اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950613110175791

لوازم آرایشی و بهداشتی تقلبی وخطرسرطان

کد: 13950613110175791

http://goo.gl/9uG459

، (اخبار رسمی): استفاده از اقلام آرایشی و بهداشتی تقلبی در درازمدت سرطان زا است.

لوازم آرایشی و بهداشتی تقلبی وخطرسرطان

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و داروی ،حسین نیک نهاد، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام این هشدارگفت: مردم می توانند لوازم آرایشی خود را با اطمینان بیشتری از داروخانه ها تهیه کنند، چرا که در سال های اخیر ، تنوع محصولات آرایشی داروخانه ها بالا رفته و سعی ما ارتقاء سطح سلامت مردم در ابعاد مختلف است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: حساسیت های شدید پوستی ، ایجاد لکه های غیر قابل برگشت روی پوست در دراز مدت و چروک شدن پوست ، از جمله عوارض مصرف محصولات آرایشی تقلبی و قاچاق است. وی از مردم خواست نسبت به خرید محصولات آرایشی و بهداشتی ، بیش از این حساس باشند تا سلامت خود و خانواده شان به خطر نیافتد.

وی افزود: آمار صحیحی از میزان لوازم آرایشی که خارج از شبکه رسمی و به شکل قاچاق عرضه می شود ، در استان وجود ندارد و مردم نیز باید در این خصوص دقت کنند به طوری که از اصالت محصول اطمینان یابند. وی ادامه داد: عمده محصولات آرایشی و بهداشتی خارجی دارای کد و برچسب اصالت است و شماره پروانه بهداشتی نیز بر روی محصولات ایرانی قابل مشاهده است.

نیک نهاد یادآور شد: مردم می توانند لوازم آرایشی خود را با اطمینان بیشتری از داروخانه ها تهیه کنند، چرا که در سال های اخیر ، تنوع محصولات آرایشی داروخانه ها بالا رفته و سعی ما ارتقاء سطح سلامت مردم در ابعاد مختلف است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان غذا و دارو

سازمان غذا و دارو ایران در 15اسفند 1389 در شورای عالی اداری تصویب و تشکیل شد.مسئولیت این سازمان بر عهدهٔ معاون غذاو داروی وزارت بهداشت است. شیوه‌های حمایت از سلامت مردم درمواجهه با فراورده‌های آرایشی و بهداشتی و نیز مواد غذایی فرایند شده و راهکارهای کاهش انگیزه‌های قاچاق، و جلوگیری از قاچاق با پیگرد جعل آرم وزارت بهداشت روی لوازم بهداشتی و آرایشی،از سوی سازمان غذا و دارو مورد بررسی قرار داده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی