اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950614111865730

استارت بزرگترین پروژه سلامت کشور در شیراز

کد: 13950614111865730

http://goo.gl/Ymuii5

، تهران , (اخبار رسمی): مسئولان استان فارس، برای آغاز ساخت بزرگترین پروژه سلامت کشور در شیراز، همصدا شدند.

استارت بزرگترین پروژه سلامت کشور در شیراز

به گزارش  اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت و درمان ،محمد علی افشانی ، استاندار فارس با اعلام این خبر گفت: این پروژه عظیم با عنوان "شهر سلامت"، بزرگترین پروژه سلامت کشور محسوب می شود که برای ساخت آن، 10هزار میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است و مسوولان ارشد استان، برای کلنگ زنی و آغاز به کار آن، هم پیمان شده اند تا بر تلالو نگین فارس در میهن بیفزایند.

 افشانی  که در حاشیه امضای قرارداد ساخت این پروژه سخن می گفت، ادامه داد: پروژه شهر سلامت، بزرگترین پروژه بخش خصوصی در استان و در حوزه سلامت در کشور پروژه ای بی نظیر و در بخش خصوصی نیز پروژه ای کم نظیر است.

وی با بیان اینکه پس از نشست های متعدد و پیگیری های مستمر، همه موانع برای آغاز به کار این پروژه برداشته شده است، ادامه داد: هم اکنون نیازهای زیرساختی مانند آب، برق، گاز و مخابرات، برای این پروژه، فراهم شده است و با آغاز به کار آن، برخی از مشکلات درمانی و گردشگری استان برطرف می شود و در توسعه صنعت گردشگری استان نیز، موثر است.

استاندار فارس از پیش بینی راه اندازی یک بازارچه عرضه صنایع دستی در این شهر سلامت خبر داد و از دستگاه های ذیربط خواست تا در پیشبرد مراحل ساخت آن، همکاری لازم را داشته باشند.

 افشانی با تاکید بر اهمیت این پروژهف گفت: برای رفع مشکلات دست اندرکاران پروژه شهر سلامت، اراده کامل وجود دارد؛ در مسیر اجرای پروژه، هر مشکلی ایجاد شود، ما در کنار دست اندرکاران هستیم و  تلاش می کنیم تا مشکلات رفع شود.

وی از رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز خواست تا برای در نظر گرفتن تمامی استانداردهای پزشکی و تخصصی، همراه با مجریان پروژه باشد.

محمد هادی ایمانیه،رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم، گفت: با توجه به سابقه تاریخی شیراز در زمینه پزشکی و تمایل قابل توجه ساکنان کشورهای خلیج فارس و استان های کشور برای دریافت خدمات سلامت در شیراز، از شهرهای سلامت سایر کشورها بازدید شد و ایده راه اندازی آن در شیراز، مورد پیگیری قرار گرفت.

 ایمانیه با اشاره به تصویب این پروژه به عنوان تنها شهر سلامت کشور از سوی دولت، افزود: با تصویب دولت، این ایده در شیراز به بار نشست و با همکاری استانداری فارس و منابع طبیعی، 840 هکتار زمین در منطقه غرب شیراز به این امر اختصاص یافت.

وی با اشاره به امضای این قرارداد 10هزار میلیارد تومانی، اضافه کرد: با نهایی شدن قرارداد، ضمن اشتغال صدها نفر نیروی مهندسی و دیگر مشاغل مرتبط برای ساخت شهر سلامت، زمینه کار برای هزاران فارغ التحصیل رشته های علوم پزشکی در آینده نیز فراهم می شود.

 ایمانیه این شهر پزشکی را جاذبه ای قابل توجه دانست که به دیگر جاذبه های موجود در شهر شیراز در عرصه سلامت، افزوده می شود و یادآور شد: این پروژه از مصادیق بارز و پررنگ اقتصاد مقاومتی است که ضمن ایجاد اشتغال، از خروج سرمایه های انسانی و مالی از کشور، جلوگیری می کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: این پروژه باعث ورود حجم زیادی سرمایه به میهن اسلامی می شود و حمایت ویژه استاندار و مدیران ارشد را به همراه داشته است

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی

شعار «انسان سالم؛ محور توسعه پایدار» یکی از موضوعاتی است که در تدوین سیاست های کلی برنامه پنجم توسعه در مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد توجه قرار گرفته است. اهمیت این موضوع این است که از این پس تمام برنامه ها و سیاست های کشور در این مدت 5 سال که در کشور مصوب و اجرایی باشد، باید تحت تاثیر این شعار محوری باشد و سلامت مردم و نقش انسان سالم در توسعه کشور مد نظر قرار گیرد و این، موضوع مهمی در کشور محسوب می شود. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان مسئول "تأمین سلامت مردم" در تحقق این هدف مصمم بوده و تمام توان خود را برای تحقق آن بسیج خواهد کرد. یکی از حقوق اساسی مردم دانستن و آگاهی است، آن هم در عصر ارتباطات و جامعه اطلاعاتی که بر اساس آگاهی و دانایی استوار است. بدیهی است در این میان، آگاهی دادن و اطلاع رسانی به مردم در زمینه سلامتی و بهداشت، اولی تر و ابتدایی ترین حق مردم خواهد بود. روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای مأموریت سازمانی خود، همواره تمام توان خود را در امر اطلاع رسانی صحیح و شفاف به مردم به کار گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]