اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950616115975371

مدیرکل امور بین الملل بانک مرکزی:

FATF منعی برای تحریمی‎ها ندارد

کد: 13950616115975371

http://goo.gl/NoPIk3

، تهران , (اخبار رسمی): بانک ها براساس مقررات افک "وزارت خزانه داری آمریکا" و گروه کاری اقدام مالی (FATF) می توانند خدمات را به شرکت ها و اشخاص تحریمی ارایه کنند.

یعقوبی

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، حسین یعقوبی مدیرکل امور بین الملل این بانک اظهار داشت: بر اساس مقررات گروه کاری اقدام مالی (FATF) بانک ها و موسسات مالی مجاز به ارایه خدمات به شرکت هایی که در لیست تحریم قرار دارند، هستند برهمین اساس امکان ارایه خدمات داخلی و ریالی به اشخاص و شرکت های تحریمی وجود دارد و انتظار می رود که بانک ها و موسسات مالی کماکان خدمات خود را به این نهاد ها ادامه دهند.

وی گفت: متن برجام و مقررات گروه کاری اقدام مالی (FATF) محدودیتی برای ارایه خدمات داخلی ایجاد نکرده و این گونه موسسات نظارتی بین المللی اجازه ورود به سیستم های بانکداری داخلی کشور ها ندارند

مدیر کل امور بین الملل بانک مرکزی با بیان اینکه این دو بانک سیاست های احتیاطی در پیش گرفته اند، تصریح کرد: این در حالی است که بانک ها برای ارایه خدمات داخلی با محدودیتی مواجه نیستند ضمن اینکه برای انجام امور ارزی نیز راهکار و ظرفیت های بین المللی مجاز وجود دارد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه به هیچ وجه اجرای سیاست احتیاطی درست نیست ، گفت: مقررات (FATF) باید جاری و ساری باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بانک مرکزی

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در تاریخ 18 مرداد ماه 1339 تأسیس گردید. برخی از وظایف بانک مرکزی عبارتند از حفظ ارزش داخلی و خارجی پول ملی کشور، انتشار اسکناس و ضرب سکه‌های فلزی رایج کشور، تنظیم مقررات مربوط به معاملات ارزی و ریالی، نظارت بر صدور و ورود ارز و پول رایج کشور، تنظیم کننده نظام پولی و اعتباری کشور

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه