اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950613110565793

اشتغال هنرمندان در بازارچه بشرویه

کد: 13950613110565793

http://goo.gl/U3UYDK

، تهران , (اخبار رسمی): با راه اندازی بازارچه صنایع دستی بشرویه، 10 هنرمند مشغول به کار شدند.

اشتغال هنرمندان در بازارچه بشرویه

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری ، امیرسلیمانی مسئول میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری بشرویه گفت: این هنرمندان تولیداتشان را در رشته های سفالگری، مس گری، پته بافی، پخل بافی، جاجیم بافی و حوله بافی در بازارچه صنایع دستی بشرویه به فروش می رسانند.
مسئول نمایندگی میراث فرهنگی بشرویه در حاشیه افتتاح این بازارچه گفت: بنای این بازارچه در خانه تاریخی مرمت شده فیاض بخش ایجاد شده است.
سلیمانی  افزود: این بنای تاریخی بیش از 300 سال قدمت دارد و برای مرمت آن امسال 500 میلیون ریال هزینه شد و در گذشته نیز 400 میلیون ریال برای مرمت بنا اختصاص یافته بود.
وی ادامه داد: صنعتگران رشته های صنایع دستی نظیر خراطی،گلیم بافی، مسگری، برک بافی و پخل بافی در این بازارچه مستقر هستند.
مسئول میراث فرهنگی بشرویه اضافه کرد: استقرار تعاونی ها، فروش صنایع دستی و همچنین اجرای کارگاه های زنده صنایع دستی از جمله اقداماتی است که در این بازارچه انجام می شود.
سلیمانی اظهار کرد: در مجموع افتتاح این بازارچه علاوه بر تجمیع تولید و عرضه صنایع دستی موجب می شود فضایی مناسب برای جذب گردشگران و فروش تولیدات محلی بشرویه فراهم آید.
در ادامه معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از بافت تاریخی، موزه و برخی بناهای تاریخی بشرویه بازدید کرد.
شهر بشرویه 22 هکتار بافت تاریخی دارد و در 300کیلومتری شمال غرب بیرجند قرار دارد.
همچنین نامور مطلق معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی در دو گذشته از کارگاه های هنرهای سنتی و صنایع دستی شهرستان های بیرجند، فردوس، بشرویه و طبس بازدید کرد

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری

گردشگری در سرزمین ایران از پیشینه‌های چند هزار ساله برخوردار است. در تمامی دوران باستان، تا قبل از اسلام مستندات تاریخی حکایت از گسترش شهرها، راه‌ها و اقامتگاه‌ها در سرزمین پهناور ایران دارد. آثار مکتوب‌ بر جای مانده حاکی از سفر یونانیان و رومیان به ایران است، اگرچه از سیاحانی که قبل از اسلام به ایران سفر کرده‌اند اطلاع دقیقی در دست نیست. در قرون اولیه پس از اسلام، بعد از پشت سر نهادن یک دوره بحرانی، رویکرد ادبی، فرهنگی و علمی در ایران آغاز شد و از رونقی بی‌نظیر برخورداد گردید . شاعران و نویسندگان به گشت و گذار در سرزمین اسلامی پرداختند که حاصل آن سفرنامه‌هایی بود که اکنون بر جای مانده و از خلال آنها می‌توان با جغرافیا، فرهنگ و تمدن آن روزگار آشنا شد. از جمله معروفترین این جهانگردان می‌توان به ناصرخسرو قبادیانی شاعر، فیلسوف و سفرنامه‌نویس قرن پنجم اشاره کرد. از سوی دیگر به تدریج و به ویژه طی قرون هفتم به بعد جهانگردان غربی نیز در پی سفر به شرق و از جمله ایران برآمدند. در همان دوران اقامتگاه‌هایی در ایران تأسیس شد که بسیاری از آنها همچنان بر جای مانده است. ایران در دوران صفویه و علی‌الخصوص در دوره شاه عباس اول به عنوان کشوری جذاب نظر بسیاری از جهانگردان اروپایی را به خود جلب کرد. به همین دلیل می‌توان دوره سلطنت شاه عباس اول تا انقراض سلسله صفوی را یکی از مهمترین ادوار توسعه جهانگردی در ایران به حساب آورد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]