اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950619119045577

تبدیل گاز گلخانه‌ای به گرافن و روغن خوراکی

کد: 13950619119045577

http://goo.gl/9UGatI

، تهران , (اخبار رسمی): برگزاری مسابقه بین‌المللی برای تبدیل گاز دی‌اکسیدکربن به گرافن یا روغن خوراکی و اهدا 5/2 میلیون دلارکمک هزینه برای اجرای کار و پیش برد به تیم هایی که مرحله اولیه را طی کنند.

تبدیل گاز گلخانه‌ای به گرافن و روغن خوراکی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، روغن خوراکی و گرافن شاید هیچ نقطه مشترکی با هم نداشته باشند، اما در یک خبر علمی این دو کنار هم قرار گرفته‌اند. محققان معتقداند که می‌توان دی‌اکسید کربن انتشار یافته از سوخت‌های فسیلی را به روغن خوراکی و گرافن تبدیل کرد.

تیم‌های تحقیقاتی مختلفی از کانادا، چین، فنلاند، هند، اسکاتلند، سوئیس و آمریکا پروپوزال‌های خود را برای یک رقابت 20 میلیون دلاری ارائه کرده‌اند. در حال حاضر 47 پروپوزال با موضوع تبدیل گازهای گلخانه‌ای به ماده‌ای با ارزش ارائه شده‌است.
مارسیوس اسکتاور از مدیران فناوری این رقابت می‌گوید: «ما پروپوزال‌هایی دریافت کرده‌ایم که در آن‌ها محققان از روش‌های کلاسیک، شیمی و برخی نیز از روش‌های جدید برای رسیدن به این هدف استفاده کرده‌اند.»
NGR یکی از شرکت‌های بزرگ انرژی در آمریکا است که در این رقابت شرکت کرده است. اولین دوره این رقابت‌ها با مطالعه و مرور مطالب علمی و فنی پروپوزال‌ها انجام می‌شود و بعد از ارزیابی اولیه برنامه‌های ارائه شده، 30 تیم به مرحله دوم وارد می‌شوند. در مرحله دوم، شرکت‌کنندگان وارد فضای آزمایشگاهی می‌شوند.
از اینجای کار به بعد، به 10 تیم، مبلغ 5/2 میلیون دلار داده می‌شود تا روی توسعه ایده‌های خود کار کنند و وارد مرحله چهارم و پنجم شوند. در این مراحل شرکت کنندگان باید بتوانند ایده خود را در کارخانه‌های واقعی پیاده‌سازی کنند و برای این منظور به چند کارخانه مختلف برده می‌شوند.
هدف اصلی این رقابت این است که به جای صرف هزینه برای حذف دی‌اکسیدکربن از اتمسفر، آن را به ترکیبات شیمیایی و محصولات مفید تبدیل کرد. برنده این رقابت، مبلغ 7 و نیم میلیون دلار جایزه دریافت می‌کند.
9 دانشمند از بخش دانشگاه و صنعت که برای این رقابت‌ها آموزش دیده‌اند، به‌عنوان هیئت داوران، نفرات برتر را انتخاب می‌کنند.
شرکت‌کنندگان این رقابت از دانشگاه، شرکت‌های خصوصی و استارت‌آپ‌های مختلف هستند. از جمله شرکت‌کنندگان این رقابت دانشگاه کالیفرنیا است که یک تیم ویژه‌ برای این مسابقه تدارک دیده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

جمهوری اسلامی ایران بر اساس چشم انداز بیست ساله، کشوری است توسعه یافته با جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه، با هویت اسلامی و انقلابی، الهام بخش در جهان اسلام و با تعامل سازنده و مؤثر در روابط بین الملل. کسب این جایگاه جز با تشخیص صحیح، تصمیم درست و اقدام بجا و مؤثر امکان پذیر نیست و قطعاً برای این هر سه باید برنامه ریزی کرد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش