اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950616115515730

سخنگوی وزارت بهداشت خبرداد

انتقال شورای عالی سلامت به وزارت بهداشت

کد: 13950616115515730

http://goo.gl/a9qGMM

، تهران , (اخبار رسمی): بر اساس مصوبه اخیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره تجمیع بیمه ها، خرید خدمت ها توسط بیمه سلامت ایران انجام خواهد شود و شورای عالی بیمه سلامت نیز به زیرمجموعه وزارت بهداشت منتقل خواهد شد.

انتقال شورای عالی سلامت به وزارت بهداشت

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت ،ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت در نشست اخیرش با خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: کمیسیون بهداشت، بیمه همگانی را تصویب کرده و تایید کرده که بیمه پایه باید زیرمجموعه وزارت بهداشت باشد. براساس مصوبه مجلس، بیمه های تکمیلی محدود خواهند شدو شورای عالی بیمه سلامت نیز به وزارت بهداشت منتقل می شود.
او با بیان اینکه براساس قانون برنامه پنجم توسعه، دولت مجاز است سازمان بیمه سلامت را با ادغام بیمه ها تشکیل دهد، ادامه داد: اموال و املاک بیمه تامین اجتماعی در اختیار این نهاد باقی می ماند.
علت طولانی شدن روند رسیدگی به پرونده کیارستمی
سخنگوی وزارت بهداشت در ارتباط با آخرین جزئیات پرونده مرحوم کیارستمی اظهار داشت: به دلیل اینکه رسیدگی به این پرونده بسیار حساس بوده اعلام نتیجه آن به‌ طول انجامیده و در سیستم قضائی و سازمان نظام پزشکی نیاز به زمان طولانی دارد.
وی با اشاره به اینکه وزیر بهداشت تأکید داشته است که مراحل کارشناسی و صدور نظر دادیار و دادستان هرچه سریع‌تر انجام شود، افزود: در روزهای اول پس از فوت مرحوم کیارستمی شکایتی از خانواده او مطرح نشده بود و در حال حاضر کارهای این پرونده حساس است و مراحل خود را طی می‌کند.
سخنگوی وزارت بهداشت در مورد تحقیق و تفحص از وزارت بهداشت گفت: 3 مورد تحقیق و تفحص در فاصله یک ماه از وزارت بهداشت توسط گروهی از دوستان مطرح شد.
 حریرچی با اشاره به اینکه در ارتباط با مورد اول جلساتی در کمیسیون بهداشت تشکیل شد، گفت: سرانجام این موضوع به تأیید نرسید و در ارتباط با دو مورد دیگر نیز در حال پاسخ هستیم.
کنترل مصرف آنتی‌بیوتیک
سخنگوی وزارت بهداشت در مورد سیاست‌های این وزارتخانه برای مصرف و کنترل آنتی‌بیوتیک گفت: در تمام دنیا موضوع تجویز و مصرف آنتی بیوتیک مطرح و مورد توجه است و ما نیز اقداماتی را در این رابطه انجام داده‌ایم.
وی تصریح کرد: درصدد هستیم با هماهنگی ‌سازمان جهانی بهداشت برای کاهش آنتی‌بیوتیک‌ها اقدامات هماهنگی را انجام دهیم.

واگذاری اختیار تعرفه به وزارت بهداشت
حریرچی در خصوص واگذاری اختیار تعرفه از نظام پزشکی به وزارت بهداشت گفت: چند ماه پیش مجلس به این موضوع رای داد و در حال حاضر در شورای نگهبان مطرح است ولی تأیید نهایی نشده است.
وی افزود: اصل این مصوبه را کمیسیون بهداشت و درمان مجلس پیگیری می کند و اگر در شورای نگهبان تأیید نهایی نشود دوباره در مجلس مطرح خواهد شد.
دوره‌های آموزش 3 روزه سونوگرافی صحت ندارد
حریرچی در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود در حال حاضر آموزش سه روزه استفاده از دستگاه‌های سونوگرافی به متخصصان زنان و زایمان ارائه می‌شود، گفت:‌ گاهی کمبود رادیولوژی به ویژه در شهرستان‌ها وجود دارد بنابر این پزشکان زنان در مواردی می‌توانند از طریق برگزاری دوره‌هایی این کار را انجام دهند ولی باید توجه داشت که این دوره‌ها به هیچ عنوان سه روزه نیست.
وی گفت: به دلیل محدودیت‌هایی که داریم گاهی نیاز است که پزشکانی غیر از رادیولوژیست‌ها سونوگرافی را انجام دهند.
به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، ‌گاهی بیماران اورژانسی به دلیل ترومای شکم توسط رزیدنت‌های جراحی سونوگرافی می‌شوند این مسئله در کریکلوم آموزشی آنها پیش‌بینی شده و در همه دنیا نیز انجام می‌گیرد.
به سمت تفاهم پیش رویم
سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به خشونت کلامی و فیزیکی علیه پزشکان گفت: ‌ از پزشکانی که در شرایطی خشونت کلامی و فیزیکی علیه آنها انجام شده ولی علی‌رغم این مسئله صادقانه به مردم خدمت می‌کنند تشکر می‌کنم.
او افزود:ولی باید روش‌های پیشگیرانه برای کاهش خشونت در جامعه انجام گیرد و لازم است خرد جمعی و تمهیدات لازم به کار گرفته شود که شاهد چنین مسائلی در جامعه نباشیم.
سخنگوی وزارت بهداشت اضافه کرد: هم به دلیل کمبود تخت بیمارستانی و هم به علت اینکه مردم تمایل دارند بیماران خود را به بیمارستان‌های بزرگ منتقل کنند تراکم زیادی در بیمارستان‌ها ایجاد شده و پرسنل ما بیش از ظرفیت خود کار می‌کنند.
وی تأکید کرد: امروزه راه، راه مفاهمه است و باید کاری کنیم که خشونت کاهش یابد و به سمت تفاهم پیش رویم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی

شعار «انسان سالم؛ محور توسعه پایدار» یکی از موضوعاتی است که در تدوین سیاست های کلی برنامه پنجم توسعه در مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد توجه قرار گرفته است. اهمیت این موضوع این است که از این پس تمام برنامه ها و سیاست های کشور در این مدت 5 سال که در کشور مصوب و اجرایی باشد، باید تحت تاثیر این شعار محوری باشد و سلامت مردم و نقش انسان سالم در توسعه کشور مد نظر قرار گیرد و این، موضوع مهمی در کشور محسوب می شود. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان مسئول "تأمین سلامت مردم" در تحقق این هدف مصمم بوده و تمام توان خود را برای تحقق آن بسیج خواهد کرد. یکی از حقوق اساسی مردم دانستن و آگاهی است، آن هم در عصر ارتباطات و جامعه اطلاعاتی که بر اساس آگاهی و دانایی استوار است. بدیهی است در این میان، آگاهی دادن و اطلاع رسانی به مردم در زمینه سلامتی و بهداشت، اولی تر و ابتدایی ترین حق مردم خواهد بود. روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای مأموریت سازمانی خود، همواره تمام توان خود را در امر اطلاع رسانی صحیح و شفاف به مردم به کار گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]