کد: 13950613111285611

سواحل کیش در صدر پر طرفدارترین جاذبه های طبیعی گردشگری قراردارد

پلاژ های کیش میزبان300 هزار گردشگر

کد: 13950613111285611

http://goo.gl/XzseYW

، تهران , (اخبار رسمی): پلاژهای کیش در 5 ماه نخست امسال پذیرای بیش از 300 هزار گردشگر بوده است.

پلاژ های کیش میزبان300 هزار گردشگر

به گزارش  اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، امسال از فروردین تا پایان مرداد بیش 304 هزار و دویست و دو نفر از امکانات پلاژ های کیش استفاده کرده اند. این آمار نشان می دهد که به طور متوسط روزانه 2 هزار نفرعلاقمند به شنا و استفاده از امکانات متعدد در پلاژهای ساحلی کیش بوده اند.

بر اساس این گزارش گردشگری دریایی یکی از قدیمی ‌ترین انواع ‌گردشگری در سراسر جهان است که در دهه‌های اخیر به یکی از جذاب ترین  بخش های صنعت گردشگری تبدیل شده است و کشورهایی که از نعمت همسایگی دریا برخوردارند از این فرصت در جهت جذب گردشگران بیشتر و کسب سهم افزونتر از بازار پر رونق گردشگری بهره می جویند. جزیره کیش به‌ عنوان یکی از مقاصد اصلی گردشگری دریایی در ایران که از طبیعت زیبا و منحصر به فردی برخوردار است با فراهم آوردن امکانات مناسب در پلاژهای آقایان و بانوان و  ورزش‌های دریایی همانند جت اسکی، اسکی روی آب، چتر پرنده، قایق‌های پدالی، کیبل اسکی و امکانات غواصی و ماهیگیری هر ساله پذیرای بیش از یک میلیون و هشتصد هزار گردشگر داخلی و خارجی است. شمار فراوانی از این گردشگران استفاده از جذابیت های طبیعی و منحصر بفرد خلیج زیبای فارس را بر گشت و گذار در مراکز تجاری متعدد و رنگارنگ این جزیره ترجیح می دهند. برخی از آنها نیز با یک برنامه ریزی منظم و البته افزایش روزهای اقامت خود در این منطقه آزاد تجاری صنعتی از فرصت خرید در بازارهای جزیره کیش و شنا و تفریح در آبهای نیلگون ساحل این جزیره همزمان بهره مند می شوند.

گردشگرانی که از استان های دور و نزدیک  میهمان جزیره مرجانی کیش می شوند تا رها از ترافیک و شلوغی و هوای آلوده شهرهای بزرگ، قدری در کنار آبی نیلگون خلیج فارس بیاسایند و با خاطری شاد و خاطراتی شادتر به خانه بازگردند.

گردشگری دریایی بدون شک یکی از مهمترین ظرفیت های جزیره کیش است. چرا که  با وجود سواحل زیبا، تفرجگاه های متعدد، مناظر دیدنی، امکانات مطلوب ورزش های آبی و دریا گردی در جزیره کیش همیشه با استقبال گردشگران مواجه بوده است. پلاژ های مجهز ساحلی در جزیره کیش هم از آن دست جاذبه هایی است که به راحتی نمی توان از کنار آن گذشت.  بطوریکه  امسال از فروردین تا پایان مرداد بیش 304 هزار و دویست و دو نفر از امکانات پلاژ های کیش استفاده کرده اند. این آمار نشان می دهد که به طور متوسط روزانه 2 هزار نفر علاقمند به شنا و استفاده از امکانات متعدد در پلاژهای ساحلی کیش بوده اند.

لازم به ذکر است که برای رفاه گردشگران، مجموعه پلاژ آقایان  با مساحتی در حدود 10 هزار متر مربع در سواحل شمال شرقی واقع شده است که شامل بخش هایی از جمله  3 باب زمین والیبال ساحلی، یک باب زمین فوتبال ساحلی، امکانات قایقرانی پاروئی ( کانو- تورینگ ( دوش های سر پوشیده و رو باز،  رختکن، اتاق ماساژ،  بوفه و نمازخانه است.

قرار گرفتن این پلاژ در یکی از زیباترین بخش های ساحلی کیش و فراهم شدن امکانات مناسب سبب شده است تا در 5 ماه نخست امسال 50 هزار و 197 گردشگر از امکانات  پلاژ آقایان در جزیره زیبای کیش استفاده کنند.

همچنین پلاژ بانوان، در سواحل شمالی جزیره با وسعت حدود20 هزار متر مربع ساخته شده است. و با  امکاناتی از قبیل دوش دوش های سر پوشیده و رو باز ، تخت و سایه بان، زمین والیبال ساحلی و بوفه، سرویس های بهداشتی، نمازخانه، رختکن با ظرفیت 900 لاکر، امکانات ماساژ و غواصی آماده پذیرایی از بانوان علاقمند به ورزش مفرح شنا است.

