اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950624124825793

تشریح مشوق های دولت برای توسعه گردشگری

کد: 13950624124825793

https://goo.gl/aNZgD5

، تهران , (اخبار رسمی): مشوق‌ها و حمایت‌های دولت برای توسعه گردشگری در همایش سرمایه گذاری تشریح می‌شود

تشریح مشوق های دولت برای توسعه گردشگری

 به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی ،سعید شیرکوند معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی و رئیس شورای سیاستگذاری همایش بین المللی سرمایه گذاری در صنعت گردشگری بااعلام این خبرگفت :پس از موفقیت دولت تدبیر و امیر در مناقشه میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای 1+5 بر سر مساله هسته ای و اجرایی شدن برجام، مذاکرات زیادی بین شرکتهای خارجی، خصوصا شرکت های اروپایی که در زمینه گردشگری فعالیت های گسترده ای داشتند با ایران آغاز شد.

شیرکوند ادامه داد: بسیاری از این سرمایه گذاران به همراه هیات های خود و یا به طور مستقل به ایران سفر کردند تا با شرکت های ایرانی و سازمان میراث فرهنگی برای حضور در بخش گردشگری کشورمان مذاکره کنند.

رئیس شورای سیاستگذاری همایش ادامه داد: این افراد و گروهها خواهان کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر در مورد فضای سرمایه گذاری در ایران بودند و به همین دلیل برنامه ریزی برای برگزاری همایش بین المللی سرمایه گذاری در صنعت گردشگری با همکاری هلدینگ سرمایه گذاری گردشگری تامین اجتماعی و سازمان میراث فرهنگی انجام شد.

وی اضافه کرد: شرکت های معتبر بین المللی که در زمینه طراحی، ساخت، نظارت و بهره برداری از تاسیسات گردشگری و به ویژه هتل، فعالیت دارند در این همایش حضور خواهد داشت، همچنین سرمایه گذاران داخلی نیز در این همایش دو روزه شرکت می کنند.

به گفته او  در این همایش به سوالات سرمایه گذاران داخلی و خارجی پاسخ داده می شود، همچنین مشوق ها و حمایت های دولت برای توسعه صنعت گردشگری در این همایش برای شرکت کنندگان تشریح خواهد شد.

شیرکوند تصریح کرد: تلاش خواهد شد تا در این همایش اطلاعات دقیق تر و جامع تری در مورد سرمایه گذاری در صنعت گردشگری ایران به سرمایه گذاران داخلی و خارجی ارائه شود.

رئیس شورای سیاستگذاری همایش گفت: با بیش از 50 شرکت بین المللی که در این حوزه فعالیت گسترده دارند برای حضور در همایش مذاکره شده است و ما امیدواریم با توجه به استقبال صورت گرفته، شاهد حضور نمایندگان این شرکت ها در همایش باشیم.

قرار است که همایش بین المللی سرمایه گذاری در صنعت گردشگری، 11 و 12 مهرماه با حضور مقامات ارشد کشور برگزار می شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری

گردشگری در سرزمین ایران از پیشینه‌های چند هزار ساله برخوردار است. در تمامی دوران باستان، تا قبل از اسلام مستندات تاریخی حکایت از گسترش شهرها، راه‌ها و اقامتگاه‌ها در سرزمین پهناور ایران دارد. آثار مکتوب‌ بر جای مانده حاکی از سفر یونانیان و رومیان به ایران است، اگرچه از سیاحانی که قبل از اسلام به ایران سفر کرده‌اند اطلاع دقیقی در دست نیست. در قرون اولیه پس از اسلام، بعد از پشت سر نهادن یک دوره بحرانی، رویکرد ادبی، فرهنگی و علمی در ایران آغاز شد و از رونقی بی‌نظیر برخورداد گردید . شاعران و نویسندگان به گشت و گذار در سرزمین اسلامی پرداختند که حاصل آن سفرنامه‌هایی بود که اکنون بر جای مانده و از خلال آنها می‌توان با جغرافیا، فرهنگ و تمدن آن روزگار آشنا شد. از جمله معروفترین این جهانگردان می‌توان به ناصرخسرو قبادیانی شاعر، فیلسوف و سفرنامه‌نویس قرن پنجم اشاره کرد. از سوی دیگر به تدریج و به ویژه طی قرون هفتم به بعد جهانگردان غربی نیز در پی سفر به شرق و از جمله ایران برآمدند. در همان دوران اقامتگاه‌هایی در ایران تأسیس شد که بسیاری از آنها همچنان بر جای مانده است. ایران در دوران صفویه و علی‌الخصوص در دوره شاه عباس اول به عنوان کشوری جذاب نظر بسیاری از جهانگردان اروپایی را به خود جلب کرد. به همین دلیل می‌توان دوره سلطنت شاه عباس اول تا انقراض سلسله صفوی را یکی از مهمترین ادوار توسعه جهانگردی در ایران به حساب آورد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]