اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950614111875730

قائم مقام معاون بهداشت و رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت:

بهورزی رسالتی به عهدۀ انسان های فداکار است

کد: 13950614111875730

http://goo.gl/oeWfk1

، تهران , (اخبار رسمی): بهورزی شغل نیست، رسالتی است بر عهده انسانهای فداکاری که با ایثار و از خودگذشتگی سلامت را برای روستائیان به ارمغان می آورند.

بهورزی رسالتی به عهدۀ انسان های فداکار است

 به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت ،ناصر کلانتری رییس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت به مناسبت روز بهورز با بیان این مطلب، گفت: بی شک یکی از دستاوردهای نظام سلامت کشور در راستای توجه به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته، بکارگیری نیرویی بنام بهورز در مناطق روستایی کشور است. نیروهای خالص و بومی که در کنار روستائیان و به عنوان فردی آشنا با فرهنگ روستائیان و مطلع از پنهانی ترین زوایای سلامت جمعیت تحت پوشش، با کسب مهارت­های علمی و عملی مورد نیاز به شناسایی و رفع مشکلات سلامت ایشان  می پردازند.

کلانتری افزود: رسیدن به دستاوردهای چشمگیری همانند کاهش قابل توجه مرگ و میر مادران به دلیل عوارض بارداری و زایمان و کاهش مرگ کودکان زیر 5 سال، کنترل بیماری های واگیردار و مرگ و میر ناشی از آن، افزایش پوشش واکسیناسیون، کنترل بیماری هایی مانند اسهال و عفونت های تنفسی در جمعیت روستایی کشور، همه و همه نتیجه حضور تمام قد این عزیزان در عرصه نظام ارائه خدمات بهداشتی درمانی می باشد. عزیزانی که نه تنها در سطح کشور، در سطح بین المللی نیز نیروهایی شناخته شده و ارزشمند تلقی می شوند.

وی بیان داشت: در حال حاضر و با تغییر الگوی بیماری­ها در کشورمان، تغییر هرم جمعیتی کشور و ظهور بیماری های بازپدید و نوپدید نه تنها از میزان نیاز نظام ارائه خدمات به این نیروهای ارزشمند کاسته نشده است، بلکه بر نقش آنان در گذار از این مرحله نوین تاکید می گردد. امروزه بهورزان عزیز در کنار سایر نیروهای ارائه دهنده خدمات در شبکه های بهداشتی درمانی کشور بویژه مربیان مراکز آموزش بهورزی، در مسیر کنترل و مدیریت بیماری های غیرواگیر و عوامل خطر آنان تاثیر بسیار مهمی دارند.

کلانتری گفت: ما بر این باور هستیم که نظام ارائه خدمات برای مدیریت عوامل خطر همچون کم تحرکی، مصرف دخانیات، رژیم غذایی ناسالم (مصرف بالای نمک، چربی، قند و کمترازحد انتظار میوه و سبزی) و بیماری هایی مانند چاقی، دیابت و پرفشاری خون بر حضور پر رنگ بهورزان نیاز دارد و اطمینان داریم بدون کمک، همدلی و همراهی آنان در این مسیر پر پیچ و خم، دستیابی به اهداف تعریف شده بعید به نظر می رسد

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی

شعار «انسان سالم؛ محور توسعه پایدار» یکی از موضوعاتی است که در تدوین سیاست های کلی برنامه پنجم توسعه در مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد توجه قرار گرفته است. اهمیت این موضوع این است که از این پس تمام برنامه ها و سیاست های کشور در این مدت 5 سال که در کشور مصوب و اجرایی باشد، باید تحت تاثیر این شعار محوری باشد و سلامت مردم و نقش انسان سالم در توسعه کشور مد نظر قرار گیرد و این، موضوع مهمی در کشور محسوب می شود. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان مسئول "تأمین سلامت مردم" در تحقق این هدف مصمم بوده و تمام توان خود را برای تحقق آن بسیج خواهد کرد. یکی از حقوق اساسی مردم دانستن و آگاهی است، آن هم در عصر ارتباطات و جامعه اطلاعاتی که بر اساس آگاهی و دانایی استوار است. بدیهی است در این میان، آگاهی دادن و اطلاع رسانی به مردم در زمینه سلامتی و بهداشت، اولی تر و ابتدایی ترین حق مردم خواهد بود. روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای مأموریت سازمانی خود، همواره تمام توان خود را در امر اطلاع رسانی صحیح و شفاف به مردم به کار گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]