اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950616116006026

برگزاری نخستین نمایشگاه بین‌المللی لبنیات

کد: 13950616116006026

http://goo.gl/c6rvqZ

، تهران , (اخبار رسمی): نخستین نمایشگاه بین‌المللی لبنیات و صنایع وابسته به منظور معرفی توانمندی‌های صادراتی کشور از 23 شهریورماه در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

برگزاری نخستین نمایشگاه بین‌المللی لبنیات

به گزارش اخباررسمی به نقل از پایگاه خبری صنعت نمایشگاه ایران، حسین چمنی دبیر ستاد برگزاری این نمایشگاه با اشاره به اینکه صنعت شیر کشور بزرگ‌ترین و رقابتی‌ترین بخش صنایع غذایی کشور است، گفت: صنعت لبنیات در سال‌های اخیر سهم اول صادرات صنایع غذایی را به خود اختصاص داده است؛ به‌طوری که با همت دامداران و صنایع تبدیلی در بخش لبنیات سالانه حدود 600 تا 700 میلیون دلار صادرات داریم.

وی افزود: شاه‌بیت اقتصاد مقاومتی توسعه صادرات است و طی سه سال گذشته رشد چشمگیری را در صادرات صنایع لبنی شاهد بوده‌ایم که با حمایت دولت و برداشتن موانع بدون شک ظرفیت‌های صادراتی این بخش افزایش خواهد یافت.

وی در ادامه با بیان اینکه باید برای رشد اقتصادی بر صنایع پیشرو تاکید کرد و گفت: صنعت لبنیات یک مزیت برای کشور است که باید از آن برای رسیدن به رشد اقتصادی بهره برد؛ این در حالی است که ما به دلیل رقابت‌های بین‌المللی شاید هیچ‌گاه خودروساز مطرحی نشویم اما با استفاده از صنایع مزیت ‌دار می‌توانیم جایگاه ویژه‌ای را در صادرات محصولات مختلف به‌دست آوریم. چمنی با اشاره به برخی آمارها از کاهش مصرف سرانه شیر در کشور افزود: توسعه مصرف شیر یک ضرورت انکار‌ناپذیر و یک اضطرار است که باید به‌صورت مدون برای آن برنامه‌ریزی کرد.
چمنی با استناد به آمار مرکز ثبت احوال خاطرنشان کرد: حدود 40 سال دیگر بیش از 26 میلیون نفر از جمعیت کشور ما پیر و سالمند خواهند بود. این در حالی است که به دلیل سبک زندگی آمار مبتلایان به پوکی استخوان و انواع بیماری‌های ناشی از عدم مصرف شیر به‌ویژه در افراد سالخورده کشور بسیار بالا است. چمنی در ادامه با اشاره به اینکه سرانه مصرف شیر کشور در خوش‌بینانه‌ترین حالت 80 کیلوگرم است، افزود: حداقل شیر موردنیاز سرانه افراد معادل 290 کیلوگرم است و این آمار نشان می‌دهد که تاکنون حرکتی رو به جلو و طبق سیاست‌گذاری مدون برای افزایش مصرف سرانه شیر در کشور انجام نشده است.

دبیر ستاد برگزاری نمایشگاه لبنیات تاکید کرد: کاهش مصرف شیر بیش از آنکه یک موضوع اقتصادی باشد، یک موضوع فرهنگی است.

همان‌طور که طبق آمار بانک مرکزی مشاهده می‌کنیم از ابتدای اجرای هدفمندی یارانه‌ها شیر در صدر 11 قلم کالایی قرار گرفت که میزان مصرف آن 42 درصد کاهش یافت. چمنی با اشاره به اینکه با فرهنگ‌سازی و تغییر سبک‌ زندگی باید مصرف سرانه شیر را افزایش داد، تاکید کرد: صنعت لبنیات اشتغال‌زایی 2 میلیون نفر را از زنجیره تولید علوفه‌ تا پخش و توزیع همراه دارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت سهامی نمایشگاه های جمهوری اسلامی ایران

شرکت نمایشگاههای بین المللی جمهوری اسلامی ایران به عنوان شرکتهای تجاری و اقتصادی ایران با بهره مندی از فضا، امکانات و تسهیلات نمایشگاهی منحصر به فرد و نیرو های متخصص، بستر وزمینه مناسبی رااز طریق برپایی نمایشگاههای تخصصی و بین المللی جهت تولید کنندگان، بازرگانان داخلی و خارجی مهیا ساخته است تا علاوه برعرضه و نمایش توانمندیها، سرمایه گذاریهای مشترک بین المللی خود را در محل این نمایشگاه توسعه بخشند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

جشنواره، نمایشگاه و همایش