کد: 13950613111045689

در دیدار رییس بنیاد علم پاکستان با ضرغام مطرح شد

گسترش روابط علمی و فناورانه ایران و پاکستان

کد: 13950613111045689

http://goo.gl/WQtXXq

، تهران , (اخبار رسمی): پروفسور اشرف رییس بنیاد علم پاکستان با نصرت الله ضرغام رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی در محل صندوق دیدار کرد.

گسترش روابط علمی و فناورانه ایران و پاکستان

به گزارش اخبار رسمی به نقل از  مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،  پروفسور اشرف رییس بنیاد علم پاکستان با نصرت الله ضرغام رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی در محل صندوق دیدار کرد. در این نشست توافقات اولیه‌ای به منظور آغاز همکاری‌های مشترک شکل گرفت.

در این نشست ضرغام ضمن معرفی فعالیت‌های صندوق و حمایت‌های آن از پژوهشگران اظهار کرد: بین ایران و پاکستان همکاری‌های زیادی وجود داشته است که یکی از این همکاری‌ها الگو برداری آموزش عالی پاکستان از دانشگاه پیام نور بوده است. صندوق حمایت از پروژه‌های تحقیقاتی، ثبت اختراع، اعطای پسات دکتری، حمایت از رساله‌های دانشجویان دکتری، اعطای گرنت و کرسی پژو هشی و حمایت از برگزاری رخداد های علمی را انجام می‌دهد.
ضرغام ادامه داد: حمایت از پژوهش‌سراهای دانش آموزی از دیگر اقدامات صندوق است زیرا آینده علم در مدارس رقم زده می‌شود که در این راستا به حمایت از دانش آموزان در قالب آموزش روش تحقیق، انجام مطالعه گروهی، اعطای هزینه ثبت اختراع ملی و پرداخته شده است.
ضرغام همچنین ابراز کرد: با این حمایت علاوه بر فرهنگ سازی انجام فعالیت‌های گروهی اعتماد به نفس دانش آموزان را تقویت کرده و به آن ها فکر کردن و پویایی را آموزش می‌دهیم. یکی دیگر از فعالیتهای در دست اجرای صندوق تلاش جهت مردمی سازی علم و رشد علم جامعه است.
در ادامه پروفسور اشرف در خصوص بنیاد علم پاکستان عنوان کرد: این بنیاد از سال 1973 به وجود آمده و زیر مجموعه وزارت علوم پاکستان است که هر فعالیتی مرتبط با علم را حمایت می‌کند.
وی با اشاره به اینکه همچنین بنیاد علم پاکستان از پروژه‌های تحقیق و توسعه نیز حمایت می‌کند گفت: حمایت از حضور محققین در همایش‌ها و کنفرانس‌ها، حمایت از برگزاری کار گاه‌های آموزشی، و اعطای گرنت به محققین از دیگر فعالیت‌های این بنیاد است.
رییس بنیاد علم پاکستان  همچنین ابراز کرد: 9 آزمایشگاه سیار داریم که به مدت 200 روز در نقاط محروم و دور افتاده در اختیار پژوهشگران و محققین قرار می‌گیرند همچنین با 25 کشور دنیا فعالیت‌های مشترک خود را شروع کرده‌ایم و امیدوارم با بنیاد علم ایران نیز بتوانیم فعالیت‌های خود را آغاز کنیم.
در پایان هر دو طرف ضمن خرسندی از آشنایی با بنیادها توافق کردند که پس از بررسی‌های تکمیلی در سه زمینه پروژه تحقیقاتی مشترک، تبادل اساتید و برگزاری رویداد های علمی و کارگاه اموزشی مشترک در قالب تفاهم نامه اقدامات لازم را به عمل آورند.
 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف