کد: 13950614113485611

گام بلند کیش در جهت رونق صنعت گردشگری

کد: 13950614113485611

http://goo.gl/1i1N2c

، تهران , (اخبار رسمی): اصلاح ساختار جذب سرمایه گذاری و افزایش 51 در صدی سهم گردشگری، در سبد سرمایه گذاری غیر صنعتی کیش گامی بلند برای رسیدن به مقصد مطلوب در عرصه صنعت گردشگری است.

گام بلند کیش در جهت رونق صنعت گردشگری

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در سه سال گذشته و با توجه به نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به توسعه مناطق آزاد تکمیل زیر ساخت های ضروری در بخش های مختلف عمرانی، صنعتی، تجاری و گردشگری در منطقه آزاد کیش آغاز شد. در این میان گردشگری به عنوان محور اصلی فعالیت ها در جزیره کیش از جایگاه ویژه ای برخوردار است چرا که پتانسیل های فراوان این منطقه در کنار امکانات مناسب تا کنون توانسته است جزیره کیش را به عنوان قطب گردشگری کشور مطرح نماید و بدون شک در شرایط کنونی کشور و باز شدن فضای تعاملات بین المللی توسعه امکانات و ارتقاء سطح کمی و کیفی خدمات گردشگری جایگاه این جزیره زیبای مرجانی را در سطح منطقه نیز تثبیت خواهد کرد. ضمن اینکه توجه دولت به توسعه گردشگری کشور و برنامه ریزی برای تخصیص اعتبار به این صنعت در برنامه ششم توسعه از عزم جدی دولت برای رونق گردشگری و استفاده از توان بالقوه ایران اسلامی در جهت افزایش سهم کشور از در آمدهای سرشار این عرصه حکایت دارد. آمار رو به رشد ورود گردشگران خارجی به ایران نیز لزوم توجه ویژه به رونق گردشگری را در تمامی استان ها به ویژه مناطق برخوردار از پتانسیل های ارزشمند بیشتر آشکار می کند.

با توجه به اینکه صنعت توریسم به دلیل کسب در آمد ارزی، ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم و ایجاد ارزش افزوده، از اهمیت بسزایی در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه برخوردار است، تکمیل زیر ساخت های ضروری گردشگری مهم ترین عامل برای حرکتی پویا و رو به رشد در مسیر توسعه این صنعت و افزایش شمار گردشگران است. در این میان سرمایه گذاری گسترده در ایجاد، توسعه و استاندارد سازی فضاهای اقامتی، جاذبه های نوین تفریحی و اماکن پذیرایی از جمله زیر ساخت هایی است که با تعامل بخش خصوصی و غیر دولتی تسهیل شده و روند دستیابی به بازار پر رونق گردشگری را تسریع می کند.

امسال نیز با توجه به نامگذاری سال با عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل و با تاکید مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش، راهبرد جذب سرمایه‌گذاری های غیر دولتی و بخش خصوصی با هدف تقویت زیر ساخت های لازم برای رونق فعالیت های گردشگری به عنوان محور اصلی فعالیت های جزیره کیش در دستور کار سازمان منطقه آزاد کیش قرار گرفت.

بر اساس ماموریت محوله از سوی دولت، جزیره کیش منطقه آزاد تجاری و گردشگری است، از این رو در سه سال گذشته مسئولان، کارشناسان و مشاوران سازمان منطقه آزاد کیش با بررسی همه جانبه برای اصلاح ساختار سرمایه گذاریهای کیش توانستند بزرگترین سد در مسیر توسعه این منطقه را که عبارت از خلاء سرمایه گذاری در بخش های گردشگری و تولیدی بود، از پیش رو بردارند.

شناسایی عوامل موثر بر سرمایه گذاری در بخش گردشگری، رفع موانع موجود در این زمینه و حمایت از سرمایه گذاران فعال در این عرصه با کاهش بروکراسی های اداری و همچنین فراهم کردن زمینه تعامل بانک ها برای همکاری با سرمایه گذاران در جهت تأمین منابع مالی طرح های گردشگری از جمله اقدامات مهمی بود که در نهایت افزایش سرمایه گذاری در بخش گردشگری را به همراه داشت.

سازمان منطقه آزاد کیش همزمان با حمایت و تسهیل شرایط برای سرمایه گذاران در بخش های صنعتی، گردشگری، زیرساختی و خدماتی نسبت به اصلاح ترکیب پروژه های سرمایه گذاری در این جزیره اقدام کرد.

