کد: 13950621121665689

توسط جمعی از محققان در کشور

کیت تشخیصی آنتی بادی های غیر منتظره تولید شد

کد: 13950621121665689

http://goo.gl/oIIRtQ

، تهران , (اخبار رسمی): کیت تشخیصی آنتی بادی های غیر منتظره برای اولین بار در کشورمان توسط متخصصان سازمان انتقال خون و به کمک خون های نادر شناسایی شده در طرح ملی خون های نادر، تولید شد.

کیت تشخیصی آنتی بادی های غیر منتظره تولید شد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،  تولید این کیت در میان کشورهای آسیایی تنها در ژاپن صورت می گیرد و کیتی که با خون افراد بومی منطقه ای تولید شده باشد و وارداتی نباشد تا کنون در هیچ یک از کشورهای منطقه ساخته نشده است.

این کیت قبلا به شکل غیر مستمر از آلمان و سوییس وارد ایران می شد و پس از تحریم ورود آن قطع شد.
این محصول در فازهای یک ساله و 5 ساله قابل افزایش تولید است و در حال حاضر قادر به تولید  ماهانه 160 کیت و تا پایان سال بیش از 1000 است.
از آنجایی که این کیت برای خانمهای باردار و نوزداشان بسیار حیاتی است و اولویت استفاده از این کیت تشخیصی در موارد بارداری است، برای کل جمعیت یادشده 1300 تا 1500 کیت در ماه مورد نیاز است.
برای بانوان باردار باید در اولین ویزیت بین 12 تا 24 هفتگی چه برای گروه خونی مثبت چه منفی از این تست استفاده شود.
اگر استفاده از این تست توسط معاونت بهداشت و خانواده وزارت بهداشت برای کلیه بارداری ها ضروری شود، ما آمادگی تولید کیت های مورد نیاز را داریم که از نمونه وارداتی بسیار به صرفه تر است.
عملکرد این تست ها به این صورت است که حساسیت سیستم ایمنی بیماران با سابقه تزریق خون و بارداری و یا بیماران سرطانی و سی کل را شناسایی می کند تا به موقع از درمان مورد نیاز خود بهره مند شوند.
در دسترس بودن محصول ایرانی در شرایطی که به دلیل تاریخ انقضای کوتاه این محصول که ظرف 28 روز بدون استفاده می شود و شرایط حمل و نقل، نگهداری، ترخیص و طول کشیدن فرایند حمل و نقل تا ترخیص، بهره برداری از محصول خارجی را بسیار سخت می کند، مزیت دیگر استفاده از محصول تولید وطن است.
گفتنی است، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف پیشرفت در حوزه پزشکی  اقدام به راه اندازی ستاد توسعه علوم و فناوریهای سلول های بنیادی کرده است تا فناوری‌های مرتبط با این حوزه بیش از پیش در کشور ارتقاء یابد. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | بهداشت و درمان