اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950613110095904

آنچه بر صفحه کلید در طول زمان گذشت

از ماشین های تحریر تا کیبوردهای امروزی

کد: 13950613110095904

http://goo.gl/aJrn8E

، تهران , (اخبار رسمی): شاید تاکنون این سوال که صفحه کلید یا کیبورد چگونه ابداع شده است برای شما هم پیش آمده باشد. اگر هم تاکنون پیش نیامده می توانید درباره شرح حال کیبوردها بیشتر بدانید.

به گزارش روابط عمومی ایده برتر پارسیان، اولین کیبورد یا صفحه کلید ماشین  تحریری است که در سال 1886 توسط کریستوفر لتم شولز اختراع شد و  بعد از سپری شدن 9 سال از اختراع آن،شرکتی به نام رمینگتون شروع تولیدی انبوه از آن کرد. 

بر اساس این گزارش، اولین کیبورد یا صفحه کلید، ماشین تحریری است که در سال 1886 توسط کریستوفر لتم شولز اختراع شد . بعد از سپری شدن 9 سال از اختراع آن، شرکتی به نام رمینگتون شروع تولیدی انبوه از آن کرد و با پیشرفت تکنولوژی، کم کم ماشین های تحریر جای خود را به کیبوردها دادند و سیستم های پانچ هم در کنار ماشین های تحریر جای را برای پانچ های کلیدی خالی کردند.در دهه ی 30 میلادی ماشین های تایپ پا به عرصه گذاشتند.

نخستین کیبورد برای کامپیوتر در سال 1946 با بهره گیری از فن آوری تایپ از راه دور و کارت پانچ ها ابداع شدند.در همان سال شرکتی به نام انیاک کامپیوتر از کارت پانچ خوان برای ورود و خروج اطلاعات استفاده کرد و 2 سال بعد یعنی در سال 1948 شرکت دیگری به نام بیناک کامپیوتر از ماشین تحریر الکترومکانیکی جهت خارج کردن داده‌ها به صورت چاپ شده استفاده کرد. بالاخره بعد ازگذشت همه ی اینها، با حضور ماشین‌های تحریر برقی، ارتباط میان کیبورد و کامپیوتر ایجاد شد.

در سال 1964، جنرال الکتریک و بل لابراتوآر با همکاری هم سیستمی چندمنظوره به وجود آوردند که نامش مالتیکس بود. مالتیکس یک سیستم اشتراک زمانی بود که سبب به وجود آمدن، رابط کاربری جدیدی به  نام (VDT (video display terminal شد که به صورت ترکیبی از فن‌آوری لامپ های پرتوی کاتدی بود و درماشین های تحریر برقی و تلویزیون ها استفاده می شدند. درآن زمان بود که این امکان برای کاربران ایجاد شد تا هرآنچه را که تایپ میکنند بلافاصله در صفحه نمایش ملاحظه کنند.
همان طور که در ماشین افزایشگر گفته شد نخستین کیبورد برای کامپیوتر با بهره گیری از فن آوری تایپ از راه دور و کارت پانچ کلیدی ابداع شد. که با کمک صفحه کلیدهای برقی و فن‌آروی VDT، کلیدهای کیبورد پالس‌الکتریکی را به طور مستقیم به کامپیوتر فرستاند و در اواخر دهه 70 و اوایل دهه 80 همه ی کامپیوترها از صفحه کلیدهای VDT و برقی استفاده می کردند.با همه اینها کیبوردهای موجود در حال حاضر را مدیون کریستوفر لتم شولز هستیم چرا که تمامی این روندها با وجود ماشین تحریر امکان پذیر بود

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ایده برتر پارسیان

انواع کالای دیجیتال در فروشگاه آنلاین ماشین های اداری ایده برتر پارسیان

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]