کد: 13950622122465689

در دومین مدرسه تابستانی علوم اعصاب شناختی صورت گرفت

آشنایی دانش آموزان با مباحث مرتبط با مغز

کد: 13950622122465689

http://goo.gl/GEBLXv

، تهران , (اخبار رسمی): دومین مدرسه تابستانی دانش‌آموزی علوم اعصاب شناختی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و انجمن علوم اعصاب ایران در مرکز مطالعات علوم اعصاب دانشگاه شهید بهشتی آغاز به کار کرد.

آشنا یی دانش آموزان با مباحث مرتبط با مغز

به گزارش اخبار رسمی به نقل از  مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، علوم شناختی، دانشی میان رشته ای، نو و پویا است که می تواند به ارتقای کیفیت زندگی بشر کمک کند. تامین نیروی انسانی مورد نیاز این حوزه نیازمند برنامه‌ریزی برای جذب افراد مستعد و علاقه‌مند است. توجه به اینکه دانش آموزان آینده سازان کشور هستند و در مرحله شکل‌گیری علایق و انتخاب مسیر آینده شغلی خود به سر می‌برند، ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی توجه ویژه‌ای به این گروه دارد.

در همین راستا دومین مدرسه تابستانی دانش‌آموزی علوم اعصاب شناختی زیر نظر کمیته دانش‌آموزی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دانشگاه علوم پزشکی ایران و با حمایت انجمن علوم اعصاب ایران و ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی، با هدف آشناسازی دانش‌آموزان با مغز و کارکردهای آن و جذب آن‌ها به فعالیت در این حوزه از 20 شهریور سال جاری در مرکز مطالعات علوم اعصاب دانشگاه شهید بهشتی آغاز به کار کرد.

همچنین، در افتتاحیه این مدرسه تابستانی ابتدا سینا گل افشان دبیر اجرایی مدرسه و عضو کمیته دانش‌آموزی ستاد توسعه‌ علوم و فناوری‌های شناختی ضمن خوش‌آمدگویی به دانش‌آموزان به مرور برنامه‌های آتی کمیته دانش‌آموزی پرداخت. در ادامه عباس حق‌پرست، دبیر انجمن علوم اعصاب و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی، انجمن علوم اعصاب ایران و امکانات آن را به دانش‌آموزان معرفی کرده، سپس به سخنرانی علمی درباره الکتروفیزیولوژی پرداخت.

گفتنی است، این مدرسه تا 26 شهریور ماه ادامه‌ خواهد داشت که از روز سه شنبه 23 شهریور ماه این مدرسه تابستانی در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می‌شود که دانش‌آموزان رشته‌های مختلف در این دوره 6 روزه در کنار یکدیگر به صورت عملی و نظری با مباحث مطرح در علوم اعصاب پایه و شناختی از جمله انعطاف پذیری عصبی، مغز اجتماعی، بیماری های روانی و عصبی، اصول پژوهش، روش‌های آزمایشگاهی مورد استفاده، دستگاه ها و زمینه های تحقیقاتی، مدل‌های حیوانی و تست‌های رفتاری آشنا خواهند شد و به یادگیری مهارت های عمومی مورد نیاز در پژوهش از جمله روش های طرح مسئله، نوشتن پروپوزال، درست کردن پوستر و نحوه ارائه مطلب خواهند پرداخت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | بهداشت و درمان