اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950624124765730

غنی سازی آرد تولیدی برای نانوانی ها

کد: 13950624124765730

https://goo.gl/qvjw3H

، تهران , (اخبار رسمی): 99درصد آرد تولیدی برای نانوانی ها غنی سازی شده اند.

غنی سازی آرد تولیدی برای نانوانی ها

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت ،بهروز جنت ،مدیر کل نظارت بر فراورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با اعلام این خبر  گفت: از حدود 4میلیون و 750هزارتن آرد تولیدی خبازی بجز سنگک با مصرف 900 هزار کیلو گرم ماده غنی سازی آرد(پرمیکس)، 4میلیون و  690 هزار تن آن به ارد خبازی غنی سازی شده تبدیل شود.

مدیر کل نظارت بر فراورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، گفت: یکی از راههای پیشگیری از کمبود ریز مغذی ها در هر کشوری غنی سازی مواد غذایی پرمصرف است.

وی افزود: نان در کشور مان قسمت عمده غذای مردم محسوب می شود که براساس بررسی های انجام شده سرانه  مصرف نان در ایران 130 کیلوگرم است.

 جنت خاطرنشان کرد: به همین دلیل نان به عنوان یک حامل مناسب برای غنی سازی با انواع ریزمغذی ها همچون آهن و اسیدفولیک در نظر گرفته می شود.

وی تاکید کرد: از سویی غنی سازی نان با آهن و اسیدفولیک هیچ تأثیر معنی داری بر رنگ و طعم آن ندارد و به همین منظور در ضابطه های مواد غذایی به ویژه آرد بازنگری هایی  به عمل آمد و غنی سازی این ماده با آهن و اسید فولیک در دستور کار قرار گرفت  .

مدیر کل نظارت بر فراورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو اظهار کرد: پیرو همین برنامه مقدار آرد تولیدی و ماده غنی سازی آرد(پریمکس) مصرفی که به عنوان یکی از راه های پیشگیری از کمبود ریز مغذی ها در هر کشوری غنی سازی مواد غذایی پرمصرف است، در مجموع قطب های دهگانه کشوری مورد بررسی قرار گرفت تا پس از ارزیابی های صورت گرفته از حدود 4میلیون و 750هزارتن آرد تولیدی خبازی بجز سنگک با مصرف 900 هزار کیلو گرم پرمیکس، 4میلیون و  690 هزار تن آن به ارد خبازی غنی سازی شده تبدیل شود.

جنت در پایان بیان کرد: با انجام حدود 20 هزار نمونه برداری در قطب های دهگانه  و  مورد  قبول  واقع شدن حدود 19 هزار مورد از آنها،  به نظر می رسد گام عملیاتی بسیار  مهمی در غنی سازی  آرد به عنوان  ماده اصلی فراورده غذایی استراتژیک نان، برداشته شده است

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی

شعار «انسان سالم؛ محور توسعه پایدار» یکی از موضوعاتی است که در تدوین سیاست های کلی برنامه پنجم توسعه در مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد توجه قرار گرفته است. اهمیت این موضوع این است که از این پس تمام برنامه ها و سیاست های کشور در این مدت 5 سال که در کشور مصوب و اجرایی باشد، باید تحت تاثیر این شعار محوری باشد و سلامت مردم و نقش انسان سالم در توسعه کشور مد نظر قرار گیرد و این، موضوع مهمی در کشور محسوب می شود. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان مسئول "تأمین سلامت مردم" در تحقق این هدف مصمم بوده و تمام توان خود را برای تحقق آن بسیج خواهد کرد. یکی از حقوق اساسی مردم دانستن و آگاهی است، آن هم در عصر ارتباطات و جامعه اطلاعاتی که بر اساس آگاهی و دانایی استوار است. بدیهی است در این میان، آگاهی دادن و اطلاع رسانی به مردم در زمینه سلامتی و بهداشت، اولی تر و ابتدایی ترین حق مردم خواهد بود. روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای مأموریت سازمانی خود، همواره تمام توان خود را در امر اطلاع رسانی صحیح و شفاف به مردم به کار گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | شهر و جامعه