به طوریکه سهم کاربریهای تفریحی و ‌گردشگری در سبد واگذاری اراضی در سه سال گذشته به بیش از 50 در صد افزایش یافته است.

این سیاست هوشمندانه سبب شد انگیزه کار برای سرمایه گذاران صنعتی، تولیدی، خدماتی وگردشگری افزایش یابد.

با پشتوانه حمایت مسئولان در سه سال گذشته حجم سرمایه گذاریهای غیر صنعتی کیش با اجرای 62 پروژه به رقم 65 هزار و200 میلیارد ریال رسید و سبد سرمایه گذاری کیش با تحولی بزرگ رو به رو شد و سهم سرمایه گذاریهای گردشگری در جزیره کیش 51 در صد و سرمایه گذاری درحوزه مسکونی 27 درصد شد. 

نگاه فراملی دولتمردان در جزیره کیش سبب شده است تا این جزیره که تا کنون و در تمامی فصول سال بر اساس استانداردهای جهانی خدمات مطلوبی را در سطوح مختلف به گردشگران داخلی و خارجی ارائه کرده و به عنوان مقصد اصلی گردشگری در ایران اسلامی با اقبال فراوانی روبرو شده است به مقصدی مطلوب برای حضور سرمایه‌گذاران بخش غیر دولتی و علاقمند به فعالیت در حوزه گردشگری مبدل شود. به بیان دیگر اصلاح ساختارهای جذب سرمایه گذاری و روند واگذاری اراضی عوامل موثری در ترغیب فعالان اقتصادی برای سرمایه گذاری در جزیره کیش بوده است.

تیم مدیریتی سازمان منطقه آزاد کیش از بدو ورود در سال 92 با واقعی کردن قیمت عرضه زمین علاوه برحذف واسطه ها و رانت در این بخش نسبت به حفظ این اراضی به عنوان سرمایه ای برای آینده این جزیره اقدام کرد.

در سال 91 میزان واگذاری زمین در جزیره کیش 970 هزار متر مربع بود که با سیاستهای اجرایی سازمان منطقه آزاد کیش در سال 94 به 82 هزار متر مربع رسید در حقیقت واقعی شدن قیمت واگذاری زمین ضمن کاهش 91 در صدی میزان واگذاری و حفظ این منبع ارزشمند در طول سه سال گذشته ارزش افزوده ای معادل 130 در صد برای کیش به همراه داشته است. در این روند اصلاحی، سرمایه گذارانی که علاقمند بودند تا در بخش گردشگری فعالیت کنند به پشتوانه اعتقاد به واقعی بودن بازار و قیمتهای عرضه زمین و به مدد حمایت سازمان منطقه آزاد کیش فعالیت خود را در زمینه های متعددی از جمله ساخت هتل و مراکز اقامتی و ایجاد جاذبه های نوین گردشگری رونق بخشیدند.

تاسیس و ایجاد رستورانهای جدید در مناطق شهری و ساحلی، کافی شاپ های متعدد در پارک ها و نوار ساحلی و ایستگاه های دوچرخه در نقاط مختلف جزیره، کلوپ های تفریحات دریایی، مرکز آموزش غواصی و باشگاه هوانوردی از جمله طرح های هستند که با  سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه گردشگری در حال اجراست و یا به بهره برداری رسیده است.

لازم به ذکر است که جزیره کیش سالیانه پذیرای یک میلیون و هشتصد هزار گردشگر داخلی و خارجی است و اجرای طرح های توسعه ای و عمرانی متعدد در سه سال اخیر حرکت این جزیره را در مسیرتبدیل شدن به قطب گردشگری منطقه شتاب بخشیده است به گونه ای که می‌توان امیدوار بود با استمرار این برنامه‌ ریزی های دقیق و هوشمندانه افق های روشن تری فرا روی جزیره کیش و گردشگری ایران اسلامی گشوده شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان منطقه آزاد کیش

منطقه آزاد کیش شامل جزایر کیش، هندورابی، فارور بزرگ و فارور کوچک است ، که می تواند بآن را به عنوان برترین مقصد گردشگری برای خانواده ها، قطب علمی-آموزشی- تحقیقاتی، الگوی توسعه پایدار با بهره گیری از فن آوریهای نوین و مناسب ترین مکان برای سرمایه گذاری در منطقه خلیج فارس ایران دانست.

منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی