اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950612109976167

بررسی یک مرکز در حوزه مسکن ایران نشان می دهد

رونق فعالیت های اینترنتی حوزه املاک

کد: 13950612109976167

http://goo.gl/ACknGt

، تهران , (اخبار رسمی): همزمان با زمزمه های رونق در بخش مسکن، پنجره ای جدید در مبحث تجارت الکترونیک املاک و مسکن در ایران باز شد.

رونق بخش مسکن

 به گزارش روابط عمومی «سه نبش»، املاک و فروش املاک  یک حوزه کسب و کار بسیار موفق در دنیاست و در این حوزه به طور مستقیم و غیر مستقیم ده ها شغل، کار و بازار های جدید شده که امروزه یکی از عوامل توسعه در کشورها نامیده می‌شود.

بر این پایه، این امر در کشور ما نیز مستثناء نبوده و از ابتدا تا به امروز مسکن و معاملات املاک یکی از عوامل توسعه اقتصادی ایران محسوب می‌شود. بخش مسکن یکی از مهم ترین بخش های اقتصاد ایران است که سهم عمده ای در تولید ناخالص داخلی، سرمایه گذاری و اشتغال دارد و به لحاظ داشتن ارتباط قوی با بخش های مختلف اقتصادی به عنوان محرک بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی عمل می‌کند.

رونق بخش مسکن در ایران همیشه به طور قابل توجهی اقتصاد ایران را تحت تاثیر قرار داده است. بر اساس گزارش ها اثر گذاری بخش مسکن در حوزه‌های اقتصادی کشور به شرح زیر گزارش می شود:

اثر گذاری بخش مسکن در حوزه‌های اقتصادی کشور :

سهم مسکن از تشکیل سرمایه ثابت: حدود 30 درصد                     

سهم مسکن از اشتغال مستقیم کشور: حدود12 درصد

سهم مسکن از تسهیلات بانکی: حدود 25 درصد        

سهم مسکن از کل گردش نقدینگی کشور: 20 الی 30درصد

سهم دولت از کل سرمایه گذاری بخش مسکن: 5 الی 3 درصد

سهم مسکن از بودجه خانوار: حدود 33 درصد

بررسی آمار ها نشان می دهد که رشد ارزش افزوده بخش مسکن از سال 1338 الی 1385 سالانه 5.8 درصد بوده که از نرخ رشد تولید ناخالص داخلی بالاتر بوده است. در بررسی‌های دیگرانجام شده توسط مرکز آمار ایران اشاره شده است:

بر اساس اطلاعات مرکز آمار، یک واحد افزایش در ارزش افزوده بخش ساختمان و مسکن، تولید ناخالص داخلی را 2.1 واحد افزایش می دهد و یک واحد افزایش تولید ناخالص داخلی، ارزش افزوده بخش ساختمان و مسکن را 1.2 واحد افزایش می‌دهد.

بخش ساختمان نیزدر تشکیل سرمایه سهم عمده ای دارد به طوری که حدود 20 تا 40 درصد از تشکیل سرمایه کل اقتصاد ایران را در سال های مختلف به خود اختصاص داده است ،سهم سرمایه گذاری بخش مسکن از تولید ناخالص از حدود 4 تا 8 درصد در سال های مختلف متفاوت بوده است.(("چکیده‏ یافته های طرح آمارگیری از بنگاه های معاملات ملکی -1391" متعلق به دفتر آمار های صنعت، معدن و زیربنایی مرکز آمار ایران)/ (درگاه ملی آمار/آمار موضوعی/ساختمان و مسکن)/ (وبگاه وزارت راه و شهرسازی/معاونت مسکن و ساختمان/دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن)

با توجه به نکات گفته شده درمی‌یابیم که املاک و مسکن و به طور کلی معاملات تجاری در این حوزه عامل بسیار مهمی در اقتصاد جوامع امروز به شمار می‌رود.املاک و مستغلات سهم مهمی در اقتصاد کشورها دارد. حدود یک سوم سرمایه‌های جهان به زمین و ساختمان اختصاص دارد.

