اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950615114650079

داود کشاورزیان مطرح کرد

2میلیارد دلار برای نگهداری راه‌ها می خواهیم

کد: 13950615114650079

https://goo.gl/RoJZJN

، تهران , (اخبار رسمی): کشاورزیان گفت: سالانه 2 میلیارد دلار برای نگه‌داری راه‌های کشور می خواهیم،اگر به ازای یک لیتر سوخت 100 تومان عوارض فرض کنیم 6 میلیارد تومان برای منابع پایدار جهت نگهداری راه‌ها تأمین می‌شود.

2میلیارددلاربرای نگهداری راه‌ها می خواهیم

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ،داود کشاورزیان در مراسم افتتاح سامانه مدیریت روسازی راه‌های شریانی که در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با حضور وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی برگزار شد، اظهار داشت: بیش از یک دهه در وزارت راه و شهرسازی به دنبال راه‌اندازی سامانه مدیریت روسازی راه‌ها بودیم که این امر امسال به نتیجه رسید.

وی با بیان اینکه منابع نگهداری راه‌ها محدود است افزود: در حال حاضر 85 هزار کیلومتر راه غیرروستایی و 120 هزار کیلومتر راه  روستایی باید نگهداری شود اما منابع موجود کمتر از منابع مورد نیاز است.

کشاورزیان به بودجه‌ای معادل 2 میلیارد دلار به‌طور سالانه برای نگه‌داری راه‌ها اشاره کرد و گفت: باید به دنبال منابعی پایدار برای نگه‌داری راه‌ها باشیم و مصرف‌کننده باید هزینه نگه‌داری راه‌ها را پرداخت کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: واقعیت این است که مصرف‌کننده نهایی منابع موردنیاز نگه‌داری راه‌ها را تأمین می‌کند و در جهان امروز این منابع به‌صورت عوارض سوخت، عوارض خودرو و عوارض جاده تأمین می‌شود.

وی در ادامه به عوارض آزادراه‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: برای نگه‌داری راه‌ها باید در قالب عوارض سوخت، منابع موردنیاز نگهداری آن تأمین شود؛ به‌طوری‌که اگر به ازای یک لیتر سوخت سالانه 100 تومان عوارض فرض کنیم 6 میلیارد تومان برای منابع پایدار جهت نگهداری راه‌ها تأمین می‌شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ابراز داشت: این اقدام به تأمین سطح رویه موردنیاز راه‌ها می‌انجامد و در نهایت موجب صرفه‌جویی و ارائه خدمات مناسب شده و منافع آن به مردم برمی‌گردد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

راهداری و حمل و نقل جاده ای

در سال 1382 شورای عالی اداری کلیه وظایف، نیروی انسانی، تجهیزات، تعهدات و اعتبارات معاونت راهداری وزارت راه و ترابری به سازمان حمل‌ونقل و پایانه‌های کشور منتقل و معاونت مذکور از تشکیلات وزارت راه و ترابری حذف شد و وظایف و اداره امور دبیرخانه شورای عالی ترابری کشور از سازمان منتزع و به وزارت راه و ترابری منتقل گردید و نام سازمان به «سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای» تغییر یافت.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان