اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950621121895577

نوکیا تلفن همراه مجهز به حسگرگرافنی رو میکند

کد: 13950621121895577

http://goo.gl/qTyzr5

، تهران , (اخبار رسمی): نوکیا به زودی دو تلفن همراه جدید خود را به بازار عرضه خواهد کرد. در این تلفن‌ها از حسگر نوری گرافنی استفاده شده‌است که می‌تواند کیفیت تصاویرگرفته شده در روز یا شب را بهبود دهد.

نوکیا تلفن همراه مجهز به حسگرگرافنی رو میکند

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو ،شرکت نوکیا در حال نصب حسگر حساس گرافنی روی تلفن‌های هوشمند خود است. این حسگرها قرار است توسط شرکت تایوانی فاکسکون (Foxconn) ساخته شوند.

ماه گذشته میلادی، اعلام شد که نوکیا دو تلفن همراه جدید خود را به زودی به بازار عرضه خواهد کرد؛ تلفن‌هایی که در حال تولید توسط شرکت فاکسکون هستند. این تلفن‌ها 5/5 و 2/5 اینچی بوده و مجهز به تراشه اسنپدراگون 820 و IP68 هستند.
این دو تلفن همراه اولین دستگاه‌‌های تولید شده توسط نوکیا هستند که بعد از توافق ماکروسافت و شرکت چینی جیزمو (Gizmo) تولید می‌شوند و در آن‌ها از حسگرهای گرافنی استفاده می‌شود.
اخیراً محققان دانشگاه صنعتی نانیانگ در سنگاپور اعلام کردند که حسگر گرافنی برای دوربین‌های تلفن همراه ساخته‌اند که 1000 مرتبه حساس‌تر از حسگرهای استاندارد CMOS است. از سوی دیگر این حسگرها 5 برابر ارزان‌تر از حسگرهای رایج هستند.
بنابراین، این امکان وجود دارد که شرکت نوکیا از چنین حسگرهایی در تلفن‌های همراه خود استفاده کند تا کیفیت تصاویر گرفته شده در شب یا روز را افزایش دهد. این حسگرها می‌توانند استاندارد تصویربرداری را در صنعت تلفن همراه بهبود دهند.
این دو تلفن همراه مجهز به سیستم عامل اندروید بوده و قابلیت تصویربرداری HD را دارند. قابلیت ضدآب و ضدغبار از ویژگی‌های دیگر این دو تلفن همراه است.
نوکیا به جای ارائه یک دستگاه میان رده، اقدام به ساخت تلفن همراهی کرده که دارای قابلیت‌های بالایی است.
موفقیت این دو تلفن همراه به قیمت‌گذاری آن توسط نوکیا بستگی دارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

جمهوری اسلامی ایران بر اساس چشم انداز بیست ساله، کشوری است توسعه یافته با جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه، با هویت اسلامی و انقلابی، الهام بخش در جهان اسلام و با تعامل سازنده و مؤثر در روابط بین الملل. کسب این جایگاه جز با تشخیص صحیح، تصمیم درست و اقدام بجا و مؤثر امکان پذیر نیست و قطعاً برای این هر سه باید برنامه ریزی کرد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]