اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950616115755589

علیپور : راگبی ایران در حال پیشرفت است

کالاگر:دانش فنی مربیان ایران بایدافزایش یابد

کد: 13950616115755589

http://goo.gl/rfL7gv

، تهران , (اخبار رسمی): رییس فدراسیون انجمن های ورزشی در دیدار با مدرسان جهانی و آسیایی راگبی ، از حضور جیمی کالاگر و خانم آدا میلبر در کلاس بین المللی داوری و مربیگری در تهران تشکر کرد.

کالاگر:دانش فنی مربیان ایران بایدافزایش یابد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از  روابط عمومی فدراسیون انجمن های ورزشی ، محمد علیپور در این دیدار که در محل دفتر وی برگزار شد ، از فدراسیون جهانی و اتحادیه راگبی آسیا بمنظور اعزام این دو مدرس صاحب نام در تهران قدردانی کرد و گفت : برای ما آموزش جایگاه خاصی دارد و باید به موازات پیشرفت ورزشکاران ، مربیان و داوران مرد و زن ایرانی نیز دانش و تجربه خود را بیشتر کنند.

وی افزود : بنده علاقه زیادی به راگبی دارم و معتقدم که این رشته پتانسیل حضور در المپیک را دارد و باورم این است فیزیک بدنی ورزشکاران ما بالاست ولی باید از نظر فنی ، دانش خود را افزایش دهند که برگزاری اینگونه کلاسها به همین منظور است .

علیپور ضمن تشکر از تلاش میرزاقابیک گفت : خوشبختانه راگبی ایران طی دو – سه سال اخیر رشد خوبی داشته و سال گذشته تیم ملی ما در سه مرحله مسابقات انتخابی در امارات ، هند و هنگ کنگ موفق عمل کرد و شایستگی حضور در المپیک ریو را داشت ولی تلاش ما این است که بتوانیم در آینده دراین بازیها حضور داشته باشیم . لذا توجه ما به راگبی هفت نفره ، یک نگاه ویژه خواهد بود.

رییس فدراسیون انجمن های ورزشی ، حضور میرزاقابیک در کمیته مسابقات اتحادیه راگبی آُسیا را بفال نیک گرفت و اظهار داشت : ما باید همزمان با بالابردن ضریب دانش مربیان و داوران ، در عرصه آسیا و جهان نیز کرسیهای مهمی داشته باشیم که این موفقیت ها در بسط و گسترش راگبی در ایران نقش اساسی خواهد داشت .

وی در پایان ضمن تاکید بر توجه ویژه به راگبی پایه و " تگ راگبی " گفت : قرار است ماه آینده تورنمنت بین المللی تگ راگبی با حضور کشورهای قزاقستان ، برزیل ، امارات و گرجستان و ایران در تهران برگزار شود که این مهم نشان از عنایت ویژه انجمن راگبی به امور پایه دارد.

** کالاگر: ورزشکاران ایرانی باید میدان بین المللی ببینند

.................................... ...............................

در ادامه این نشست جیمی کالاگر مدرس صاحب نام فدراسیون جهانی راگبی از حمایت های محمد علیپور از این ورزش در ایران تشکر کرد و گفت : من برای چهارمین بار است که به ایران می آیم و خوشحالم که مربیان و داوران ایرانی را با انگیزه می بینیم ولی واقعیت این است که آنها باید دانش فنی خود را افزایش دهند .

وی افزود: توجه به آموزش راگبی حرکت بسیار ارزنده ای است اما باید در کنار بالا بردن سطح تکنیک و تاکتیک ، باید حضور بیشتری در میادین معتبر بین المللی داشته باشد تا بتواند ضریب دانش خود را بیش از پیش بالا ببرید.

این مدرس نیوزلندی در ادامه گفت : علت اینکه خانم میلبر مدرس آسیا به تهران آمده این است که گزارش های لازم را به مسوولان راگبی آسیا ارایه بدهد و از آنها بخواهد که نسبت به این ورزش در ایران ، توجه بیشتری داشته باشند .

مدرس جهانی راگبی اضافه کرد : واقعیت این است که مربیان وداوران ایرانی نسبت به گذشته رشد خوبی داشته اند که به نظر من ، حمایت محمد علیپور و حسن میرزاقابیک در این موفقیت نقش اساسی داشته است زیرا این دو ، علاقه مند به راگبی هستند 

 آدا میلبر: خانم های ایرانی مستعد هستند

در ادامه این نشست خانم آدا میلبر مدرس فیلیپینی اتحادیه راگبی آسیا گفت : خانم های ایرانی از ورزشکار گرفته تا مربیان و داوران ، مستعد و هوشمند هستند ولی نیاز به این دارند که دانش فنی خود را بالا ببرند . بنظر من حضور مداوم آنها در مسابقات مهم بین المللی ، تجربه و دانش آنها را بالاتر خواهد برد .

وی افزود: من سه تن از شرکت کنندگان خانم را با انگیزه تر از بقیه دیدم و نشان دادند که نبوغ خوبی دارند و در مجموع کلاس مفیدی در تهران برگزار شد. همانطوریکه تاکید کردم باید ورزشکاران ، مربیان و داوران راگبی ایران در مسابقات مختلف حضور داشته باشند .

خانم میلبر در پایان از میهمان نوازی فدراسیون انجمن های ورزشی و همچنین انجمن راگبی تشکر کرد و ابراز امیدواری نمود که این ورزش درایران ، پیشرفت خوبی داشته باشد و بتواند به المپیک راه یابد.

میرزاقابیک: حضوربانوان ایرانی در تورنمنت آلمان ارزش بالایی دارد

براساس این گزارش حسن میرزاآقابیک رییس انجمن راگبی کشورمان از حضور آقای کالاگر و خانم میلبر در کلاس اخیر که پیشرفته و بین المللی بود ، تشکر کرد و گفت : مقوله آموزش برای ما جایگاه بالایی دارد و ما در تلاش هستیم که تیم های آقایان و بانوان ما در آینده بتوانند به المپیک راه یابند .

وی افزود: امروز راگبی در ایران شناخته شده تر از گذشته است و یک ورزش المپیکی به شمار می رود و تلاش ما این است که تیم های قوی و مختلفی در عرصه ملی داشته باشیم که بتوانند در آینده حرفهایی برای گفتن داشته باشند .

رییس انجمن راگبی در خاتمه گفت : حضور تیم ملی بانوان راگبی ایران در تورنمنت آلمان قطعا برای آنها ارزشمند خواهد بود و باید از همین الان استارت قوی بزنیم تا بتوانیم در آینده به اهداف خود برسیم . امید است از این سفر حمایت شود و زمینه برای حضور ملی پوشان ما در این کشور فراهم گردد.

این گزارش حاکی است در پایان این جلسه ، محمد علیپور هدایایی به رسم یابود به کالاگر و خانم میلبر اهدا کرد و از حضور این دو مدرس در کشورمان قدردانی نمود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فدراسیون انجمن های ورزشی جمهوری اسلامی ایران

فدراسیون انجمن های ورزشی جمهوری اسلامی ایران در زمینه رشته های ورزشی متعددی فعالیت دارد، و دارای انجمن های متفاوتی است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تازه‌های ورزش