نکته جالب اینجاست که علاقمندی بانوان گردشگر و یا ساکن جزیره کیش برای استفاده از امکانات پلاژهای ساحلی بیش از سه برابر گردشگران و ساکنان مرد در این جزیره بوده است به گونه ای که امسال از فروردین تا پایان مرداد بیش از 154 هزار و 5 نفر از بانوان از امکانات پلاژ استفاده کرده اند که این رقم بیش از 3 برابر آمار ورودی پلاژ آقایان در مدت مشابه است.

گردشگری دریایی در جایگاه یکی از مهمترین ظرفیت های جزیره کیش با جاذبه های متنوع سبب افزایش مدت اقامت گردشگران در این منطقه نیز شده است. به بیان دیگر تنوع امکانات و فراهم شدن انواع مختلفی از تفریحات دریایی خانوادگی مفرح و سرگرم کننده در سواحل کیش، علاقه گردشگران را برای سفر به این مقصد مطلوب و مدت حضورشان در این جزیره را افزایش داده است.
مسافر جزیره کیش چنانچه علاقمند باشد تا ازهیجان تفریحات دریایی در این منطقه  لذت ببرد ، فهرستی از انواع بازی ها و امکانات تفریحی را فرا روی خود خواهد دید. ایجاد نخستین سایت کیبل اسکی روی آب خاورمیانه در جزیره کیش به طول 860 متر و عرض 160 متر، با پنج برج در آب های نیلگون خلیج فارس وامکان سرویس دهی همزمان به 12 نفر، برای بسیاری از گردشگران فرصتی کم نظیر را برای ثبت خاطراتی فراموش نشدنی فراهم کرده است. این ورزش مفرح به هیچ سن خاصی تعلق نداشته و همه سنین از کودکان 5 ساله گرفته تا پدر بزرگ ها ومادربزرگ های 70 ساله می توانند از آن لذت  ببرند.

البته برای فراهم شدن امکان تفریح تمامی اعضای خانواده با سلیقه های مختلف کلوپ های تفریحات دریایی متعددی نیز در نوار ساحلی کیش  تعبیه شده است تا در ساعات مختلف روز پاسخگوی گردشگرانی باشند که در سفر به نگین خلیج فارس قصد دارند ساعاتی از اقامت خویش را به تفریحات دریایی و سرگرمی های خانوادگی اختصاص دهند. جت اسکی، پاراسل، اسکی روی آب و حتی قایق های پدالی از جمله ورزش ها و تفریحاتی است که برای گردشگران جزیره زیبای کیش یک روز فراموش نشدنی را رقم خواهد زد.  

غواصی در آبهای نیلگون خلیج فارس هم از آن دسته تفریحاتی است که علاقمندان خاص خودش را دارد. آنها که از استان های مختلف کشور کوله بار سفر می بندند و راهی جزیره کیش می شوند تا با غواصی در سایت های زیبای اطراف جزیره کیش تصاویر کم نظیری از دنیای زیر آب را مشاهده کنند.
گفتنی است که آب های اطراف کیش از لحاظ تنوع آبزیان جایگاه خاصی داشته و  زیستگاه طبیعی انواع گـونه هـای کمیـاب ماهی های رنگــارنگ و موجودات دریایی نظـیر مرجــان ها، ماهی های تزئیـنی و خـوراکـی، توتـیاهـا، خرچـنگ ها، ستــاره هـای دریایی است. ضمن اینکه وجود صخره های مرجانی بر میزان شفافیت آب افزوده است و همین امر جذابیت غواصی در جزیره کیش را صد چندان می کند.

البته برای دیدن دنیای زیر آب در جزیره کیش نیازی نیست تا حتما غواصی کنید  بلکه قایق های کف شیشه ای متعددی  تماشای این زیبایی های کم نظیر را برای گردشگران امکان پذیر کرده است.این قایق ها در اسکله تفریحی مستقر هستند وحتی در تاریکی شب هم  با استفاده از نورافکن های قوی تماشای ماهیان رنگارنگ زیر آب را برای گردشگران فراهم می کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان منطقه آزاد کیش

منطقه آزاد کیش شامل جزایر کیش، هندورابی، فارور بزرگ و فارور کوچک است ، که می تواند بآن را به عنوان برترین مقصد گردشگری برای خانواده ها، قطب علمی-آموزشی- تحقیقاتی، الگوی توسعه پایدار با بهره گیری از فن آوریهای نوین و مناسب ترین مکان برای سرمایه گذاری در منطقه خلیج فارس ایران دانست.

منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی