اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950613110285730

پیوند موفقیت آمیز دست در گیلان

کد: 13950613110285730

http://goo.gl/YBFC3N

، تهران , (اخبار رسمی): پزشکان گیلانی موفق به انجام پیوند موفقیت آمیز دست شدند.

پیوند موفقیت آمیز دست در گیلان

به گزارش  اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت،یک کارگر 30 ساله روستای در شهرستان تالش هنگام کار با دستگاه کمباین دچار حادثه آمپوتاسیون (قطع شدگی کامل) از ناحیه ساعد و مچ دست راست شد که پس از انتقال به بیمارستان گیل گلسار ، عمل جراحی پیوند دست بر روی وی انجام شد .

بهزاد عباسقلی زاده - متخصص ارتوپدی و فوق تخصص جراحی دست و اعصاب محیطی ) گه جراحی این عمل را به عهده داشت، گفت: با توجه به له شدگی و کنده شدگی دست بیمار، تیم جراحی توانست به مدت هشت ساعت کار تیمی استخوان ها  را فیکس کند و پس از ترمیم،  دو سرخرگ ،  سه  سیاهرگ، دو  عصب اصلی و بیست وپنج عدد تاندون دست بیمار را با موفقیت پیوند زند.

وی ادامه داد: خوشبختانه پس از گذشت نه روز حال عمومی بیمار خوب بوده و دست پیوند شده نیز زنده و خوب می باشد و بیمار قادر است انگشتان دست پیوند شده را حرکت دهد.

به گفته این جراح  عضو قطع‌شده را باید حتما سرد نگه‌ دارند ولی نباید در ارتباط مستقیم با یخ یا داخل سرم نمکی گرم یا بدون کیسه نایلونی قرارگیرد، چراکه هر کدام از این خطاها باعث صدمه به عضو می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی

شعار «انسان سالم؛ محور توسعه پایدار» یکی از موضوعاتی است که در تدوین سیاست های کلی برنامه پنجم توسعه در مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد توجه قرار گرفته است. اهمیت این موضوع این است که از این پس تمام برنامه ها و سیاست های کشور در این مدت 5 سال که در کشور مصوب و اجرایی باشد، باید تحت تاثیر این شعار محوری باشد و سلامت مردم و نقش انسان سالم در توسعه کشور مد نظر قرار گیرد و این، موضوع مهمی در کشور محسوب می شود. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان مسئول "تأمین سلامت مردم" در تحقق این هدف مصمم بوده و تمام توان خود را برای تحقق آن بسیج خواهد کرد. یکی از حقوق اساسی مردم دانستن و آگاهی است، آن هم در عصر ارتباطات و جامعه اطلاعاتی که بر اساس آگاهی و دانایی استوار است. بدیهی است در این میان، آگاهی دادن و اطلاع رسانی به مردم در زمینه سلامتی و بهداشت، اولی تر و ابتدایی ترین حق مردم خواهد بود. روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای مأموریت سازمانی خود، همواره تمام توان خود را در امر اطلاع رسانی صحیح و شفاف به مردم به کار گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]