اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950624124995699

وزیرآموزش و پرورش :

فراگیر کردن علم از سیاست های دولت است

کد: 13950624124995699

https://goo.gl/Ci9crf

، تهران , (اخبار رسمی): وزیرآموزش و پرورش برگزاری المپیادهای متعدد در راستای سیاست های دولت تدبیر و امید برای فراگیر کردن علم دانست.

فراگیر کردن علم از سیاست های دولت است

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علی اصغر فانی در مراسم تجلیل از افتخار آفرینان المپیادهای علمی کشور سال 94 که در دانشگاه شهید رجایی برگزار شد با ابراز خرسندی از حضور درجمع نخبگان علمی گفت: اینکه ما المپیادها را هدف قرار دهیم خطاست بلکه آن را باید ابزاری برای ایجاد انگیزه در بین دانش آموزان بدانیم چرا که نقش المپیادها، مسابقات و رقابت ها در ایجاد انگیزه بسیار مشهود است .

وزیرآموزش و پرورش افزود : تاچند سال پیش دانش آموزان کمتر به دروس آزمایشگاهی رغبت نشان می دادند و ما پس از علت یابی به این نتیجه رسیدیم که مسابقات آزمایشگاهی را برگزار کنیم و درنتیجه امروز شاهد علاقه وافر دانش آموزان به دروس و مسابقات آزمایشگاهی هستیم .

وی با اشاره به شرکت قریب به 5 میلیون دانش آموز در المپیادهای دانش آموزی سال تحصیلی 95-94  گفت: فراگیر کردن علم از سیاست های دولت تدبیرو امید است که برگزاری المپیادهای مختلف در کشور و شرکت فعال دانش آموزان در المپیادهای مختلف جهانی و کسب مدال های رنگارنگ بیان گر این امر است .

عضو کابینه دولت تدبیرو امید خاطر نشان کرد: قبل از برگزاری المپیادهای ادبی دانش آموزان اقبالی به رشته علوم انسانی نداشتند اما پس از برگزاری المپیاد شاهد علاقمندی دانش آموزان ممتاز به این رشته بودیم .

فانی اوج موفقیت دانش آموزان ایرانی درالمپیادهای علمی جهان را سال 94 دانست و افزود: در سال قبل تمام تیم های شرکت کننده در المپیادهای جهانی دارای مدال و رتبه های تک رقمی شدند واین موفقیت را علاوه بر تلاش های بی وقفه مسئولین مدیون همکاری خانواده ها نیزهستیم .

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت آموزش و پرورش

وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران مسئول امور آموزشی کودکان و نوجوانان است. این وزارت خانه از سال 1343 که از وزارت فرهنگ جدا شد، مسولیت آموزش عالی (دانشگاه ها) را هم عهده دار بود،اما پس از تشکیل وزارت علوم ، برای ادارهٔ امور دانشگاه‌ها و امور پژوهشی در سطوح عالی وزارت آموزش و پرورش وظیفه آموزش رایگان همه افراد را در مقاطع دبستان، دوره اول متوسطه، دوره دوم متوسطه و همچنین اداره دانشگاه فرهنگیان برای تربیت معلم و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی را به عهده دارد. علی اصغر فانی وزیر کنونی آموزش و پرورش است. او دوازدهمین وزیر آموزش و پرورش پس از انقلاب است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش