اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950624126275577

ساخت نمایشگر انعطاف‌پذیربا استفاده ازهیدروژل

کد: 13950624126275577

https://goo.gl/jIaZno

، تهران , (اخبار رسمی): پژوهشگران کره‌ای موفق به ساخت پنل انعطاف‌پذیری شدند که حتی در حالت کشیده شدن نیز قادر به نمایش اطلاعات است. در ساخت این نمایشگر از هیدروژل استفاده شده‌است.

ساخت نمایشگر انعطاف‌پذیربا استفاده ازهیدروژل

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو،محققان موفق به ساخت پنل قابل ارتجاعی شدند که می‌توان از آن برای نوشتن کلمات یا بازی‌های کامپیوتری استفاده کرد. این دستاورد می‌تواند برای ساخت ادوات الکترونیکی قابل پوشیدن انعطاف‌پذیر مورد استفاده قرار گیرد.

هر چند انواع مختلفی از مواد رسانا نظیر نانوسیم‌های فلزی و نانولوله‌های کربنی برای ساخت پنل‌های لمسی وجود دارد، اما همه آنها جزء مواد سخت هستند.
برای حل این مشکل محققان دانشگاه ملی سئول از هیدروژل برای تولید این پنل‌ها استفاده کردند. هیدروژل‌ها شبکه‌ای از پلیمرهای آبگریز هستند که دارای ساختار نرم و قابل کشش هستند. این گروه تحقیقاتی از هیدروژل پلی‌آکریل‌آمید حاوی نمک کلرید لیتیم برای این کار استفاده کردند که نقش رسانا را ایفا می‌کند.
در مقاله‌ای که این گروه تحقیقاتی در نشریه Science منتشر کردند آمده‌است که: « الکترودها در دو انتهای پنل هیدروژل، ولتاژ مورد نظر را ایجاد می‌کند. این الکترودها، میدان الکترواستاتیک یکنواخت در کل سیستم اعمال می‌کنند. زمانی که انگشت با سطح برخورد می‌کند، مدار با هیدروژل بسته می‌شود و جریان از سطح عبور می‌کند. در هر گوشه از نوار سطحی، گیرنده‌هایی برای شناسایی جریان وجود دارد. این گروه تحقیقاتی کنترل گری ساختند که می‌تواند ارتباط میان پنل و کامپیوتر را ایجاد کند.
با استفاده از این پنل، محققان توانستند داده‌ها را روی صفحه کامپیوتر نمایش دهند. از این پنل نازک و انعطاف‌پذیر، می‌توان برای نگارش کلمات یا نواختن پیانو یا بازی‌های کامپیوتری استفاده کرد. این گروه نشان دادند که اگر این پنل کشیده شود، باز هم کار می‌کند و حتی بعد از 1000 درصد کشیده شدن نیز فعالیت اصلی خود را انجام می‌دهد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

جمهوری اسلامی ایران بر اساس چشم انداز بیست ساله، کشوری است توسعه یافته با جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه، با هویت اسلامی و انقلابی، الهام بخش در جهان اسلام و با تعامل سازنده و مؤثر در روابط بین الملل. کسب این جایگاه جز با تشخیص صحیح، تصمیم درست و اقدام بجا و مؤثر امکان پذیر نیست و قطعاً برای این هر سه باید برنامه ریزی کرد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش