اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950616115535730

جشنواره گیاهان دارویی و طب سنتی

کد: 13950616115535730

http://goo.gl/3ixF56

، تهران , (اخبار رسمی): سومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی ایران، دیروز با حضور دفتر طب سنتی ایرانی- اسلامی در بخش غرفه‌های، در مصلای تهران آغاز به کار کرد.

جشنواره گیاهان دارویی و طب سنتی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت،در این دوره از جشنواره، دفتر طب سنتی ایرانی- اسلامی به همراه دانشکده‌ها و گروه‌های طب سنتی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و مراکز تحقیقاتی گیاهان دارویی، به عنوان بزرگ‌ترین بخش سازمان‌های دولتی، حضور دارد.
 محمود خدادوست، مشاور وزیر و مدیر کل دفتر طب سنتی ایرانی- اسلامی در ساعات ابتدایی آغاز به کار جشنواره، از بخش غرفه‌های وزارت بهداشت بازدید کرد.
مدیر کل دفتر طب سنتی ایرانی- اسلامی با اشاره به استقبال روزافزون مردم به استفاده از ظرفیت‌های طب سنتی و گیاهان دارویی گفت: قدمت چند هزار ساله طب سنتی در کشور و ریشه‌دار بودن آن در باور مردم، می‌طلبد حاکمیت نظام بستر توسعه و نهادینه کردن طب سنتی را فراهم کند و معرفی درست، ضابطه‌مند و منطقی طب سنتی و ظرفیت‌های آن، در اولویت برنامه‌های کشور قرار گیرد.
وی افزود: براساس بند 12 سیاست‌های کلی سلامت مقام معظم رهبری، سند ملی گیاهان دارویی، قانون برنامه پنجم توسعه و قوانین تشکیل وزارت بهداشت نیز بسترسازی توسعه و استفاده از فراورده‌های طبیعی و سنتی و گیاهان دارویی و داروهای گیاهی تکلیف شده است و بنابراین باید معرفی درستی از قابلیت‌های طب سنتی و گیاهان دارویی انجام شود.
مشاور وزیر بهداشت سپس به اهمیت برگزاری این قبیل جشنواره‌ها اشاره کرد و ادامه داد: جشنواره‌های مشابه این جشنواره که به همت ستاد گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و با همکاری وزارتخانه‌های مرتبط از جمله وزارت بهداشت و وزارت جهاد کشاورزی برگزار می‌شود، راهی بسیار معقول و منطقی برای معرفی درست ظرفیت‌های طب سنتی، گیاهان دارویی و داروهای گیاهی در کشور است.
وی ادامه داد: اقبال مردم هم از این جشنواره قابل تحسین است و نشان می‌دهد مردم، تشنه این ظرفیت‌های غنی هستند.
خدادوست سپس با اشاره به استقبال سازمان‌های دولتی و خصوصی مرتبط از سومین دوره این جشنواره گفت: خوشبختانه امسال، هم شرکت‌های تولیدکننده داروهای گیاهی متعدد، هم شرکت‌های تولیدکننده محصولات و فراورده‌های غذایی با پایه طبیعی، در کنار دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور که فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی در حوزه گیاهان دارویی و داروهای گیاهی انجام می‌دهند، قرار گرفته‌اند.
وی افزود: در میان شرکت‌کنندگان، دانشگاه‌های علوم پزشکی که در زمینه تربیت نیروهای تخصصی در حوزه طب سنتی فعالیت می‌کنند، در این جشنواره حضور فعال و خوبی دارند و این جشنواره، بستر معرفی خوبی از قابلیت‌ها و توانمندی‌های کشور جمهوری اسلامی ایران در حوزه گیاهان دارویی، داروهای گیاهی و طب سنتی خواهد بود.
گفتنی است، دفتر طب سنتی ایرانی- اسلامی، علاوه ‌بر هماهنگی غرفه‌های دانشگاهی که به معرفی محصولات و دستاوردهای دانشکده‌ها و گروه‌های طب سنتی خود می‌پردازند، هماهنگی بخش سلامتکده و غرفه کودک و نوجوان را نیز در این دوره از جشنواره برعهده دارد.
در بخش سلامتکده که پربازدیدترین بخش دوره پیشین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی ایران در مهرماه 1393 معرفی شد، 13 پزشک متخصص طب سنتی و داروسازی سنتی در هر یک از روزهای برگزاری جشنواره، حضور دارند و به ارایه خدمات مشاوره درمانی رایگان بر اساس اصول بهداشت و تندرستی در طب سنتی ایران به بازدیدکنندگان خواهند پرداخت.
در غرفه کودک و نوجوان نیز یک همکار فرهنگی آموزش‌دیده در زمینه طب سنتی و یک روان‌شناس حضور خواهند داشت و به ارایه مشاوره رایگان می‌پردازند.
همچنین در بخش کارگاه‌های تخصصی جشنواره، در روز سه‌شنبه 16 شهریور ماه کارگاهی با عنوان «خودمراقبتی و اصلاح سبک زندگی با آموزه‌های طب سنتی» از ساعت 10 تا 13 با هماهنگی دفتر طب سنتی ایرانی- اسلامی و به مدرسی دکتر محسن ناصری، رییس مرکز تحقیقات کارآزمایی بالینی دانشگاه شاهد برگزار خواهد شد.ساعت بازدید از سومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی ایران، 9 تا 18 بوده و جشنواره دانش‌آموزی گیاهان دارویی نیز همزمان با این جشنواره برگزار خواهد شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی

شعار «انسان سالم؛ محور توسعه پایدار» یکی از موضوعاتی است که در تدوین سیاست های کلی برنامه پنجم توسعه در مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد توجه قرار گرفته است. اهمیت این موضوع این است که از این پس تمام برنامه ها و سیاست های کشور در این مدت 5 سال که در کشور مصوب و اجرایی باشد، باید تحت تاثیر این شعار محوری باشد و سلامت مردم و نقش انسان سالم در توسعه کشور مد نظر قرار گیرد و این، موضوع مهمی در کشور محسوب می شود. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان مسئول "تأمین سلامت مردم" در تحقق این هدف مصمم بوده و تمام توان خود را برای تحقق آن بسیج خواهد کرد. یکی از حقوق اساسی مردم دانستن و آگاهی است، آن هم در عصر ارتباطات و جامعه اطلاعاتی که بر اساس آگاهی و دانایی استوار است. بدیهی است در این میان، آگاهی دادن و اطلاع رسانی به مردم در زمینه سلامتی و بهداشت، اولی تر و ابتدایی ترین حق مردم خواهد بود. روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای مأموریت سازمانی خود، همواره تمام توان خود را در امر اطلاع رسانی صحیح و شفاف به مردم به کار گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

جشنواره، نمایشگاه و همایش