اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950617117316021

براساس دستورالعمل جدید فعالیت شرکت های خارجی عرضه پوشاک

نمایندگی های خارجی باید مجوز بگیرند

کد: 13950617117316021

http://goo.gl/qr1Paa

، تهران , (اخبار رسمی): دستوراالعمل جدید فعالیت شرکت های خارجی عرضه پوشاک ابلاغ شد

نمایندگی های خارجی باید مجوز بگیرند

به گزارش روابط عمومی انجمن صنایع پوشاک ایران، سرپرست امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در نشست خبری در جمع اهالی رسانه با اعلام این خبر گفت: این دستور العمل با رویکرد حمایت از تولید داخل ،تقویت صادرات و جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق به کشور با تاکید وزیر صنعت، معدن وتجارت تهیه و صادر شده است و بر اساس آن همه نمایندگی ها یا شعب شرکت های خارجی برای فعالیت مجاز در ایران باید گواهی فعالیت دریافت کنند.
صادقی با اشاره به اینکه شرکت خارجی یا نماینده آن موظف است در 2 سال اول فعالیت خود در ایران حداقل 20 درصد ارزش واردات خود را در داخل تولید و حداقل معادل 50 درصد ارزش تولید خود را صادر کند افزود: مدت اعتبار گواهی فعالیت نمایندگی حداکثر 2 سال مشروط بر اعتبار مدت قرارداد یا مجوز است .
وی گفت: دارندگان گواهی فعالیت موکلف به دریافت پروانه کسب مطابق مقررات قانون نظام صنفی می باشند و با عرضه کنندگان کالای قاچاق برابر قانون برخورد خواهد شد.
سرپرست معاونت  امور اقتصادی و بازرگانی  وزارت صنعت،معدن و تجارت با بیان اینکه فروش پوشاک باید در فروشگاه های خرده فروش مجهز به صندوق مکانیزه فروش متصل به درگاه سازمان امور مالیاتی کشور و زیر مجموعه دارنده گواهی فعالیت باشد  گفت: در این صورت مسئولیت عملکرد این فروشگاه ها با دارنده گواهی فعالیت است.
وی در ادامه  تاکید کرد: دارنده گواهی فعالیت باید نسبت به ایجاد سامانه پوشاک ، به نحوی که کل زنجیره از بدو  ورود تا فروش نهایی برای وارد کننده ، گمرک و سایر دستگاه های متولی مانند سازمان امور مالیاتی و مرکز اصناف و بازرگانان ایران  قابل رصد  و رهگیری باشد ؛ اقدام کند.
صادقی هم چنین از الزام دارندگان گواهی فعالیت به الصاق شناسه کالا به صورت دوختی روی کلیه اقلام و پوشاک و درج کشور محل تولید به صورت تایپی در کنار شناسه کالا خبر داد و افزود: استفاده از ظرفیت خالی کارخانجات داخی ، سرمایه گذاری مستقیم و مشترک از مهم ترین وظایف این شرکت های مجاز است. 
مشاور معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن وتجارت نیز در این نشست خبری ، گفت: با صدور دستور العمل جدید برای فعالیت نمایندگان و شعب شرکت های خارجی عرضه پوشاک در ایران، از این پس  دو نوع پوشاکی که یا نام ونشان ایرانی و یا نام ونشان خارجی ثبت شده دارد به مردم ارایه خواهد شد.
 گلنار نصرالهی  در ادامه گفت به همه تولیدکنندگان پوشاک داخلی از چهار ماه قبل اعلام شد تا به تدریج کالاهای خود را با نشان تجاری ایرانی تولید و عرضه کنند، افزود : نام و نشان تجاری ایرانی روی تولیدات داخلی زده می‌شود و امیدواریم در این راستا واحدهای بیشتری تولیدات خودرا با نام و نشان ایرانی عرضه کنند و مردم نیز به تولیدات داخلی بیشتر اهمیت دهند.

گفتنی است این دستورالعمل با پیگیری های فراوان و جلسات متعدد از سوی هیئت مدیره انجمن صنایع پوشاک ایران وسایر تشکل ها  و افراد صاحبنظر منتشر شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

انجمن صنایع پوشاک ایران

سخن ما این است که به جای تماشای وضعیت موجود باید گرد هم آئیم و به بررسی موانع رشد صنعت پوشاک بپردازیم و با تهیه پیشنهادی مدون به دولت، خواستار اقدامات اساسی دولت برای برون رفت صنعت پوشاک از وضع کنونی شویم و به اقدامات جدی برای رفع معضل توزیع و فروش که مهمترین عامل توقف صنعت پوشاک است دست بزنیم

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]