کد: 13950624126285689

کنترل سامانه حمل و نقل مدارس به صورت هوشمند

کد: 13950624126285689

https://goo.gl/8WSEM8

، تهران , (اخبار رسمی): یک شرکت فناور موفق شده است تا با تولید سامانه هوشمند سرویس مدارس، امکان کنترل رفت و آمد و مدیریت بهتر حمل و نقل را فراهم کند.

کنترل سامانه حمل و نقل مدارس به صورت هوشمند

به گزارش اخبار رسمی به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، امید رفیعی با اشاره به راه‌اندازی سامانه هوشمند سرویس مدارس توسط شرکت راژان گفت: این سامانه ، کنترل ترافیک و رهگیری رفت و آمد کودکان را فراهم کرده و به صورت هوشمند می‌تواند حمل و نقل را کنترل کند. 

رییس هیأت مدیره شرکت راژان با بیان اینکه نظارت بر سرویس‌های دانش‌آموزی مدارس از سوی سازمان حمل و نقل، مدیران مدرسه و اولیا و مربیان و همچنین کنترل ترافیک و توجه به رفت و آمد ایمن دانش‌آموز در فاصله خانه و مدرسه از موارد موثر در ناوگان گسترده حمل و نقل سرویس دانش‌آموزان مدارس است، اظهار کرد: روش‌های سنتی نمی‌تواند پاسخگوی نیازها در این رابطه باشد و همواره مردم و مدیران را با چالش‌ها و مشکلات بسیاری مواجه کرده است.
وی با اشاره به توانمندی این سامانه در مدیریت حمل و نقل به شیوه مدرن و بر مبنای نیاز شهرهای پرترافیک و کلان‌شهرها گفت: با استفاده از این سامانه می‌توان با مدیریت صحیح در رفت و آمد دانش‌آموزان، شرایط ایمن برای دانش‌آموزان را فراهم کرد و ترافیک شهری و معضلات و حوادث ناشی از آن را بهبود بخشید.
این فعال فناور افزود: تمامی رفت و آمدها از طریق این در سامانه هوشمند سرویس مدارس انجام می‌گیرد و امکان استفاده از سلیقه‌ها و نگرش‌های شخصی به حداقل ممکن رسیده است.
رفیعی بررسی جزیی و اعلام گزارش دقیق از مؤلفه‌های حمل و نقل را از ویژگی‌های این سامانه برشمرد و گفت: مسیر رفت و برگشت دانش‌آموز از طریق سامانه قابل نظارت است و هرگونه تخلف راننده در زمینه سوار کردن مسافر بیش از ظرفیت، سرعت غیرمجاز، تردد از مسیرهای غیرقانونی و سبقت غیرمجاز از طریق سامانه به صورت آنلاین گزارش می‌شود.
رییس هیات مدیره این شرکت دانش‌بنیان کنترل و نظارت تاکسیرانی و پلیس راهور بر سرویس‌های مدارس را از دیگر مزایای این سامانه بیان کرد و افزود: با استفاده از دستگاه مسیریاب پیشرفتهGPS  در سرویس مدارس، ضمن ره‌گیری محل دقیق و محاسبه فاصله منزل تا مدرسه بر اساس کیلومتر مشخص می‌شود.
وی افزود: از طریق این سامانه کوتاه‌ترین مسیر ممکن برای راننده در نظر گرفته می‌شود و ورود و خروج دانش‌آموز به مدیران مدارس و اولیا و مربیان از طریق پیامک اطلاع‌رسانی می‌شود.
رفیعی به اطلاع‌رسانی لحظه‌ای توسط این سامانه اشاهر کرد و گفت: در این طرح دانش‌آموز پس از سوار شدن به سرویس مدرسه از کارت استفاده می‌کند  و همزمان پیامکی برای اولیای دانش‌آموز مبنی بر سوار شدن فرزندشان ارسال شده و پس از خروج وی از سرویس، مجددا پیامک دیگری برای والدین مبنی بر خروج و رسیدن دانش‌آموز به مدرسه فرستاده می‌شود.
این فعال فناور افزود: طراحی و پیاده سازی تخصصی بانک های اطلاعاتی و سیستم های نرم افزاری، طراحی و پیاده سازی تخصصی سیستم های حفظ و نگهداری و ارائه  راهکارهای مدیریتی برمبنای هوش تجاری از دیگر فعالیت‌های این شرکت است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش