کد: 13950614113325611

در نوزدهمین جشنواره تابستانی کیش صورت گرفت

رشد 13 در صدی مسافران مسیر هوایی

کد: 13950614113325611

http://goo.gl/rmNTLf

، تهران , (اخبار رسمی): شمار گردشگران مسیر هوایی جزیره کیش از ابتدای شروع جشنواره تابستانی تا 14 شهریور 13 در صد رشد داشته است.

رشد 13 در صدی مسافران مسیر هوایی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش،  از 15تیر و با آغاز جشنواره تابستانی تا پایان شصتمین روز این جشنواره 403 هزار و 133 مسافر از مسیر هوایی و از استان های مختلف کشور به جزیره کیش وارد شده اند که نسبت به مدت مشابه پارسال 13 در صد رشد داشته است.

بر اساس این گزارش مجموع شمار پروازهای داخلی فرودگاه بین المللی کیش در مسیر رفت و برگشت  3195 پرواز و مجموع پروازهای ورودی و خروجی بین المللی در این فرودگاه  226 پرواز بوده است.

همچنین آمار پروازهای ورودی در 5 ماه نخست امسال نیز نسبت به مدت مشابه پارسال با رشد 6 در صدی همراه بوده است. در این مدت 4 هزار و 662 پرواز ورودی در مسیر های داخلی  558 هزار و 192 گردشگر  را از استان های مختلف کشور به جزیره کیش انتقال داده است. بر اساس این آمار از ابتدای سال 95 تا پایان مرداد شمار مسافران ورودی به فرودگاه بین المللی جزیره کیش نسبت به مدت مشابه پارسال با رشد 11 در صدی همراه بوده است. در این مدت  569 هزار و 142 مسافر نیز با 4 هزار و 663 پرواز خروجی از جزیره کیش خارج شده اند.

لازم به ذکر است که فرودگاه بین المللی کیش پس از فرودگاه های تهران و مشهد سومین فرودگاه پر تردد کشور است  که به عنوان مهمترین مبداء ورودی در افزایش رضایتمندی گردشگران این منطقه نقش موثری دارد. در همین راستا از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید  توسعه زیر ساخت ها، امکانات و خدمات فرودگاهی و دستیابی به استانداردهای بین المللی در دستور کار سازمان منطقه آزاد کیش قرار گرفت…یکی از مهم ترین این طرح ها  تعریض، بهسازی و روکش باند جنوبی به طول تقریبی 4 کیلومتر وآماده سازی نخستین باند استاندارد کشور برای فرود هواپیماهای پهن پیکر ایرباس A380 در جزیره کیش بود که گام مهمی در جهت تکمیل زیر ساختهای گردشگری بر اساس استانداردهای جهانی است.

مراحل ساخت و تجهیز پایانه مسافری فرودگاه بین المللی کیش نیز با ظرفیت پذیرش سالانه چهار و نیم میلیون مسافر تا نیمه اول سال 96 به پایان می رسد که پس از پایانه  فرودگاه بین المللی امام خمینی در تهران، دومین پایانه  بزرگ کشور خواهد بود.

 گفتنی است که طبق طرح جامع کیش این پایانه جدید مسافری فرودگاه بین المللی کیش تا 20 سال نیاز جزیره را برای ارائه خدمات مطلوب در بالاترین حد استانداردهای بین المللی به گردشگران تامین خواهد کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان منطقه آزاد کیش

منطقه آزاد کیش شامل جزایر کیش، هندورابی، فارور بزرگ و فارور کوچک است ، که می تواند بآن را به عنوان برترین مقصد گردشگری برای خانواده ها، قطب علمی-آموزشی- تحقیقاتی، الگوی توسعه پایدار با بهره گیری از فن آوریهای نوین و مناسب ترین مکان برای سرمایه گذاری در منطقه خلیج فارس ایران دانست.

منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی