اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950624125126128

در هزاره سوم از سوی شهرداری رشت و دانشگاه لوتران کالیفرنیا برگزار شد؛

کنفرانس بین‌المللی عمران و مدیریت شهری

کد: 13950624125126128

https://goo.gl/SIFJCG

، رشت , (اخبار رسمی): دومین کنفرانس بین‌المللی حسابداری، مدیریت و نوآوری در کسب و کار و اولین کنفرانس بین‌المللی عمران، معماری مدیریت شهری و محیط‌زیست در هزاره سوم برگزار شد.

کنفرانس بین‌المللی عمران، معماری مدیریت شهری

به گزارش اخبار رسمی در این همایش  مسلم گنجی افسوران مدیر نوسازی و تحول اداری شهرداری رشت در این باره گفت: در روزهای شنبه و یکشنبه، 13 و 14 شهریورماه 95 دومین کنفرانس بین‌المللی حسابداری، مدیریت و نوآوری در کسب و کار و اولین کنفرانس بین‌المللی عمران، معماری مدیریت شهری و محیط‌زیست در هزاره سوم توسط شهرداری رشت با مشارکت دانشگاه لوتران کالیفرنیا و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، سازمان حفاظت محیط زیست و شرکت پیشگامان پژوهش‌های نوین برگزار شد. ریاست این کنفرانس بر عهده دکتر سید محمدعلی ثابت‌قدم، شهردار رشت بود و دبیری علمی آن را پروفسور گرهارد آفلتالر برعهده داشت.

به گفته گنجی، دکتر ثابت‌قدم در این زمینه اظهار نمودکه این کنفرانس‌ها باهدف گردآوری تجربیات و تلاش‌های صورت پذیرفته در حوزه‌های مدیریت شهری، محیط زیست، حسابداری و نوآوری در کسب و کار در خارج و داخل کشور و همچنین نزدیک شدن به اهداف سند چشم‌انداز و برنامه‌های توسعه و منشورهای سازمان یونسکو برگزار شد.

 
 شهردار رشت خاطرنشان کرد که برگزاری این‌گونه کنفرانس‌ها و همایش‌ها، فرصت مناسبی برای تبادل اطلاعات و دستاوردهای نوین پژوهشی در حوزه‌های مختلف به‌ویژه در راستای حل چالش‌های پیش روی مدیریت شهری است.

 

در سخن دکتر سید محمدعلی ثابت‌قدم، رئیس کنفرانس بین‌المللی عمران، معماری، مدیریت شهری و محیط زیست در هزاره سوم آمده است: در هزاره سوم که به عنوان عصر فناوری اطلاعات و حاکمیت تکنولوژی شناخته شده است، نقش کنفرانس‌های علمی در هم‌اندیشی و تبادل اطلاعات، تجارب علمی و اجرایی بین دانشمندان، پژوهشگران، مدیران، مهندسین و دانشجویان بسیار حائز اهمیت است. رشد سریع شهرنشینی در سده‌های اخیر، مسائل و چالش‌های شهرها را در حوزه‌های مختلف پیچیده‌تر و گسترده‌تر نموده است. بنابراین لزوم هم اندیشی و تبادل تجارب علمی و اجرایی بین صاحب‌نظران، متخصصان و کارشناسان این حوزه‌ها اهمیت ویژه‌ای یافته است. کنفرانس بین‌المللی عمران، معماری، مدیریت شهری و محیط زیست در هزاره سوم، در راستای پاسخگویی به این ضرورت مهم است. 

 دکتر مسلم گنجی درباره جزییات این همایش نیز گفت: اساتید دانشگاهی، پژوهشگران، مدیران و دانشجویانی از خارج  و داخل کشور با تعداد 241 مقاله علمی در محورهای عمران، معماری، مدیریت شهری، گردشگری، محیط زیست، پسماند و تعداد 111 مقاله علمی در محورهای مدیریت، کارآفرینی و حسابداری در این کنفرانس‌ها شرکت داشتند.

در حاشیه کنفرانس‌های حاضر، چهار کارگاه آموزشی تحت عناوین: کارگاه کارآفرینی و آینده شهرها و کارگاه بازاریابی و کسب‌وکار بین‌الملل توسط پروفسور گرهارد آفلتار ریاست دانشکده مدیریت دانشگاه لوتران کالیفرنیا و کارگاه برنامه استراتژیک او بر و کارگاه آموزشی بازاریابی استراتژیک توسط دکتر علی دهقان استاد دانشگاه ریورساید و پیردین آمریکا تشکیل شد. 
 
 در اهداف ارائه شده برای برگزاری این کنفرانس آمده است: اگرچه امروزه مدیریت شهری نقشی اساسی در پایداری و توسعه‌یافتگی کیفیت زندگی شهری دارد، اما در حوزه‌های مختلف ازجمله عمران، معماری و شهرسازی، خدمات شهری، فرهنگی و اجتماعی و … نیازمند بازنگری و استفاده از دانش روز و متخصصین این حوزه است. در دنیای امروز، تغییرات با سرعت در حال انجام است و به تبع آن اصول و روش‌های مدیریتی نیز دستخوش تغییرات می‌گردد و تکنولوژی روز به روز جای بیشتری در فعالیت‌های بشر باز می‌کند. برای پیشبرد سریع و مناسب برنامه‌های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، فرهنگی، آموزشی و سایر امور رفاهی یک شهر، به‌کارگیری مدیریت جامع شهری اجتناب‌ناپذیر است. از سوی دیگر، افزایش جمعیت کلانشهرهای کشور، توسعه کالبدی این شهرها را در مسیری غیرمعقول قرار داده است و زندگی شهروندان را با معضلات مختلفی مواجه ساخته است. عوارض ناشی از تراکم‌های مسکونی و جمعیتی، معضلات عوارض زیست‌محیطی از قبیل آلودگی هوا و آلودگی‌های صوتی، از بین رفتن اراضی کشاورزی، باغ‌ها و فضاهای سبز پیرامون شهرها، اتلاف بیش از اندازه وقت شهروندان درترددهای روزانه بین محل کار و سکونت را می‌توان ازجمله این معضلات برشمرد. از اینرو محیط زندگی ما نیز مستقیم یا غیرمستقیم تحت تأثیر عوامل مذکور قرار می‌گیرد. در واقع، هرکدام از رشته‌های علمی و مطالعاتی محیط زیست، معماری، شهرسازی و عمران به گونه‌ای زندگی بشر امروز را تحت‌الشعاع قرار می‌دهند.

با این تفاصیل، مجموعه کنفرانس در نظر دارد با شناسایی نگرش‌ها، به تجربیات نوین و تحلیل ابعاد نظری و علمی حزه های مرتبط بپردازد. برگزاری این همایش، فرصت مناسبی برای تبادل اطلاعات و دستاوردهای نوین پژوهشی بین متخصصان و اندیشمندان را فراهم می‌کند. بنابراین هدف از برگزاری این کنفرانس، گردآوری تجربیات و تلاش‌های صورت پذیرفته حوزه‌های مدیریت شهری و محیط زیست در خارج و داخل کشور و همچنین نزدیک شدن به اهداف سند چشم‌انداز و برنامه‌های توسعه و منشورهای سازمان یونسکو می‌باشد که امیدواریم به این مهم دست پیدا کنیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری رشت

شهرداری رشت نهادی است مردمی که وظیفه نگهداری شهر رشت را بر عهده دارد. شهردار رشت به صورت غیر مستقیم توسط نمایندگان ‌مردم در شورای اسلامی شهر رشت انتخاب می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

جشنواره، نمایشگاه و همایش