اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950615115115343

صالح آبادی اعلام کرد

افزایش سرمایه بانک توسعه صادرات

کد: 13950615115115343

http://goo.gl/IXRuUG

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرعامل بانک توسعه صادرات اعلام کرد: با توجه به قانون اخیر مجلس در اصلاحیه بودجه از محل تسعیر نرخ ارز، بانک توسعه صادرات با افزایش 8800 میلیارد ریالی سرمایه مواجه خواهد شد.

صالح آبادی

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات، علی صالح آبادی مدیر عامل این بانک  روز یکشنبه در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران با اشاره به عدم اضافه برداشت بانک توسعه صادرات از منابع بانک مرکزی افزود: وجوه نزد این بانک متعلق به خطوط اعتباری است که از این محل 8800 میلیارد ریال برای افزایش سرمایه بانک توسعه صادرات و از محل تسعیر ارز با توجه به مصوبه اخیر مجلس پیش‌بینی شده است.

به گفته وی هم اکنون سرمایه بانک توسعه صادرات 25 هزار میلیارد ریال است.

صالح آبادی با اشاره به پرداخت یارانه سود به تسهیلات صادراتی براساس تفاهم نامه منعقده با سازمان توسعه تجارت گفت: به این منظور 220 میلیارد ریال اختصاص یافته است که در سراسر کشور تاکنون نزدیک به 49 میلیارد ریال به حساب صادرکنندگان واریز شده است. در ضمن ارقام یاد شده برای امسال فراتر از گذشته بوده و حدود سه هزار میلیارد ریال خواهد بود.

وی با اعلام این مطلب که بنگاه های کوچک و متوسط توانمندی ایجاد اشتغال پایدار را در کشور دارا هستند افزود: بانک در این زمینه عملکرد قابل توجهی داشته است به بیش از 98 شرکت بالغ بر دوهزار و 384 میلیارد ریال تسهیلات اعطا شده است و مهمترین استان های دریافت کننده این تسهیلات از شعب این بانک تهران، کرمان، فارس، خراسان رضوی و یزد هستند.

صالح آبادی در زمینه حمایت از تولیدکنندگان جوان و پروژه های دانش بنیان گفت: در راستای تامین مالی این شرکت ها، بانک توسعه صادرات ایران یک خط اعتباری 200 میلیارد ریالی اختصاص داده است که قرار است این خطر اعتباری به 500 میلیارد ریال افزایش یابد. تسهیلات ارائه شده تا کنون در حوزه های برق، الکترونیک، شیمی، دارو، مکانیک و IT بوده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بانک توسعه صادرات ایران

در تاریخ 1370/4/19 بانک توسعه صادرات تأسیس شد و عملاً از شهریور ماه 1371 آغاز به کار کرد و از آن هنگام، در راستای پیشبرد اهدافی که بانک بر عهده داشت، با کارکنان و کادری متخصص و ورزیده، در خدمت صادرات کشور قرار گرفت.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه