اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950615113775793

اختتامیه جشنواره مشارکت ملی گردشگری

کد: 13950615113775793

http://goo.gl/QMwGGP

، تهران , (اخبار رسمی): معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خبرداد که مراسم اختتامیه و معرفی برترین های سومین جشنواره مشارکت ملی گردشگری ، فردا سه شنبه 16 شهریورماه ،در مشهد برگزار می شود.

اختتامیه جشنواره مشارکت ملی گردشگری

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مرتضی رحمانی موحد با بیان این خبر گفت: اختتامیه سومین جشنواره مشارکت ملی گردشگری، زمان معرفی آثار برتر هموطنان سراسر کشور به شمار می آید که نگاه خود به صنعت گردشگری را در قالب «عکس»، «فیلم»، «سفرنامه نویسی» و «ایده های نو» با رویکرد «گردشگری حلال، ظرفیت ایرانی» ثبت کرده و در این رقابت شرکت کرده اند.   

وی با ارزیابی روند برگزاری این جشنواره افزود: تا کنون بیش از 6800 اثر به دبیرخانه سومین جشنواره مشارکت ملی گردشگری ارسال شده است که از این تعداد 4250 اثر به بخش مردمی عکس، 1846 به بخش حرفه ای عکس، 440 فیلم، 90 سفرنامه و 265 ایده در راستای توسعه گردشگری کشورمان به ثبت رسیده است که رشد قابل توجه آثار ارسالی نسبت به سال گذشته نشان از افزایش آگاهی عمومی هموطنان و ارتقای اهمیت این موضوع در سطح جامعه دارد. 
معاون گردشگری با اشاره به اینکه 13 داور از فعالین و صاحبنظران این حوزه آثار دریافتی هموطنان را ارزیابی کرده اند؛ اظهار کرد: نتیجه داوری انجام گرفته به زودی در مراسم اختتامیه سومین جشنواره مشارکت ملی گردشگری معرفی اعلام خواهد شد.
گفتنی است مراسم اختتامیه سومین جشنواره مشارکت ملی گردشگری روز سه شنبه، 16 شهریورماه جاری در محل هتل پارس شهر مشهد مقدس از ساعت 16 الی 19 برگزار خواهد شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری

گردشگری در سرزمین ایران از پیشینه‌های چند هزار ساله برخوردار است. در تمامی دوران باستان، تا قبل از اسلام مستندات تاریخی حکایت از گسترش شهرها، راه‌ها و اقامتگاه‌ها در سرزمین پهناور ایران دارد. آثار مکتوب‌ بر جای مانده حاکی از سفر یونانیان و رومیان به ایران است، اگرچه از سیاحانی که قبل از اسلام به ایران سفر کرده‌اند اطلاع دقیقی در دست نیست. در قرون اولیه پس از اسلام، بعد از پشت سر نهادن یک دوره بحرانی، رویکرد ادبی، فرهنگی و علمی در ایران آغاز شد و از رونقی بی‌نظیر برخورداد گردید . شاعران و نویسندگان به گشت و گذار در سرزمین اسلامی پرداختند که حاصل آن سفرنامه‌هایی بود که اکنون بر جای مانده و از خلال آنها می‌توان با جغرافیا، فرهنگ و تمدن آن روزگار آشنا شد. از جمله معروفترین این جهانگردان می‌توان به ناصرخسرو قبادیانی شاعر، فیلسوف و سفرنامه‌نویس قرن پنجم اشاره کرد. از سوی دیگر به تدریج و به ویژه طی قرون هفتم به بعد جهانگردان غربی نیز در پی سفر به شرق و از جمله ایران برآمدند. در همان دوران اقامتگاه‌هایی در ایران تأسیس شد که بسیاری از آنها همچنان بر جای مانده است. ایران در دوران صفویه و علی‌الخصوص در دوره شاه عباس اول به عنوان کشوری جذاب نظر بسیاری از جهانگردان اروپایی را به خود جلب کرد. به همین دلیل می‌توان دوره سلطنت شاه عباس اول تا انقراض سلسله صفوی را یکی از مهمترین ادوار توسعه جهانگردی در ایران به حساب آورد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]