اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950611109125730

مدیر برنامه سلامت گوش و شنوایی وزارت بهداشت خبر داد

گسترش طرح غربالگری شنوایی نوزادان در کشور

کد: 13950611109125730

http://goo.gl/5MRHXI

، تهران , (اخبار رسمی): قرار است بزودی طرح غربالگری شنوایی نوزادان که با پوشش حدود 60 درصد درکشور از سوی سازمان بهزیستی در حال اجرا است،گسترش یابد.

گسترش طرح غربالگری شنوایی نوزادان در کشور

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، سعید محمودیان مدیر برنامه سلامت گوش و شنوایی وزارت بهداشت با اعلام این خبر گفت : درکارگاه آموزشی کشوری غربالگری کم کاری تیروئید نوزادان به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، به بررسی وضعیت موجود برنامه غربالگری شنوایی نوزادان ایران پرداخته شد و کارشناسان در قالب سه گروه کاری در مورد اجرای طرح غربالگری شنوایی نوزادان هم زمان با طرح هیپوتیروییدی نوزادان در مراکز و پایگاه های بهداشتی کشور نظرات خود را مطرح کردند.

وی هدف از این کارگاه را استفاده از نظرات کارشناسان محیطی بعنوان طرح موفق در نظام سلامت در اجرایی شدن برنامه سلامت گوش و شنوایی عنوان کرد.

سعید محمودیان گفت: درحال حاضر غربالگری شنوایی نوزادان با پوشش حدود 60 درصد درکشور توسط سازمان بهزیستی در حال اجرا می باشد و در نظراست با تفاهم نامه به امضاء رسیده میان سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پوشش برنامه و نظام مراقبت و پایش ها در سراسرکشور ارتقاء یابد.

وی افزود : دراین راستا دستورالعمل کشوری برنامه غربالگری شنوایی نوزادان کشور با همکاری دفتر مدیریت بیماریهای غیرواگیر وزارت بهداشت و معاونت امور فرهنگی و دفتر پیشگیری از معلولیت های سازمان بهزیستی تهیه و تدوین شده که بزودی جهت اجرا در سراسر کشور ابلاغ خواهد شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی

شعار «انسان سالم؛ محور توسعه پایدار» یکی از موضوعاتی است که در تدوین سیاست های کلی برنامه پنجم توسعه در مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد توجه قرار گرفته است. اهمیت این موضوع این است که از این پس تمام برنامه ها و سیاست های کشور در این مدت 5 سال که در کشور مصوب و اجرایی باشد، باید تحت تاثیر این شعار محوری باشد و سلامت مردم و نقش انسان سالم در توسعه کشور مد نظر قرار گیرد و این، موضوع مهمی در کشور محسوب می شود. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان مسئول "تأمین سلامت مردم" در تحقق این هدف مصمم بوده و تمام توان خود را برای تحقق آن بسیج خواهد کرد. یکی از حقوق اساسی مردم دانستن و آگاهی است، آن هم در عصر ارتباطات و جامعه اطلاعاتی که بر اساس آگاهی و دانایی استوار است. بدیهی است در این میان، آگاهی دادن و اطلاع رسانی به مردم در زمینه سلامتی و بهداشت، اولی تر و ابتدایی ترین حق مردم خواهد بود. روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای مأموریت سازمانی خود، همواره تمام توان خود را در امر اطلاع رسانی صحیح و شفاف به مردم به کار گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]