اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950620120645730

وزیر بهداشت در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) خبر داد

چتر بیمه 10هزار نفری مراکز جامع سلامت

کد: 13950620120645730

http://goo.gl/S20Kn3

، تهران , (اخبار رسمی): به ازای هر مرکز جامع سلامت حداقل 10 هزار نفر تحت پوشش خدمات بهداشتی و درمانی قرار می گیرند.

چتر بیمه 10هزار نفری مراکز جامع سلامت

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت ،حسن هاشمی وزیر بهداشت در حاشیه امضای تفاهم نامه ساخت دو مرکز فوق تخصصی جامع سرطان و 88 مرکز جامع سلامت بین وزارت بهداشت و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، گفت: حضور ستاد اجرایی فرمان امام در طی سه سال گذشته همیشه در مناطقی حضور داشته است ب که بخش خصوصی علاقه مند به سرمایه گذاری نبوده و حضور ستاد اجرایی فرمان امام در بازار دارو باعث شد تا رقابت میان شرکت های دارویی گرم تر شود.به گفته او به ازای هر مرکز حداقل 10 هزار نفر تحت پوشش خدمات بهداشتی و درمانی قرار می گیرند.
وزیر بهداشت با بیان این که ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) زمینه را برای رشد سرمایه گذاران داخلی و شرکت های دانش بنیان ایجاد می کند، افزود: این زمینه ی فعالیت شرکت های داخلی و سرمایه گذاران، باعث می شود تا از معافیت های گمرکی و بازرگانی بهره مند شده تا بتوانند گام های بلندی در جهت صادرات دارو بردارند. هاشمی افزود: معتقدم که ثمره این اقدامات در 10 سال آینده به خوبی نمایان شود و شرکت هایی موفق هستند که زودتر از این فرصت ها استفاده کنند.
وی با بیان این که علاقه مندی سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در حوزه دارو بیشتر است، افزود: در حال حاضر در شهرکی که توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ایجاد شده است سرمایه گذاران خارجی بیشتر از داخلی ها تمایل به سرمایه گذاری دارند و امیدواریم شرکت های داخلی هم در این زمینه سرمایه گذاری کنند، چراکه ما در کنار بازار داخلی به بازار منطقه فکر می کنیم.
وی افزود: البته حضور ستاد اجرایی در طی سه سال همیشه در مناطقی بوده که بخش خصوصی علاقه مند به سرمایه گذاری نبوده است و حضور ستاد اجرایی فرمان امام در حوزه دارو باعث شد تا رقابت میان شرکت های دارویی با هدف افزایش کیفیت گرم تر شود. 
به گفته دکتر هاشمی، 70 درصد ریالی و 95 درصد اشکال دارویی بازار دارویی کشور در اختیار شرکت های داخلی است.
وزیر بهداشت با تاکید بر لزوم ارتقای کیفیت داروها، افزود: یکی از اقدامات ستاد اجرایی ارتقای کیفیت داروها و صادرات آن است.
هاشمی با اشاره به پیش قدم بودن ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در همکاری برای ساخت و احداث مراکز بهداشتی و درمانی برای افراد محروم و نیازمند ، گفت: البته بنیاد مستضعفان و قرارگاه خاتم الانبیاء هم در این زمینه همکاری های خوبی با وزارت بهداشت داشته اند و اگر همه کمک نکنند دولت به تنهایی قادر نیست پاسخگوی همه نیازها در حوزه سلامت باشد.
وزیربهداشت همچنین با تاکید بر توجه به زیرساخت ها در کشور، گفت: باید سرعت اقدامات هماهنگ و گسترده افزایش یابد تا سال هایی که هماهنگی میان دستگاه ها کمتر بود، جبران شود.
 هاشمی افزود: دولت و مجلس باید در گام اول، حوزه سلامت را در اولویت قرار دهند. مجموعه ها و افرادی هم که به فکر مناطق محروم هستند، علاقه شخصى، تعهد و توجهشان به این قشر باعث شده تا به این سمت هدایت شوند.
وی در خصوص ساخت مراکز بهداشتی و درمانی گفت: ما علاقه مند هستیم که سرپرستی دو مرکز جامع سرطان که با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام ( ره) ساخته می شود را خود این ستاد برعهده گیرد اما دکتر مخبر رییس این ستاد معتقد هستند که توسط دانشگاه علوم پزشکی اداره شود.
هاشمی افزود: البته یک بیمارستان کاملا مدرن و مجهز توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در حال ساخت است که اداره آن به عهده خود ستاد بوده و تربیت نیروی متخصص آن بر عهده وزارت بهداشت است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی

شعار «انسان سالم؛ محور توسعه پایدار» یکی از موضوعاتی است که در تدوین سیاست های کلی برنامه پنجم توسعه در مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد توجه قرار گرفته است. اهمیت این موضوع این است که از این پس تمام برنامه ها و سیاست های کشور در این مدت 5 سال که در کشور مصوب و اجرایی باشد، باید تحت تاثیر این شعار محوری باشد و سلامت مردم و نقش انسان سالم در توسعه کشور مد نظر قرار گیرد و این، موضوع مهمی در کشور محسوب می شود. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان مسئول "تأمین سلامت مردم" در تحقق این هدف مصمم بوده و تمام توان خود را برای تحقق آن بسیج خواهد کرد. یکی از حقوق اساسی مردم دانستن و آگاهی است، آن هم در عصر ارتباطات و جامعه اطلاعاتی که بر اساس آگاهی و دانایی استوار است. بدیهی است در این میان، آگاهی دادن و اطلاع رسانی به مردم در زمینه سلامتی و بهداشت، اولی تر و ابتدایی ترین حق مردم خواهد بود. روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای مأموریت سازمانی خود، همواره تمام توان خود را در امر اطلاع رسانی صحیح و شفاف به مردم به کار گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان