کد: 13950616116315689

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی اعلام کرد

آسان سازی در روند ایجاد شرکت های دانش بنیان

کد: 13950616116315689

http://goo.gl/TAKfHn

، تهران , (اخبار رسمی): تفاهم‌نامه همکاری بین صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه امضا شد.

آسان سازی در روند ایجاد شرکت های دانش بنیان

به گزارش اخباررسمی به نقل از  مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نصرت الله ضرغام رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی در این برنامه در ارتباط با فعالیت صندوق بیان کرد: این صندوق فعالیت خود را از سال 1382 با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی آغاز کرد. ضرورت حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور همواره مورد توجه سیاست‌گذاران کشورمان بوده و هدف اصلی از تشکیل صندوق در واقع ایفای وظایف بنیاد ملی علم ایران است.
ضرغام  ضمن معرفی حمایت های بنیاد ملی علم ایران عنوان کرد: ما نیاز داریم در کنار توسعه کمی، توسعه کیفی داشته باشیم تا بدین وسیله بتوانیم از کل ظرفیت های داخل و خار ج از کشور استفاده کنیم.

استفاده حداکثری از ظرفیت‌های علمی کشور
وی با اشاره به استفاده حداکثری از ظرفیتها و تبدیل ظرفیتهای بالقوه به بالفعل در کشور عنوان کرد: صندوق با در نظر گرفتن بسته های حمایتی از قبل از تولد نوزاد تا فراغت از دانشگاه در تلاش است از استعدادهای افراد به عنوان سرمایه فکری کشور برای خدمت به کشور بهره مند شود.
ضرغام همچنین افزود: تصمیم گرفتیم هسته های علمی را در دانشگاه ها ایجاد کنیم و در حال حاضر به صورت پایلوت 21 هسته علمی ایجاد شده است  و سپس این حمایت را به کل دانشگاه های کشور گسترش خواهیم داد. وی اشاره کرد با تشکیل هسته های علمی می خواهیم عرق ملی و مذهبی را در دانشجویان تقویت کنیم تا بیشتر از فرزندان کشور استفاده کنیم.

حمایت از پسا دکتری و استادیارهای جوان
رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی با بیان اینکه در صندوق برنامه حمایتی در زمینه حمایت از پسا-دکتری وجود دارد تا افراد فعالیت علمی خود را در کشور ادامه دهند گفت: در این راستا افراد پروپزال خود را به صندوق ارائه داده و بعد از بررسی در صورت تصویب به مدت 1 تا 2 سال به این افراد حقوق پرداخت می‌شود تا به صورت تمام وقت فعالیت پژوهشی انجام دهند.
وی در بخش بعدی صحبت‌های خود به حمایت ویژه از استادیارهای جوان، اساتید و پژوهشگران خصوصا بانوان اشاره کرد و گفت: محدودیتی در پذیرش پژوهش‌ها وجود ندارد به خصوص با توجه به اهمیت پژوهش‌های میان رشته‌ای در دنیا و حرکت به این سمت از این پژوهش‌ها نیز حمایت ویژه ای داریم.امضای تفاهم نامه همکاری با وزارت آموزش و پرورش از دیگر برنامه‌هایی است که در صندوق اجرایی شد در این زمینه حمایت از پژوهش‌سراها در دستور کار صندوق قرار دارد که قصد داریم در پژوهش سراها کارگاه‌های آموزشی در رابطه با روش تحقیق، مطالعات جمعی، اختراعات، ایده پردازی و نوآوری دانش آموزان را برگزار کنیم تا از این طریق قدرت ریسک پذیری و اعتماد به نفس را در دانش آموزان افزایش دهیم.

مردمی کردن دانش در سطح جامعه
ضرغام علمی و مردمی کردن دانش در سطح جامعه را از دیگر فعالیت‌های صندوق دانست و گفت: مطالعاتی را در صندوق در این زمینه شروع کرده‌ایم تا علم را به سطح جامعه ببریم. در واقع مخاطبان ما همه افراد جامعه هستند بنابراین باید در کل جامعه حتی روستاها نیز ورود داشته باشیم که برای این امر با جهاد کشاورزی تفاهمنامه همکاری منعقد کرده‌ایم تا آموزش همگانی و به تناسب هر قشری را شاهد باشیم.
همچنین در این نشست دکتر کریم رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تاکید کرد : باتوجه به شرایط روز دنیا و وضعیت فعلی کشور باید به سمت علوم و فناوری های نوین برویم. 
وی همچنین بر ایجاد شرکت های دانش بنیان در استان کرمانشاه و با حمایت مسوولان کشوری نیز تاکید کرد و گفت: این نوع شرکت ها را با حضور اعضای هیات علمی دانشگاه راه اندازی کردیم اما نیاز است برای دانشجویان نیز راه اندازی کنیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: خواستار آسان سازی در روند ایجاد شرکت های دانش بنیان هستیم و باید موانع سر راه ایجاد این شرکت ها برداشته شود و تسهیلات مادی و غیرمادی نیز به این شرکت ها اعطا شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف