اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950615113605699

اختتامیه پنجمین دوره جشنواره نوجوان سالم

کد: 13950615113605699

http://goo.gl/yx40vw

، تهران , (اخبار رسمی): اختتامیه بخش کشوری پنجمین دوره جشنواره نوجوان سالم در اصفهان برگزار می شود.

اختتامیه پنجمین دوره جشنواره نوجوان سالم

به گزارش اخبار رسمی به نقل از  مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، اختتامیه بخش کشوری پنجمین دوره جشنواره نوجوان سالم ، امروز 15 شهریور ماه در شهر اصفهان برگزار می شود.نادر منصورکیایی ، مدیرکل دفتر مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی ، با اعلام این خبر افزود: جشنواره نوجوان سالم ، هر ساله با هدف ترویج شیوه های زندگی سالم و پیشگیری از رفتارهای پرخطر و دانش آموزان ، والدین و همکاران فرهنگی آثار خود را در دو محور خلاقیت های دانش آموزی و ابتکارات مدرسه ای ، و در موضوعات پیشگیری از دخانیات ، پیشگیری از مصرف مواد و پیشگیری از خشونت ، در قالب هایی چون مقاله ، عکس ، فیلم کوتاه ، روزنامه دیواری و نقاشی ارائه کرده و ضمن رقابت ، در این فعالیت بزرگ فرهنگی برای ترویج پیام های جشنواره در زمینه خود-مراقبتی و پیشگیری از رفتارهای پرخطر و بویژه اعتیاد ، مشارکت می کنند.

وی  با اعلام این که در پنجمین دوره جشنواره نوجوان سالم در سال تحصیلی 95-1394 ، جشنواره از دوره متوسطه به تمامی دوره های تحصیلی تسری پیدا کرد ، افزود :  تعداد رشته های جشنواره ، از 3 رشته در دوره اول به 11 رشته در دوره پنجم افزایش یافته است و بخش های جشنواره از بخش دانش آموزی به دو بخش خلاقیت های دانش آموزی و ابتکارات و تجارب مدرسه ای ( ویژه معلمان و همکاران فرهنگی ) گسترش یافته وتعداد آثار رسیده به پنجمین دوره جشنواره ، در مقایسه با دوره اول ، نزدیک به 100 برابر  افزایش داشته است.

مدیرکل دفتر مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی گفت : اکنون سطح جشنواره ، از سطح ملی در دوره اول برگزاری جشنواره ، به سطح ملی – استانی تسری یافته است ، بطوری که اکنون علاوه بر اختتامیه کشوری ، 32 اختتامیه استانی در سطح ادارات کل آموزش و پرورش برگزار می شود و همچنین در سال های گذشته ، در حدود 30 درصد از مناطق آموزش و پرورش کشور نیز اختتامیه شهرستانی جشنواره را برگزار نموده اند.

نادر منصورکیایی افزود: در مراسم اختتامیه بخش کشوری پنجمین دوره جشنواره نوجوان سالم ، علاوه بر تقدیر از دانش آموزان و همکاران فرهنگی برگزیده ، از راهنمای آموزش پیشگیری در کلاس درس و نیز نقشه راه همیاران پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس ، رونمایی خواهد شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت آموزش و پرورش

وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران مسئول امور آموزشی کودکان و نوجوانان است. این وزارت خانه از سال 1343 که از وزارت فرهنگ جدا شد، مسولیت آموزش عالی (دانشگاه ها) را هم عهده دار بود،اما پس از تشکیل وزارت علوم ، برای ادارهٔ امور دانشگاه‌ها و امور پژوهشی در سطوح عالی وزارت آموزش و پرورش وظیفه آموزش رایگان همه افراد را در مقاطع دبستان، دوره اول متوسطه، دوره دوم متوسطه و همچنین اداره دانشگاه فرهنگیان برای تربیت معلم و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی را به عهده دارد. علی اصغر فانی وزیر کنونی آموزش و پرورش است. او دوازدهمین وزیر آموزش و پرورش پس از انقلاب است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]