کد: 13950617117255689

با حضور معاون امور بین‌الملل و تبادل فناوری معاونت علمی

نشست هم اندیشی واسطه های صادراتی برگزار شد

کد: 13950617117255689

http://goo.gl/CgFkTB

، تهران , (اخبار رسمی): نشست هم اندیشی واسطه های صادراتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با حضور معاون امور بین‌الملل و تبادل فناوری و واسطه های صادرات تخصصی محصولات دانش بنیان برگزار شد.

نشست هم اندیشی واسطه های صادراتی برگزار شد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نشست هم اندیشی واسطه های صادراتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با محورهای اقدامات صورت گرفته، برنامه ها و هدفگذاری ها و ارائه مشکلات و چالش های پیش روی صادرات دانش بنیان با حضور معاون امور بین‌الملل و تبادل فناوری، دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، مدیر کل امور بین‌الملل مرکز همکاری های فناوری و نوآوری ریاست جمهوری، مدیر کل بین‌الملل پارک فناوری پردیس و شرکت های خصوصی که نقش واسطه صادرات محصولات و خدمات دانش بنیان را ایفا می کنند برگزار شد.

در این نشست، علی مرتضی بی‌رنگ، معاون امور بین‌الملل و تبادل فناوری معاونت علمی با اشاره به این موضوع که تمرکز شرکت های دانش بنیان معطوف به موضوع تحقیق و توسعه بوده و دارای تخصص و مهارت مورد نیاز برای ورود به بازارهای بین‌المللی و صادرات نیستند، نقش واسطه های صادراتی را در توسعه صادرات این شرکت ها مهم برشمرد.
وی افزود: شرکت های مدیریت صادرات و پایگاه های صادراتی علاوه بر اینکه پل صادراتی شرکت های دانش بنیان به بازارهای کشورهای هدف هستند باید با ارائه خدمات توانمندساز حضور پایدار محصولات حوزه دانش بنیان کشور را در بازارهای بین‌المللی تضمین کنند.
 به گفته بی‌رنگ،‌ این خدمات توانمندساز شامل ثبت پتنت، علامت تجاری و برند، ثبت شرکت و ایجاد دفتر، ایجاد نمایشگاه های دایمی از محصولات فناورانه کشور در بازار هدف، شناسایی نقاط ضعف شرکت ها و محصولات و ارائه راه حل برای مرتفع کردن آن و کمک به ایجاد ارزش افزوده محصولات تولیدی می شود.
سعید سرکار، دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، گفت: آنچه ارزشمند است و کمک به توسعه صادرات محصولات دانش بنیان می کند، پرهیز از شعار و شعار زدگی در اعلام آمار و ارقام صادراتی است.
وی تصریح کرد: بیان شفاف آمار صادراتی و حرکت بر مبنای واقعیات کمک می کند تا با ارزیابی صحیح از میزان رشد سالانه، سیاست هایمان را در صورت نیاز تغییر داده و در راه صحیح گام برداریم تا چالش ها و مشکلات پیش رو را مرتفع کنیم.
دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو بیان کرد: بخش خصوصی و دولتی با هم افزایی و به صورت یک تیم مشترک باید چشم انداز ترسیم شده صادرات محصولات دانش بنیان را محقق کنند.
در ادامه این نشست، واسطه های صادراتی گزارشی از فعالیت های صورت گرفته و برنامه های پیش رو ارائه کرده و چالش های موجود در حوزه قوانین، نقاط ضعف شرکت های دانش بنیان تولیدی، رویه های سازمان امور اقتصادی و مالیاتی در تعامل با شرکت های صادرکننده، ضرورت ثبات سیاسی برای تداوم صادرات و نیز ایجاد خطوط اعتباری بین ایران و کشورهای همسایه برای تسهیل صادرات بخش خصوصی را به عنوان  مهم ترین پیش نیازها و چالش های پیش روی صادرات عنوان کردند.
همچنین ضرورت بازنگری در روش های ارزیابی شرکت های دانش بنیان، گسترده تر کردن حوزه تعریف و دسته بندی شرکت های دانش بنیان، ضرورت برای شرکت های دانش بنیان صادر کننده در جهت دریافت حمایت ها و نیز ضرورت انتخاب بیشتر شرکت های دانش بنیان شرکت کننده در پاویون های جمهوری اسلامی ایران دیگر دغدغه های شرکت های واسطه صادرکننده محصولات و خدمات دانش بنیان بود که در این نشست عنوان شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف