اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950617118265793

معاون صنایع دستی گیلان:

صنایع دستی عامل حراست از هویت فرهنگی است

کد: 13950617118265793

http://goo.gl/CWkgWj

، تهران , (اخبار رسمی): استفاده از صنایع دستی در زندگی روزمره بیانگر حراست از هویت یک قوم است.

صنایع دستی و حراست از هویت فرهنگی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، سلمان  شاه محمدی ،معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان با اعتقاد به این  موضوع گفت:در  سالهای اخیر صنایع دستی علاوه بر جلوه گری هنری به ابزاری کاربردی بدل شده، به همین دلیل هم  استفاده از صنایع دستی در زندگی روزمره  می تواند بیانگر حراست از هویت یک قوم باشد.

وی  که در حاشیه برگزاری دومین روز از نمایشگاه سراسری صنایع دستی سخن می گفت  با بیان اینکه شواهد و کشفیات تاریخی سرزمین گیل و دیلم نشان از هویت و اصالت فرهنگی این دیار دارد، اظهار داشت: آمیختگی فرهنگ اصیل و هنرهای سنتی با سبک زندگی گیلانیان خود برگ زرینی در کارنامه فرهنگی این استان است.

این مسئول بر لزوم کاربردی نمودن صنایع دستی تاکیدکرد و گفت: این اقلام در کنار اینکه زمینه آرامش روح و روان مصرف کننده را فراهم می آورد، می تواند نیازهای روزمره آنان را به شیوه ای هنرمندانه مرتفع نماید.

شاه محمدی از نمایشگاه سراسری صنایع دستی به میزبانی گیلان بعنوان اقدامی مثبت در جهت تقویت ارکان فرهنگی و حمایت از هنرمندان صنایع دستی کشور یاد کرد و افزود: حضور هنرمندان صنایع دستی سراسر کشور در این نمایشگاه موجبات هم افزایی فرهنگی، تبادلات تکنیکی و نیز تعاملات هنری را فراهم می سازد.

 وی با اشاره به اینکه کالاهای ارائه شده در نمایشگاه مذکور در دو بخش تزئینی و کاربردی عرضه می شود، تصریح نمود: تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر تحقق اقتصاد مقاومتی بر پایه اقدام و عمل در ابعاد این نمایشگاه به چشم می خورد.

 معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان 19شهریور را زمان پایان این نمایشگاه چهارروزه خواند و از علاقمندان به فرهنگ و هنر ایران زمین خواست تا از غرفه های اولین نمایشگاه سراسری صنایع دستی به میزبانی گیلان بازدید کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری

گردشگری در سرزمین ایران از پیشینه‌های چند هزار ساله برخوردار است. در تمامی دوران باستان، تا قبل از اسلام مستندات تاریخی حکایت از گسترش شهرها، راه‌ها و اقامتگاه‌ها در سرزمین پهناور ایران دارد. آثار مکتوب‌ بر جای مانده حاکی از سفر یونانیان و رومیان به ایران است، اگرچه از سیاحانی که قبل از اسلام به ایران سفر کرده‌اند اطلاع دقیقی در دست نیست. در قرون اولیه پس از اسلام، بعد از پشت سر نهادن یک دوره بحرانی، رویکرد ادبی، فرهنگی و علمی در ایران آغاز شد و از رونقی بی‌نظیر برخورداد گردید . شاعران و نویسندگان به گشت و گذار در سرزمین اسلامی پرداختند که حاصل آن سفرنامه‌هایی بود که اکنون بر جای مانده و از خلال آنها می‌توان با جغرافیا، فرهنگ و تمدن آن روزگار آشنا شد. از جمله معروفترین این جهانگردان می‌توان به ناصرخسرو قبادیانی شاعر، فیلسوف و سفرنامه‌نویس قرن پنجم اشاره کرد. از سوی دیگر به تدریج و به ویژه طی قرون هفتم به بعد جهانگردان غربی نیز در پی سفر به شرق و از جمله ایران برآمدند. در همان دوران اقامتگاه‌هایی در ایران تأسیس شد که بسیاری از آنها همچنان بر جای مانده است. ایران در دوران صفویه و علی‌الخصوص در دوره شاه عباس اول به عنوان کشوری جذاب نظر بسیاری از جهانگردان اروپایی را به خود جلب کرد. به همین دلیل می‌توان دوره سلطنت شاه عباس اول تا انقراض سلسله صفوی را یکی از مهمترین ادوار توسعه جهانگردی در ایران به حساب آورد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]