اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950625126545730

نقش تریاک در ابتلا به برخی از سرطان ها

کد: 13950625126545730

https://goo.gl/a0tfDs

، تهران , (اخبار رسمی): تریاک عاملی سرطان و بیماری زاست و امکان ابتلا به سرطان های مری، معده، لوزالمعده و مثانه در میان مصرف کنندگان تریاک بیشتر است.

نقش تریاک در ابتلا به برخی از سرطان ها

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت ،رضا ملک زاده ،معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در دهمین کنگره بین المللی دانش اعتیاد با بیان این خبر گفت: مطالعات انجام شده در 15سال گدشته در ایران ثابت کرده است که تریاک در ابتلا به برخی از سرطان ها نقش اساسی دارد.
وی با اشاره به اینکه تلاش زیادی شده است تا سازمان جهانی بهداشت، تریاک را مانند سیگار به عنوان عامل سرطان زا اعلام کند، تصریح کرد که این مهم در دستور کار این سازمان قرار دارد.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ابراز امیدواری کرد که در یک سال آینده این اتفاق مهم بیفتد و تریاک هم به عنوان یک عامل سرطان زا و بیماری زا شناخته شود
ملک زاده با اشاره به تحقیقات در حوزه اعتیاد حجم تحقیقات علمی در مورد شناخت علل و پیدا کردن داروها برای پیشگیری و درمان را اندک دانست و افزود: در سال های اخیر مطالعاتی در کشور در این زمینه انجام شده است که امیدواریم با سرعت بیشتری ادامه یابد.
وی بر لزوم تغییر نگاه مجرمانه به فرد معتاد نیز تاکید کرد و گفت: معتاد یک بیمار است و همانند سایر بیماری ها باید درمان شود.
دهمین کنگره بین المللی دانش اعتیاد با هدف دستیابی به آخرین یافته های علمی و تحقیقاتیِ متخصصان داخلی و خارجی و با محوریت پژوهش های فرارشته ای در دانش اعتیاد از دیروز آغاز و تا 26 شهریور ادامه دارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی

شعار «انسان سالم؛ محور توسعه پایدار» یکی از موضوعاتی است که در تدوین سیاست های کلی برنامه پنجم توسعه در مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد توجه قرار گرفته است. اهمیت این موضوع این است که از این پس تمام برنامه ها و سیاست های کشور در این مدت 5 سال که در کشور مصوب و اجرایی باشد، باید تحت تاثیر این شعار محوری باشد و سلامت مردم و نقش انسان سالم در توسعه کشور مد نظر قرار گیرد و این، موضوع مهمی در کشور محسوب می شود. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان مسئول "تأمین سلامت مردم" در تحقق این هدف مصمم بوده و تمام توان خود را برای تحقق آن بسیج خواهد کرد. یکی از حقوق اساسی مردم دانستن و آگاهی است، آن هم در عصر ارتباطات و جامعه اطلاعاتی که بر اساس آگاهی و دانایی استوار است. بدیهی است در این میان، آگاهی دادن و اطلاع رسانی به مردم در زمینه سلامتی و بهداشت، اولی تر و ابتدایی ترین حق مردم خواهد بود. روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای مأموریت سازمانی خود، همواره تمام توان خود را در امر اطلاع رسانی صحیح و شفاف به مردم به کار گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]