اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950614111885730

معاون برنامه ریزی، هماهنگی و امور حقوقی وزارت بهداشت:

حوزه سلامت موفق ترین عملکرد را در دولت دارد

کد: 13950614111885730

http://goo.gl/uBxKLn

، تهران , (اخبار رسمی): حوزه سلامت موفق ترین عملکرد را در دولت یازدهم دارد و امروز 96 درصد جمعیت کشور تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

حوزه سلامت موفق ترین عملکرد را در دولت دارد

 به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت و درمان ،طاهر موهبتی ،معاون برنامه ریزی، هماهنگی و امور حقوقی وزارت بهداشت ددر مراسم افتتاح سالن ورزشی چند منظوره دانشکده پیراپزشکی شرق گیلان، با بیان این موضوع و با  اشاره به سند چشم انداز 20 ساله، برنامه ششم توسعه و سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه سلامت، خاطر نشان کرد: تامین سلامت یکی از ارکان مهم جامعه بشری است. در این زمینه اجرای برنامه تحول نظام سلامت از مهمترین برنامه هایی است که در این حوزه در کشور به اجرا در آمده است.

معاون برنامه ریزی، هماهنگی و امور حقوقی وزارت بهداشت، دو مقوله سلامت و امنیت را به عنوان دو موهبت بزرگ الهی ذکر کرد و گفت: یکی از اهداف نظام جمهورری اسلامی در افق 1404 برخورداری مردم از سلامت است.

وی کاهش چشمگیر پرداخت ها از جیب مردم، ارایه خدمات نوین سلامت به حاشیه نشین شهرها، ارتقا هتلینگ و تخت های بیمارستانی ، تهیه دارو و تجهیزات پزشکی و بهبود وضعیت نظام دارویی و آموزش پزشکی را از دستاوردهای مهم طرح تحول نظام سلامت برشمرد و تصریح کرد: افزایش تخت های بستری در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد.

موهبتی با بیان این که در گذشته هزینه پرداختی درمان توسط بیمار 38 درصد بود، تصریح کرد : با آغاز طرح تحول سلامت هزینه پرداختی درمان توسط بیمار در شهرها به 6 درصد و در روستاها به 3 درصد رسید.

وی در پایان تاکید کرد: دستاوردهای طرح تحول سلامت فقط به وزارت بهداشت تعلق ندارد بلکه متعلق به همه کشور است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی

شعار «انسان سالم؛ محور توسعه پایدار» یکی از موضوعاتی است که در تدوین سیاست های کلی برنامه پنجم توسعه در مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد توجه قرار گرفته است. اهمیت این موضوع این است که از این پس تمام برنامه ها و سیاست های کشور در این مدت 5 سال که در کشور مصوب و اجرایی باشد، باید تحت تاثیر این شعار محوری باشد و سلامت مردم و نقش انسان سالم در توسعه کشور مد نظر قرار گیرد و این، موضوع مهمی در کشور محسوب می شود. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان مسئول "تأمین سلامت مردم" در تحقق این هدف مصمم بوده و تمام توان خود را برای تحقق آن بسیج خواهد کرد. یکی از حقوق اساسی مردم دانستن و آگاهی است، آن هم در عصر ارتباطات و جامعه اطلاعاتی که بر اساس آگاهی و دانایی استوار است. بدیهی است در این میان، آگاهی دادن و اطلاع رسانی به مردم در زمینه سلامتی و بهداشت، اولی تر و ابتدایی ترین حق مردم خواهد بود. روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای مأموریت سازمانی خود، همواره تمام توان خود را در امر اطلاع رسانی صحیح و شفاف به مردم به کار گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]