اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950617118365730

کاهش نمک موجود در نان ها به یک درصد

کد: 13950617118365730

http://goo.gl/TtIJMb

، تهران , (اخبار رسمی): براساس مصوبه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور استفاده از نمک در نان ها کاهش می یابد.

کاهش نمک موجود در نان ها به یک درصد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، محسن فرهادی،معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اعلام این خبر گفت: در اسفند ماه 94 در شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور که به ریاست رئیس جمهور تشکیل شد، مصوبه ای درخصوص ارتقای وضعیت کیفی نان، خصوصا نان سنتی تصویب شد.
وی گفت: براساس این مصوبه مقرر شد که سازمان ملی استاندارد، استاندارد اجباری استفاده از نمک در نان که یک 1.8 درصد است را به یک درصد کاهش دهد.
فرهادی گفت: در این راستا کلیه امور مرتبط با نظارت ها بر نان سنتی بر عهده مرکز مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گذاشته شد و در این خصوص یک کمیته تخصصی ذیل دبیرخانه شورا تشکیل شد و سازمان های ذیربط برون بخشی از جمله سازمان ملی استاندارد و سازمان های درون بخشی مرتبط وزارت بهداشت در این کمیته شرکت می کنند.
معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت از تهیه پیش نویس برنامه عملیاتی در این باره خبر داد و گفت: مقرر است که بر اساس این برنامه بتوانیم مصوبه ای را که شورای عالی سلامت و تغذیه به تصویب رسانده اجرا کنیم و تکالیفمان را انجام دهیم.
فرهادی از آماده شدن پیش نویس تفاهم نامه ای بین معاونت بهداشت وزارت بهداشت و ریاست سازمان ملی استاندارد خبر داد و گفت: این تفاهم نامه بزودی امضا می شود و براساس آن تکالیف و توافقات طرفین کاملا چارچوب بندی می شود.
وی گفت: براساس این تفاهم نامه وزارت بهداشت و سازمان ملی استاندارد از توان و ظرفیتهای یکدیگر استفاده خواهند کرد. آزمایشگاه های سازمان ملی استاندارد در اختیار بهداشت محیط کشور قرار می گیرد و کمک می کند تا نظارت های آزمایشگاهی ما بر نان سنتی افزایش یابد.
معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت افزود: در مجموع کلیه اقدامات مرتبط با عملیاتی کردن مصوبه مهم شورای عالی سلامت و امنیت غذا مبنی بر " نظارت بر استاندارد نمک نان ها" توسط کمیته کارشناسی عملیاتی کردن مصوبه در حال انجام است.
وی افزود: این مصوبه با 4 محور اساسی شامل؛ بهداشت فردی نانوا، رعایت بهداشت مواد غذایی واحد نانوایی، ابزار و تجهیزات و همچنین سازه و ساختمان نانوایی ها توسط همکاران بهداشت محیط و کار در حال پی گیری و انجام است.
معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در پایان با اشاره بر غیراستاندارد بودن برخی دستگاههای پخت نان گفت: نظارت و کنترل بر این دستگاه ها نیز در دستور کار همکاران بهداشت محیط قرار داده شده است

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی

شعار «انسان سالم؛ محور توسعه پایدار» یکی از موضوعاتی است که در تدوین سیاست های کلی برنامه پنجم توسعه در مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد توجه قرار گرفته است. اهمیت این موضوع این است که از این پس تمام برنامه ها و سیاست های کشور در این مدت 5 سال که در کشور مصوب و اجرایی باشد، باید تحت تاثیر این شعار محوری باشد و سلامت مردم و نقش انسان سالم در توسعه کشور مد نظر قرار گیرد و این، موضوع مهمی در کشور محسوب می شود. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان مسئول "تأمین سلامت مردم" در تحقق این هدف مصمم بوده و تمام توان خود را برای تحقق آن بسیج خواهد کرد. یکی از حقوق اساسی مردم دانستن و آگاهی است، آن هم در عصر ارتباطات و جامعه اطلاعاتی که بر اساس آگاهی و دانایی استوار است. بدیهی است در این میان، آگاهی دادن و اطلاع رسانی به مردم در زمینه سلامتی و بهداشت، اولی تر و ابتدایی ترین حق مردم خواهد بود. روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای مأموریت سازمانی خود، همواره تمام توان خود را در امر اطلاع رسانی صحیح و شفاف به مردم به کار گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی