اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950614112935791

سازمان غذا و دارو هشدار داد

سرکه های تقلبی در ترشیجات

کد: 13950614112935791

http://goo.gl/V3b1lE

، (اخبار رسمی): سازمان غذا و دارو با تاکید بر رعایت برچسب گذاری توسط واحدهای تولیدکننده ؛ نسبت به استفاده از سرکه های تقلبی در ترشیجات هشدار داد.

سرکه های تقلبی در ترشیجات

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان غذا و دارو ،مهدی حسینی اصل، کارشناس نظارت و ارزیابی فرآورده های غذایی و آشامیدنی با منشأ گیاهی سازمان غذا و دارو در مورد ترشیجات و مصرف آن ها توضیحاتی ارائه داد.
وی افزود: ترشی ها از جمله چاشنی هایی هستند که در بیشتر کشورها از آنها استفاده می شود.ترکیب سبزی ها و میوه های مختلف با سرکه برای افزایش زمان نگهداری آنها و بهره مند شدن از این مواد غذایی در فصولی از سال که دسترسی به این مواد غذایی به صورت تازه وجود ندارد، از قدیم معمول بوده است.
حسینی اصل ادامه داد: امروزه افراد نه تنها به دلیل نگهداری از مواد غذایی، بلکه به دلیل لذت بردن از طعم انواع ترشی، اقدام به ترشی گذاشتن می کنند.
کارشناس نظارت و ارزیابی فرآورده های غذایی و آشامیدنی با منشأ گیاهی سازمان غذا و دارو اظهار داشت: از آنجایی که در تهیه ترشی از میوه ها و سبزیجات مختلف استفاده می شود و میوه ها و سبزیجات حاوی فیبر هستند  بهترین راه برای بهره مندی از خواص سبزیجات، مصرف سبزیجات بصورت تازه است.
 حسینی اصل خاطر نشان کرد: با توجه به تقلباتی که ممکن است در سرکه و سایر مواد مصرفی در ترشیجات صورت گیرد توصیه می شود ترشیجاتی را مصرف نمایید که دارای مجوز های بهداشتی تولید و واردات از سازمان غذا و دارو بوده و تحت نظارت و کنترل مسئولین کنترل کیفی مورد تایید این سازمان تولید می شوند.
وی گفت: رعایت برچسب گذاری توسط واحدهای تولیدکننده و درج نام، آدرس، شماره پروانه ساخت  و آرم سازمان غذا و دارو بر روی برچسب محصول الزامی می باشد.
کارشناس نظارت و ارزیابی فرآورده های غذایی و آشامیدنی با منشأ گیاهی سازمان غذا و دارو بیان داشت: در هنگام خرید تمامی محصولات غذایی از جمله ترشیجات به برچسب نشانگر رنگی تغذیه ای درج شده بر روی یرچسب محصول توجه نمایید. حسینی اصل در پایان گفت: توصیه می شود ترشیجات را در ظروف شیشه ای نگهداری کنند  و از نگهداری ترشی در ظروف فلزی به خصوص آلومینیوم خودداری شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان غذا و دارو

سازمان غذا و دارو ایران در 15اسفند 1389 در شورای عالی اداری تصویب و تشکیل شد.مسئولیت این سازمان بر عهدهٔ معاون غذاو داروی وزارت بهداشت است. شیوه‌های حمایت از سلامت مردم درمواجهه با فراورده‌های آرایشی و بهداشتی و نیز مواد غذایی فرایند شده و راهکارهای کاهش انگیزه‌های قاچاق، و جلوگیری از قاچاق با پیگرد جعل آرم وزارت بهداشت روی لوازم بهداشتی و آرایشی،از سوی سازمان غذا و دارو مورد بررسی قرار داده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]