اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950613110315833

کودکان محک مهمانان ویژه سیرک آفتاب

کد: 13950613110315833

http://goo.gl/6yVjGZ

، تهران , (اخبار رسمی): کودکان محک و خانواده‌هایشان مهمانان ویژه سیرک بین‌المللی آفتاب شدند.

کودکان محک مهمانان ویژه سیرک آفتاب

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی موسسه خیریه محک،اجرای اختصاصی این سیرک برای کودکان مبتلا به سرطان در تابستان امسال در پارک ارم در حالی برگزار شد که دو ماه پیش دلقک‌های این سیرک در بازدید از بیمارستان محک تمامی کودکان را برای یک برنامه ویژه دعوت کرده بودند.این سیرک‌ معمولا بعدازظهرها برگزار می‌شود اما برای مهمانان افتخاری محک در صبح روز جمعه ای که گذشت  با حضور هنرمندان و تردستان حرفه‌ای از کشورهای کنیا، مکزیک، اکوادور، روسیه و ایران سیرک برپا شد تا اجرایی منحصر به فرد زیر چادر بزرگ و رنگین برگزار شود. 

شکست دلقک سیرک از قهرمانان محک

اجرای این برنامه ویژه با شیرین‌کاری دلقک سیرک آغاز شد. لباس و چهره دلقک با دماغ قرمز رنگش برای کودکانی که او را پیش‌تر در اتاق‌های آنکولوژی بیمارستان دیده بودند، آشنا بود. کودکان به سرعت دعوت او را به زورآزمایی پذیرفتند و یکی یکی به سکوی اجرا وارد شدند. دلقک نیز غافل از اینکه قهرمانان محک قوی‌تر از او هستند، ضربه فنی شد و با موسیقی پیروزی که برای کودکان نواخته می‌شد به اجرای خود پایان داد. 

شگفتی کودکان از حرکات آکروباتیک 

اجرای بعدی با حرکات نمایشی یک گروه از کشور کنیا ادامه یافت. ورزشکاران کنیایی با قرار دادن صندلی‌هایی که به شکل یک برج روی هم سوار می‌شدند، حرکات آکروباتیک انجام دادند. نگاه تماشاگران کوچک‌ هم که از تعادل و مهارت آنها در حین اجرا حیرت زده بود به نمایش دوخته شد. 

بندبازی به عشق کودکان محک

نمایش سیرک با اعلام آسیب‌دیدگی بندباز مکزیکی در تمرین پیش از اجرای برنامه ادامه یافت تا اینکه این هنرمند رکوردار بندبازی یکباره بر صحنه حاضر شد و اعلام کرد که به عشق کودکان محک آماده اجرا شده است. کودکان و خانواده‌هایشان که از این اتفاق بسیار خوشحال بودند با دقت به اجرای او که با چشمان و پاهای بسته در بالاترین نقطه چادر سیرک حرکت می‌کرد، خیره شدند و او را برای طی کردن مسیر تشویق کردند. 

یک ورود غیرمنتظره

اجرای سیرک با ورود غیرمنتظره کوچکترین عضو سیرک ادامه یافت. آبتین، ورزشکار شش ساله رشته ژیمناستیک که با ورود خود از داخل یک چمدان به صحنه همه را غافل‌گیر کرد با انعطاف و مهارتی که داشت به اجرای حرکات نمایشی پرداخت و در آخر با بوسه سلامتی به تمام دوستانش در محک به اجرای خود پایان داد. 

همخوانی ترانه‌های کودکانه 

در بخش دیگر برنامه‌های سیرک، کودکان به همراه مادرانشان، پدران خود را در اجرای یک مسابقه شاد تشویق کردند. پدران نیز برای مسابقه دقایقی بر صحنه اجرا رفتند و خنده را مهمان لب‌های فرزندانشان کردند. سپس تمام کودکان در صحنه نمایش حاضر شدند و به اتفاق هم با ترانه‌های کودکانه برنامه سیرک را پایان دادند. هنرمندان و تردستان سیرک با کودکان و خانواده‌هایشان عکس یادگاری گرفتند و با آرزوی سلامتی آنها را بدرقه کردند. محک با باور به اینکه شادمانه طی شدن مسیر درمان شرایط مناسبی برای بهبود بیماری فراهم می‌کند، از تمام یاوران پرمهری که در طول 25 سال حمایت نیکوکارانه این سازمان را در فراهم شدن فضایی شاد برای کودکان مبتلا به سرطان و خانواده‌هایشان یاری کردند، قدردانی می‌کند.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه خیریه محک

مؤسسه خیریه محک از سال 1370 با انگیزه والای کمک به همنوع فعالیت همه جـانبه خود را جهت حمایت از کودکان مبتلا بـه سرطان زیر 16 سال و خانواده‌های آنـان آغاز کرده است. در بیست و پنج سال فعـالیت، محک بـا اتکا به کمک‌های انسان‌دوستانه مردم نیک‌اندیش سرزمین‌مان تاکنون توانسته بیش از 23 هزار کودک مبتلا به سرطان را تحت حمایت همه جانبه قرار دهد.محک تا پایان سال 93 بیش از 23000 کودک مبتلا به سرطان را تحت حمایت همه جانبه قرار داده است. دریافت مقام مشورتی از شورای اقتصادی، اجتماعی سازمان ملل متحد(ECOSOC)، عضویت در سازمان های معتبر بین المللی مرتبط با سرطان کودکان، احداث تنها بیمارستان فوق تخصصی سرطان کودکان در خاورمیانه با زیر بنای 18000 متر مربع و امکانات کامل کلینیکی و پاراکلینیکی در سال 1386، دریافت تندیس نقره‌ای کیفیت (GIC) از مؤسسه بین المللی استاندارد “جی.آی.سی ، اخذ استاندارد NGO Benchmarking از شرکت SGS به عنوان اولین سازمان غیردولتی درمنطقه خاورمیانه، دریافت نشان طلای انجمن بین‌المللی مدیریت پروژه (IPMA)، انجام پروژه‌های تحقیقاتی-کاربردی با همکاری معتبرترین مؤسسات تحقیقات داخلی و خارجی نشان دهنده فعالیت مؤثر این مؤسسه خیریه در سطوح پیشرفته ملی و بین‌المللی است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]