این بخش شاخص مهمی برای توسعه‌یافتگی اقتصاد است، به‌گونه‌ای که ساختمان‌های مدرن و محوطه‌های هیجان‌انگیز از نشانه‌های روشن پیشرفت اقتصادی محسوب می‌شوند. همچنین املاک و مستغلات به عنوان طبقه دارایی مورد پذیرش سرمایه‌گذاران قرار گرفته است. مدیران سرمایه‌گذاری گاهی اوقات برای بهبود موازنه ریسک و بازده سبد، املاک و مستغلات را به ترکیب سبد اضافه می‌کنند.

از طرف دیگر می‌توان به این مهم اشاره کرد که  امروزه اینترنت دیگر به عنوان یک فناوری نو نیست، بلکه به عنوان وسیله ارتباط جمعی و در واقع بخشی از زندگی نوین است. دسترسی تعداد زیادی از مردم جهان به شبکه جهانی اینترنت و گسترش ارتباطات الکترونیکی بین افراد و سازمان های مختلف از طریق محیط مجازی بستری مناسب برای برقراری مراودات تجاری و اقتصادی فراهم کرده است.

به علاوه، اینترنت به عنوان یک رسانه تجاری و تعداد کاربران روز افزون آن به همراه ویژگی های خاص بازارهای اینترنتی از طریق بهبود یا جایگزینی روش های فروش سنتی با روش کسب و کار بر پایه اینترنت و وب فرصت منحصر به فردی را برای افزایش کارآیی شرکت ها جهت دسترسی به مشتریان فعلی و بالقوه جهت بازاریابی و فروش محصوالت و خدمات فراهم آورده است.

در ایران نیز در  چند سال اخیر با افزایش نفوذ شبکه اینترنت ، به تدریج امکان ارائه خدمات مبتنی بر اینترنت نیز فراهم است. کسب و کار مشاوره املاک نیز از این امر مستثنی نبوده و شرکت های زیادی  در این عرصه شروع به ارائه خدمات مشاوره بصورت الکترونیک کرده‌اند.

ضرورت ایجاد بنگاه های املاک الکترونیکی در جامعه امروزی  با توجه به گسترش شهرنشینی و افزایش جمعیت بیشتر احساس می گردد. نیاز به سرویس دهی بهتر، سریعتر و برآورده کردن معیار های مشتریان لزوم ایجاد چنین بنگاه هایی را دو چندان می نماید. اما در حال حاضر در بنگاه های کنونی بیشتر از روش های سنتی استفاده می شود که دارای مشکلات عدیده ای نظیر حجم فزاینده اطلاعات کاغذی، نگهداری دشوار اطلاعات، سرعت پایین و بهینه نبودن خدمات، عدم قابلیت استفاده از آن برای کل کشور، وبه طور کلی کاربر پسند نبودن آنها هستند.

در معدود بنگاه های املاک الکترونیکی موجود نیز از پایگاه داده های الکترونیکی جهت اخذ و ذخیره سازی اطلاعات توصیفی استفاده می شود که قابلیت تجزیه و تحلیل مکانی و ارائه خدمات متناسب با نیاز امروز را ندارد و تنها یکسری پرسش و پاسخ ساده را انجام می دهند.

با توجه به این خلاءها اخیرا یک تیم مدیریتی قوی در زمینه طراحی وبسایت، تصمیم به راه اندازی  یک نمونه کسب و کار الکترونیکی به نام سه نبش در حوزه‌ی املاک و مستغلات گرفته است (www.senabsh.com)  که اخیرا کار فنی آن به پایان رسیده و وارد مرحله بازاریابی و معرفی محصول به عموم شده است.

در این پایگاه اینترنتی خدمات متعدد و نوآورانه‌ای حول املاک و مستغلات، ارائه شده و سعی بر آن بوده است که، تمامی اشکالات سایت های دیگر در زمینه املاک بررسی شده و رفع شود و تقریبا تمامی امکانات لازم برای استفاده بهتر و راحت تر  مردم در این سایت قرار گیرد. این سایت با نام تجاری سه نبش به بازار آمده  و می‌توانید از طریق لینک وارد این سایت شوید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سه نبش

.در این پایگاه اینترنتی خدمات متعدد و نوآورانه ای حول املاک و مستغلات، ارائه شده. و سعی بر آن بوده است که، تمامی اشکالات سایت های دیگر در زمینه املاک بررسی شده و رفع شود و تقریبا تمامی امکانات لازم برای استفاده بهتر و راحت تر مردم در این سایت قرار گیرد

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]