کد: 13950618118675689

توانمندی‌های کشوری در فرآورده‌های گیاهان دارویی و طب سنتی نمایش داده شد

شکوفایی صنعت وتولیدفراورده‌های گیاهان دارویی

کد: 13950618118675689

http://goo.gl/GPKXJ9

، تهران , (اخبار رسمی): نمایشگاه ملی گیاهان دارویی فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی ایران تنها نمایشگاه در این حوزه است که می تواند تمامی توانمندی‌های کشور را در عرصه‌های مختلف تخصص مورد نظر به نمایش بگذارد.

شکوفایی صنعت وتولیدفراورده‌های گیاهان دارویی

به گزارش  اخبار رسمی به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،  امیرحسین جمشیدی عضو شورا ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی ایران را تنها نمایشگاه در این حوزه نامید که قادر است تمامی توانمندی‌های کشور را در عرصه‌های مختلف تخصص مورد نظر به نمایش بگذارد. 
وی گفت: که گروه‌های مختلفی درگیر دستیابی به تعامل در امر تهیه فرآورده‌های طبیعی هستند. در این راه تشکیل ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی بسیار راه گشا بوده است. 
وی توضیح داد: مراحل ساخت یک فرآورده گیاهی با داروهای شیمیایی بسیار متفاوت است. چراکه افراد مختلف از حوزه‌های متفاوتی درگیر مراحل تبدیل این داروها می‌شوند. پس خیلی از ارگان‌ها، سازمان‌ها و مراکز تحقیقی و دانشگاهی درگیر آن می‌شوند. این گروه‌ها نیاز به هدایت برای دستیابی به یک تحقیقات کاربردی دارند که ستاد  توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی این مسوولیت را عهده‌دار شده است.
جمشیدی بیان کرد: جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی ایران نیز بر همین منوال برگزار می‌شود. اگر یک وزاتخانه خاص بخواهد چنین نمایشگاهی برگزار کند شاید تنها گوشه‌ای از توانمندی‌های کشور در آن نمود پیدا کند. اما با برگزاری این نمایشگاه تمامی توانمندی کشور در زمینه استفاده از گیاهان دارویی و فرآورده‌های طبیعی عرضه می‌شود.
وی افزود: به این صورت از ابعاد متفاوت می‌توان به این حوزه پرداخت. اتفاقی که در دو دوره گذشته جشنواره و نمایشگاه جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی ایران نیز شاهد آن بوده‌ایم.  از بدو ورود متوجه می‌شویم این نمایشگاه متفاوت است. چراکه تمامی حوزه‌ها مدون شده و در کنار هم قرار گرفته‌اند. 
این عضو شورا ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی با اشاره به این‌که در این نمایشگاه حوزه‌های مختلف می‌توانند با هم مذاکره کنند، گفت: سرمایه گذاران و تولید کنندگان مواد اولیه خود را از خارج از کشور وارد می‌کنند، چراکه فکر می‌کنند ایران توانایی تولید ندارد. اما در این نمایشگاه شاهد خواهند بود که نه تنها توانمندی‌های بالایی در ایران وجود دارد، بلکه بهره مندی از آن به‌صرفه‌تر خواهد بود.
به گفته وی، این ارتباط که از طریق برگزاری جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی ایران ایجاد می‌شود می‌تواند در شکوفایی صنعت و تولید فراورده‌های گیاهان دارویی و همچنین فرهنگ‌سازی مردم برای بهره مندی از این فرآورده‌ها بسیار تاثیرگذار باشد. 
جمشیدی با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی بهره مندی جامعه از گیاهان دارویی و طب سنتی، بیان کرد: جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی ایران در افزایش سازوکار مناسب برای تولید فرآورده‌های طبیعی را به بار می‌نشاند. 
سومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی ایران به همت ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری 15 الی 18 شهریورماه 95 در مصلی تهران برگزار می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
منتشر شده در سرویس:

جشنواره، نمایشگاه و همایش