اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950625126735699

ابلاغ آیین نامه صدور و تایید مدرک تحصیلی

کد: 13950625126735699

https://goo.gl/CAa2JN

، تهران , (اخبار رسمی): با امضای وزیر آموزش و پرورش شیوه نامه آیین نامه ساماندهی صدور و تایید مدرک تحصیلی دانش آموزان به استان های سراسر کشور ابلاغ شد .

ابلاغ آیین نامه صدور و تایید مدرک تحصیلی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، در اجرای بند 11 مصوبه نهصد و هفتمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش مورخ 18/8/1394،‌شیوه نامه اجرائی آیین نامه ساماندهی صدور و تائید مدارک تحصیلی دانش آموزان جهت اجرا به تمامی مناطق و نواحی آموزش و پررش و واحدهای آموزشی دوره های اول و دوم ابتدایی و دوره های اول و دوم متوسطه تابع ادارات کل آموزش و پرورش استان های سراسر کشور ابلاغ می شود .

دربند (1) این شیوه نامه آمده است : ورود اطلاعات و ثبت سوابق تحصیلی دانش آموزان و همچنین مدیریت فرایند صدور مدارک تحصیلی و اسناد آموزشی ، در مدت تحصیل دانش آموز ،‌در سامانه های  مربوط به ویژه سامانه جامع موضوع بند 1 آیین نامه فوق ، بادقت و نظارت کامل و مسئولیت مدیر و توسط معاون اجرایی واحد آموزشی صورت پذیرد.

اساس بند «2» این شیوه نامه ؛ شروط پذیرش گواهینامه مهارتی ؛ دارا بودن مجوز رسمی ازآموزش و پرورش ، دارا بودن تاییدیه از رسیمی از ادارات مناطق و شهرستان یا تاییدیه اصالت گواهینامه مهارتی ، با استعلام کتبی و محرمانه توسط نماینده آموزش و پرورش یا به روش الکترونیکی از مرجع صادر کننده عنوان شده است .

مطابق بند «6» ؛درمدارس دولتی و غیردولتی ، مسئولیت صدور مدارک تحصیلی ، به عهده مدیر مدرسه است و در مدارس وابسته و غیردولتی ، مسئولیت مدیر نافی مسئولیت و پاسخگویی موسس یا نماینده حقوقی او نخواهد بود .

براساس این شیوه نامه ؛ به منظور آشنایی با سامانه ها و قوانین و مقررات مرتبط با مسئولیت مدیران و معاونان مدرسه ، قبل از انتصاب و در حین انجام مسئولیت ، ضروری است اداره آموزش و پرورش دوره های آموزشی و توجیهی برای آنان برگزار کند ، شرکت در این دوره ها ، الزامی است و نظارت برحسن اجرای این شیوه نامه برعهده مدیرکل محترم آموزش و پرورش استان است .     

متن کامل این شیوه نامه را از اینجا ببنید .

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت آموزش و پرورش

وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران مسئول امور آموزشی کودکان و نوجوانان است. این وزارت خانه از سال 1343 که از وزارت فرهنگ جدا شد، مسولیت آموزش عالی (دانشگاه ها) را هم عهده دار بود،اما پس از تشکیل وزارت علوم ، برای ادارهٔ امور دانشگاه‌ها و امور پژوهشی در سطوح عالی وزارت آموزش و پرورش وظیفه آموزش رایگان همه افراد را در مقاطع دبستان، دوره اول متوسطه، دوره دوم متوسطه و همچنین اداره دانشگاه فرهنگیان برای تربیت معلم و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی را به عهده دارد. علی اصغر فانی وزیر کنونی آموزش و پرورش است. او دوازدهمین وزیر آموزش و پرورش پس از انقلاب است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش