اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950614112815577

راه‌اندازی انجمن صنعت فناوری‌ نانو دراسپانیا

کد: 13950614112815577

http://goo.gl/5AUhfg

، تهران , (اخبار رسمی): اسپانیا از معدود کشورهای اروپایی است که فاقد انجمن یا سازمانی برای ترویج و توسعه فناوری‌نانو است. مسئولان این کشور با همکاری بخش خصوصی تصمیم به راه‌اندازی انجمنی برای توسعه فناوری‌ نانو گرفته‌اند.

راه‌اندازی انجمن صنعت فناوری‌ نانو دراسپانیا

به گزارش روابط عمومی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو،  برخلاف بسیاری از کشورهای اروپایی، اسپانیا فاقد یک انجمن ویژه برای ترویج فناوری‌ نانو و ترغیب شرکت‌ها برای وارد شدن به این حوزه است. اخیراً جلسات متعددی در این کشور برگزار شده و نمایندگان مختلفی از شرکت‌های پیشرو در این کشور به توافق رسیدند تا چنین انجمنی تشکیل شوند.

هدف اصلی از تشکیل این انجمن آن است که حمایت ویژه‌ای از شرکت‌ها برای وارد شدن و بهره‌برداری از فناوری‌ نانو انجام شود. این شرکت‌ها به دنبال استفاده از فناوری‌ نانو برای بهبود کیفیت محصولات و تأمین نیاز مشتریان هستند. همچنین افزایش آگاهی عمومی در مورد فناوری‌‌ نانو از دیگر اهداف این انجمن است. در واقع این انجمن با ترویج فناوری‌ نانو سعی در آشنا کردن مردم با این فناوری داشته و به دنبال افزایش رفاه با این فناوری است. طی سال‌های اخیر فناوری‌ نانو رشد قابل توجهی داشته و نقش بسیار مهمی در توسعه فناوری در اسپانیا داشته است.
براساس اطلاعات منتشر شده اسپانیا در جایگاه نهم میان کشورهای برتر در حوزه فناوری‌ نانو در جهان قرار دارد. بیشتر شرکت‌های فعال در حوزه فناوری‌ نانو در بخش نانومواد، نانوذرات و نانوپزشکی فعالیت دارند. 
فناوری‌ نانو تاکنون بیلیون‌ها یورو درآمد ایجاد کرده است و طی سال‌های آینده به‌عنوان یکی از بزرگترین بخش‌های دینامیک جهان خواهد شد. هر یک از کشورهای G20 تمرکز خاصی روی فناوری‌ نانو داشته و به دنبال استفاده از این فناوری برای توسعه آتی هستند.
این انجمن قرار است از سپتامبر سال جاری کار خود را آغاز کند و طی چند ماه آینده با سازمان‌های بین‌المللی پیشرو ارتباط خواهد گرفت تا به توسعه این فناوری در اسپانیا کمک کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

جمهوری اسلامی ایران بر اساس چشم انداز بیست ساله، کشوری است توسعه یافته با جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه، با هویت اسلامی و انقلابی، الهام بخش در جهان اسلام و با تعامل سازنده و مؤثر در روابط بین الملل. کسب این جایگاه جز با تشخیص صحیح، تصمیم درست و اقدام بجا و مؤثر امکان پذیر نیست و قطعاً برای این هر سه باید برنامه ریزی کرد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]