کد: 13950614112685689

با فناوران سومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی

تولید گلاب و عرقیات گیاهی ارگانیک

کد: 13950614112685689

http://goo.gl/8T6Aob

، تهران , (اخبار رسمی): یکی از شرکت‌های حاضر در سومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، گلاب و عرقیات گیاهی را با کیفیت بالا و در مزارع ارگانیک و بیودینامیک تولید کند.

تولید گلاب و عرقیات گیاهی ارگانیک

به گزارش اخبار رسمی به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، علی مصطفوی، مدیر عامل شرکت گلاب زهرا گفت: با ایجاد یکی از واحدهای مجهز و پیشرفته کشور در زمینه تولید گلاب و عرقیات گیاهی با استفاده از ظرفیت بالای منطقة لاله ‌زار بردسیر برای پرورش گل محمّدی به تولید این فرآورده‌ها فعال هستیم.

این فعال فناور با بیان این‌که به موانع متعدد صنعت گلاب‌گیری در آغاز فعالیت در این عرصه گفت: ترویج کشت گل محمّدی در این منطقه نیازمند ایجاد دگرگونی در تفکر سنتی کشاورزان بود و هنوز گل محمّدی را به عنوان یک گیاه اقتصادی و سود آور نمی پذیرفتند؛ اما شرکت گلاب زهرا در نهایت توانست کشاورزان منطقه را با مزایای کشت این محصول آشنا کند. 
وی با اشاره به فعالیت در عرصه کشاورزی ارگانیک در ایران گفت: این شرکت با ترویج فرهنگ پرورش گل محمّدی، از سم و کود شیمیایی استفاده نمی‌کند و به رعایت ضوابط کشاورزی ارگانیک از سوی کشاورزان و استانداردهای ارگانیک در طول مراحل کاشت، داشت و برداشت و نیز بسته بندی محصولات ملزم می‌داند.
مصطفوی به محصولات گل محمدی این شرکت شامل گلاب، اسانس، غنچه و گل خشک اشاره کرد و افزود: این محصولات به کشورهایی از قبیل انگلستان، آلمان، فرانسه، کانادا، روسیه، هنگ کنک، ترکیه، اتریش، سنگاپور، نیوزلند، استرالیا و چین و ژاپن صادر می شود که عمده مصرف آن در صنایع آرایشی و بهداشتی است؛ همچنین بیش از 20 نوع عرقیات گیاهی با کیفیت بالا تولید و روانه بازار داخلی می‌شود.
این فعال فناور، با اشاره به پایه‌گذاری کشاورزی بیودینامیک به عنوان مرحلة پیشرفته کشاورزی ارگانیک، گفت: این شرکت در حال توسعه کشت و کار ارگانیک گل محمدی است و به این منظور کشت بیودینامیک گل محمدی را در گلستانهای ایجادشده با آخرین دانش و تجربه های کشاورزی ارگانیک و بیو دینامیک آغاز کرده است.
سومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و طب سنتی ایران، به همت ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری 15 تا 18شهریورماه 1395، با مشارکت فعالان فناور و نهادهای نظام علم و فناوری در حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی در مصلی امام خمینی(ره) برپاست.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف