اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950824182886128

در سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم تهران

کتاب دریای دوستی کاسپین رونمایی شد

کد: 13950824182886128

https://goo.gl/NgtRWe

، رشت , (اخبار رسمی): مراسم رونمایی از کتاب دریای دوستی کاسپین کار مشترک مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت و انجمن سینمای جوان ایران شعبه گیلان در سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم تهران برگزار شد .

کتاب دریای دوستی کاسپین رونمایی شد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت در این مراسم که با حضور  دکتر فرخنده کیش مدیر انجمن سینمای جوان ایران، دکتر صارمی رییس آژانس عکس ایران، جعفر زاده ایمن آبادی نماینده مردم شریف شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی، دکتر ثابت قدم شهردار رشت، رضا رسولی رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت، فاطمه قدیمی مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت، نادر معصومی مدیر عامل انجمن سینمای جوان استان گیلان و جمع کثیری از هنرمندان برگزار شد دکتر سید محمد علی ثابت قدم در خصوص محور اصلی این نشست با عنوان شب اسلامی و صلح جهانی اظهار داشت : در خصوص بسیاری از مسائل همه ما به عنوان یک انسان با فطرت انسانی با عمق وجود این صحبت ها را قبول داریم اما مهم این است که چقدر می توانیم به این صحبت ها عمل کنیم.

شهردار رشت در ادامه افزود: فاصله بین صحبت های درست و اعمال درست ما را به اینجا رسانده است که سال ها در زمینه های مختلف شاهد تعارضات، بد اخلاقی ها، نزاع، پرخاش و جنگ هستیم.

وی تصریح کرد: شاید همه اینها از یک تفاوت سلیقه یا تفاوت منافع فردی ایجاد شود و از فرد به خانواده، از خانواده به یک جامعه، از جامعه به یک یا چند کشور منتقل شود.

 ثابت قدم در خصوص رفع این مشکلات اظهار داشت: باید به صورت فرادا، به دلیل فطرت های پاک اولیه انسانی که خداوند متعال انسان را با آنها خلق کرده است، زمینه های  رفع این مشکلات فراهم شود.

شهردار رشت ادیان را به عنوان بهترین تداعی کننده این موضوع در ایدئولوژی انسانی مطرح کرد و گفت: قطعا کامل ترین این ادیان اسلام بوده و هست.

وی خاطر نشان کرد: اگر از ارتباط اسلام با صلح صحبت می کنیم و این موضوع را به عرصه هنر می کشانیم؛ یک ریشه مبنایی و ایدئولوژیک دارد که برگرفته از فطرت پاک انسانی است.

ثابت قدم در پایان متذکر شد: قطعا اگر هرکدام از ما بداخلاقی ها را در درون خودمان حل کنیم اتفاقات خیلی منفی در جوامع و ملل رخ نمی دهد. متاسفانه اگر از مبحث جنگ فقط تعبیر به خونریزی بین ملل نکنیم امروزه مواجه با این موضوع هستیم در برخی جوامع در یک محدوده کوچک جغرافیایی مثل یک محله و شهر هم جنگ هایی در حال رخ دادن است.

وی خاطر نشان کرد : از همین رو انتشار پیام صلح با استفاده از ابزارهای هنری و فرهنگی همانند کتاب دریای دوستی که امسال سومین سال انتشار آن است در بعد بین المللی می تواند این امر را به خوبی انتشار دهد.

جعفرزاده ایمن آبادی : جنگ، نفرت انگیز است / مشی امام خمینی (ره) عدم ورود به جنگ بود

در ادامه این برنامه غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی جنگ را نه تنها بد ، بلکه نفرت انگیز دانست و گفت : کسانی که در جنگ آسیب می بینند تا روزی که زنده هستند مشکلات را به دوش می کشند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه از خادمین خانواده های رزمندگان و ایثارگران و شهدا بوده و هستم گفت: هنوز خانواده هایی به دلیل همان جنگ، مشکلات زیادی دارند و هنوز محال است در بیمارستان ها مجروحان دوران جنگ را نبینیم.

وی با تاکید بر اینکه مشی امام خمینی (ره) عدم ورود به جنگ بود تصریح کرد: جنگ تحمیلی از 31 شهریور 59 آغاز شد اما پیش از آن 400 بار تجاوزهای صدام به ایران در سازمان ملل گزارش شده است. 8 اسفند 57 اولین حمله هوایی به سر پل ذهاب صورت گرفت اما از 31 شهریور 59 ورود به جنگ اجتناب ناپذیر بود. 

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه هجمه های بسیار بزرگی علیه دین اسلام رخ داده است افزود: امروز داعش مانع از گرویدن افراد به دین اسلام میشود. 

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: شرایط موجود وظایف ما را سنگین تر می کند. ما معتقدیم دین اسلام می تواند صلح و آرامش را، که دنیا به آن نیازمند است، در جهان برقرار کند. 

وی با اشاره به جشنواره دریای دوستی کاسپین که با 5 کشور همسایه برگزار می شود اظهار داشت: می توانیم با کشورهای همسایه اتفاقی تاریخی را رقم بزنیم.

مدیر شبکه تلویزیونی کربلا: آنچه به عنوان صلح یاد می شود همان دین اسلام است / سینما مناسب ترین راه برای رساندن پیام صلح به دنیا است

در بخش دیگری از این مراسم سید حیدر جلوخان، مدیر شبکه تلویزیونی کربلا، بر ضرورت فعالیت های فرهنگی در برقراری صلح جهانی تاکید کرد و گفت: ماموریت مهمی که بر دوش اهالی رسانه و سینما وجود دارد این است که به دنیا نشان دهند آنچه به عنوان صلح یاد می شود همان دین اسلام است و آنچه امروز به عنوان جنایت های تروریستی اتفاق می افتد ربطی به اسلام ناب محمدی ندارد.

وی همچنین با اشاره به اختلاف های ملل در سنت و اخلاق تصریح کرد: فرهنگ و تمدن، مساله مشترک ملت ها است و این مسئولیت بر عهده رسانه است که از آن به عنوان راهی برای برقراری صلح در جهان استفاده کنند.

سید حیدر جلوخان در بخش دیگری از سخنان خود افزود:  اگر می گوییم جنگلی سبز است باید درختان آن جنگل سبز باشند. صلح جهانی را باید از صلح فردی آغاز کرد. فرد، واحدی در جامعه است که اگر به صلح برسد می تواند به جامعه تعمیم پیدا کند. همچنین امکان برقراری صلح در خارج از مرز ها نیست و باید از داخل شروع کرد.

مدیر شبکه تلویزیونی کربلا با تاکید بر رسیدن به یک وحدت کلمه گفت: سینما صنعتی پویا است و آوازه سینما گران ما به گوش جهانیان رسیده است. سینما مناسب ترین راه برای رساندن پیام صلح به دنیا است.

وی خاطر نشان کرد: باید به یک ماشین رسانه ای قوی تبدیل شویم همانطور که دشمن از این ابزار در مقابل ما استفاده می کند. در مجموعه شبکه های کربلا تلاش کردیم از تمام تکنیک های رسانه ای در راستای ارسال پیام صلح و دوستی استفاده کنیم و آن را به سینما هم انتقال دهیم.

جلوخان همچنین با اشاره به آیه ای از قرآن به جایگاه بالای صلح در دین اسلام و نگاه خداوند اشاره کرد.

فرید فرخنده کیش ، دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران و  مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران نیز از اسلام به عنوان دین مهربانی ها یاد کرد و گفت: اسلام ، دوستی را ترویج می کند و بر حفظ حرمت همسایه تاکید دارد.

وی  در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: داعشیان نه مسلمان هستند و نه انسان و تصویری ناخوشایند از اسلام ترسیم کرده اند.

فرخنده کیش تاکید کرد: امروز بیش از هر زمانی جهان به صلح و دوستی نیازمند است.

صارمی : برای اولین بار  در کشور در حوزه سینمای جوان همکاری مشترک برون استانی توسط شهرداری رشت انجام شده است

رییس آژانس عکس ایران با اشاره به اینکه برای اولین بار در کشور توسط شهرداری رشت همکاری برون استانی در حوزه سینمای جوان در خارج از آن استان اتفاق افتاده است گفت : خوشبختانه مدیریت ارتباطات و امور بین الملل  شهرداری رشت با نگاه حمایت معنوی در این حوزه ورود کرده است . 

وی انتشار سومین کتاب دریای دوستی کاسپین را گامی موثر در توسعه روابط بین الملل با نگاه ترویج هنری در کشور های حاشیه دریای خزر خواند .

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری رشت

شهرداری رشت نهادی است مردمی که وظیفه نگهداری شهر رشت را بر عهده دارد. شهردار رشت به صورت غیر مستقیم توسط نمایندگان ‌مردم در شورای اسلامی شهر رشت انتخاب می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نشریات و کتاب