اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950618118375730

راه اندازی "کمپین ترویج ازدواج سالم"

کد: 13950618118375730

http://goo.gl/L82nMV

، تهران , (اخبار رسمی): بر اساس بررسی های وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی کشور، افرادی که ازدواج مناسب دارند از طول عمربیشتری برخوردارند.

راه اندازی "کمپین ترویج ازدواج سالم"

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت و درمان ،محمد اسماعیل مطلق ،مدیرکل دفتر سلامت جمعیت خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت : افرادی که ازدواج مناسب دارند از سلامت جسمی و روانی بهتر، روحیه ای شادتر، ارتباطات اجتماعی مناسب تر، احساس امنیت بیشتر، موفقیت افزون تر در رفع نیازهای دینی، فطری، معنوی و درونی، مسئولیت پذیری و رشد معنوی، اخلاقی، عاطفی، فکری و اجتماعی بیشتر برخوردارند و رفتارهای مخاطره آمیز نیز در آنها کمتر است.

وی ادامه داد: بر اساس بند 2 سیاست های ابلاغی جمعیت از سوی مقام معظم رهبری، (رفع موانع ازدواج ،تسهیل وترویج تشکیل خانواده و افزایش فرزند ، کاهش سن ازدواج وحمایت اززوج های جوان وتوانمندسازی آنان در تامین هزینه های زندگی و تربیت نسل صالح وکارآمد) و بند4 سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه سلامت خانواده (ایجاد نهضت فراگیر ملی برای ترویج وتسهیل ازدواج موفق و آسان برای همه دختران و پسران وافراد در سنین مناسب ازدواج وتشکیل خانواده و نفی تجرد در جامعه با وضع سیاست های اجرایی و قوانین و مقررات تشویقی و حمایتی و فرهنگ سازی و ارزش گذاری به تشکیل خانواده متعالی بر اساس سنت الهی)  معاونت بهداشت وزارت بهداشت، در صدد است تا "کمپین ترویج ازدواج سالم"  در دانشگاه های علوم پزشکی و وزارت علوم با همکاری معاونت دانشجویی، فرهنگی و دفتر آموزش و ارتقای سلامت در سراسر کشور از  مهر ماه 1395 تا اردیبهشت 1396 که  با سالروز ابلاغ سیاست های جمعیتی مصادف است را برگزار کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی

شعار «انسان سالم؛ محور توسعه پایدار» یکی از موضوعاتی است که در تدوین سیاست های کلی برنامه پنجم توسعه در مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد توجه قرار گرفته است. اهمیت این موضوع این است که از این پس تمام برنامه ها و سیاست های کشور در این مدت 5 سال که در کشور مصوب و اجرایی باشد، باید تحت تاثیر این شعار محوری باشد و سلامت مردم و نقش انسان سالم در توسعه کشور مد نظر قرار گیرد و این، موضوع مهمی در کشور محسوب می شود. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان مسئول "تأمین سلامت مردم" در تحقق این هدف مصمم بوده و تمام توان خود را برای تحقق آن بسیج خواهد کرد. یکی از حقوق اساسی مردم دانستن و آگاهی است، آن هم در عصر ارتباطات و جامعه اطلاعاتی که بر اساس آگاهی و دانایی استوار است. بدیهی است در این میان، آگاهی دادن و اطلاع رسانی به مردم در زمینه سلامتی و بهداشت، اولی تر و ابتدایی ترین حق مردم خواهد بود. روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای مأموریت سازمانی خود، همواره تمام توان خود را در امر اطلاع رسانی صحیح و شفاف به مردم به کار گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]