروز شاهد آن هستیم که زیست بوم کارآفرینی در این پارک ایجاد شده است.

ایجادزیست بوم کارآفرینی درپارک فناوری پردیس

به گزارش اخبار رسمی به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، چهاردهمین اجلاس سالیانه و جشنواره برترین های پارک فناوری پردیس با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور و اعضا هیات امنا پارک پردیس با هدف تقویت هم‌افزایی و همگرایی شرکت‌های دانش‌بنیان، ارائه گزارش عملکرد یکساله پارک، آگاهی از آخرین اقدامات و دستاوردهای شرکت‌های عضو و رونمایی از دستاوردهای برجسته فناورانه برگزار شد.

گفتمان علم و فناوری در کشور

ستاری در این مراسم اظهار کرد: امروز خوشحالم می‌بینم بسیاری از مباحثی که از روز اول مطرح کردیم، امروز تبدیل به گفتمان علمی و فناوری در کشور شده است.

وی با بیان این که امروز شاهد ایجاد فرهنگ جدیدی حتی در مراکز علمی سایر استان‌ها هستیم عنوان کرد: در گذشته مفاهیمی همچون آموزش یا پژوهش جزو وظایف دانشگاه‌ها مطرح بود. اما امروز واژه کارآفرینی و اقتصاددانش بنیان نیز در کنار این مباحث قرار گرفته است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری همچنین افزود: طی صد سال گذشته با اتکا به پول فروش نفت، فرهنگ غنی و پنج هزارساله کارآفرینی را در کشورمان نابود کردیم. باید بدانیم که سرمایه اصلی هر کشور، نیروی انسانی آن است که ویژگی‌هایی همچون اعتماد به نفس و خودباوری را دارد.

تربیت نیروی انسانی صاحب اعتماد به نفس

رییس هیئت امنای صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور، با بیان اینکه باید نیروی انسانی صاحب با اعتماد به نفسی را در کشور تربیت کنیم که از شکست نترسد گفت: دولت باید فرهنگسازی کرده و بستر را آماده کند تا زیست بوم کارآفرینی در کشور ایجاد شود. نیروی جوان کشور نباید فقط منتظر استخدام دولتی باشد. استخدام دولتی اعتماد به نفس و خلاقیت جوانان را از بین می‌برد. ملتی که خلاقیت در آن وجود ندارد پیشرفت نمی‌کند.

رییس ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان کشور با اشاره به این که امروز علم و فناوری در کشورها حرف نخست را می زند تصریح کرد: خوشحالم که بحث‌های همچون شرکت‌های دانش بنیان و اقتصاد دانش بنیان تبدیل به گفتمان در کشور شده است. این تغیر رویکرد تغییری مثبت در کشور محسوب می‌شود.

وی همچنین ابراز کرد: در حال حاضر شرکت‌های دانش بنیان در کشور پیشرفت خوبی کرده‌اند. در بازدیدی که روز گذشته از یکی از این شرکت‌ها در اراک داشته‌ایم، این شرکت خط تولید و دستگاهی را بدون هیچ کمک دولتی ساخته است که تا دیروز در کشور وجود نداشت. این دستگاه یکی از مشکلات ما در مخزن‌های CNG را برطرف می کند. این همان ایجاد زیست بوم کارآفرینی و بهره گیری از خلاقیت در کشور است.

ایجاد فضای مناسب برای آغاز کسب و کار

ستاری با بیان این که فضای مناسب باید برای آغاز کسب و کار شرکت‌ها ایجاد شود، گفت: پارک فناوری پردیس چتری برای شرکت‌های دانش بنیان است. امروز شاهد آن هستیم که زیست بوم کارآفرینی در این پارک ایجاد شده است.

رونمایی از هشت محصول

در این اجلاس، همچنین هشت محصول فناورانه نیز در حوزه‌های الکترونیک، مکانیک، نانو، دارویی و ارتباطی با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری رونمایی شد.

براساس این گزارش، «دالسنتریدین» از شرکت نانوحیات دارو با کارایی «بهبود علائم حرکتی در بیماران مبتلا به ام اس»، «رادیو مایکرویو دیجیتال» از شرکت مهندسی سازگان ارتباط با کارایی «برقراری ارتباط رادیویی دوطرفه روی دو فرکانس مستقل با ظرفیت 16E»، «دستگاه بارگذاری دینامیتی خطی» از شرکت آریانا مدرن صنعت مورد استفاده در «بارگذاری دینامیتی سازه ها، قطعات و مکانیسم های صنعتی، خودرویی و هوایی»، «درایو آسانسوری» از شرکت فنی مهندسی سنابرق توان با قابلیت استفاده در «انواع آسانسورهای کششی (غیرهیدرولیک)»، «دستگاه اندازه گیری زاویه تماس دینامیکی مایعات» از  شرکت نانومتری پژوه برای «اندازه گیری زاویه تماس دینامیکی مایعات جهت دستیابی به خواص و ویژگی کاربردی آنها»، «یونیت نظارت و کنترل مرکزی سیستم شارژر» از شرکت الکترونیک سپیدافرا برای «کنترل، مانیتورینگ و حفاظت از شارژرها و باطری های نصب شده و اتاق های باطری و پایش و نظارت بر اجزای سیستم»، «نوروتک» از شرکت نانوحیات دارو برای «کنترل علائم نوروپاتی بیماران مبتلا به دیابت»، «محصولات مصرفی درمان های پیشرفته ناباروری» از شرکت دانش بنیان تکوین شامل «وسایل کمکی و مصرفی جهت انجام عمل های IUI، IVF و فریز جنین و درمان بیماری های ناباروری»، هشت محصولی جدیدی هستند که در این گردهمایی، توسط معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری رونمایی شد.

تقدیر از شرکت های برتر

همچنین در این مراسم از شرکت نارین ایده پاسارگاد به عنوان همگرای برتر صنعت و دانشگاه، شرکت مدیریت ڀروزه های صنعتی ابدال بعنوان جهان گرای برتر، شرکت اسان پرداخت پرشین بعنوان ارزش افرین برتر، صندوق توسعه فناوریهای نوین بعنوان هم افزای رتر، شرکت حسگر سازان اسیا بعنوان فن افرین برتر، شرکت پژوه گستر مهد بعنوان کار ٱفرین برتر، شرکت حسگر سازان اسیا فناور برتر، ستاد ویژه توسعه فناوری نانو بعنوان همیار برتر شرکتهای عضو پارک پردیس، معاونت حقوقی ریاست جمهوری بعنوان سازمان برتر همکار پارک و شرکتهای عضو، شرکت فناوری فراطیف پویا بعنوان نو آور برتر و شرکت سازگان ارتباط بعنوان برترین شرکت دانش بنیان پارک فناوری پردیس، جایزه ویژه خود را از ستاری و هیات امنای پارک دریافت کردند.

در بخش دیگری از این مراسم، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از پروژه در حال ساخت مجتمع فرهنگی، ورزشی پارک فناوری پردیس معاونت علمی نیز بازدید کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف