اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950625127015807

سالمندان جهان دو برابر می شوند

کد: 13950625127015807

https://goo.gl/k0Rpec

، تهران , (اخبار رسمی): جمعیت بالای 60 سال جهان، در سال 2050 در مقایسه با سال 2015 میلادی، دو برابر افزایش خواهد یافت.

سالمندان جهان دو برابر می شوند

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی صندوق بازنشستگی کشوری، بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، جمعیت جهان به سرعت درحال پیرشدن است. این مسأله سبب می شود، بین سال های 2015 تا 2050 جمعیت بالای60 سال از 12 درصد به 22 درصد یعنی حدود دو برابر افزایش یابد.
سازمان جهانی بهداشت با تاکید بر اینکه داشتن سلامت روان در سالمندان برای تضمین دوران بازنشستگی بسیار حائز اهمیت است، اعلام کرده که عوامل اجتماعی، روانی و زیستی از جمله عوامل خطرساز برای ایجاد مشکلات روحی و روانی در میان سالمندان به شمار می رود.
این گزارش ها حاکی است، از آنجایی که سلامت روان بر سلامت جسم اثر مستقیم می گذارد، به همین دلیل می توان سلامت روان سالمندان را از طریق افزایش فعالیت های آنان و حفظ سلامت جسمی افراد مسن، بهبود بخشید.
در بررسی های صورت گرفته، مشخص شد که 15درصد از افراد بالای 60 سال، حداقل از یک نوع اختلال روانی (به جزء اختلالات سردرد) رنج می برند. به همین دلیل، دولت ها باید با فراهم کردن شرایط زندگی مناسب و همچنین حمایت های مالی از سالمندان به ارتقاء سلامت روان آن ها کمک کنند.
از سوی دیگر، دولت ها برای ارتقاء سلامت روان سالمندان، باید مطمئن شوند که سالمندان منابع کافی برای تأمین نیازهای اساسی خود داشته باشند.
در این زمینه، فراهم کردن آزادی و امنیت سالمندان، تأمین نیازهای ضروری آن ها نظیر بکارگیری سیاست های حمایتی مسکن، حمایت های اجتماعی، تدوین برنامه های بهداشتی به ویژه برای اقشار آسیب پذیر مانند سالمندانی که به تنهایی زندگی می کنند یا جمعیت روستایی یا کسانی که از یک بیماری روانی و فیزیکی مزمن رنج می برند و همچنین تدوین برنامه هایی برای مقابله با آزار سالمندان ضروری است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

صندوق بازنشستگی کشوری

پس از تصویب قانون استخدام کشوری در تاریخ 31/3/1345 به موجب ماده 70 قانون مزبور اداره کل بازنشستگی با کلیه دارائی و موجودی صندوق بازنشستگی و اسناد و اوراق و بودجه وتعهدات خود از وزارت دارائی منتزع و تابع سازمان اموراداری واستخدامی کشور گردید و براساس اصلاحیه ماده مذکور از اول سال 1354 صندوق بازنشستگی کشوری به صورت موسسه ای مستقل وابسته به سازمان اموراداری و استخدامی کشور تشکیل گردید . با ادغام سازمانهای اموراداری و استخدامی کشور و برنامه وبودجه در تاریخ 11/12/1378و تشکیل سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ، صندوق بازنشستگی کشوری نیز یکی از موسسات تابعه این سازمان شد ، با تصویب قانون نظام جامع رفاه وتامین اجتماعی در تاریخ 21/2/1383 و به موجب تبصره 2 ماده 17 این قانون ، صندوق بازنشستگی کشوری از سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور منتزع و تابع وزارت رفاه وتامین اجتماعی گردید و توسط صندوق بازنشستگی کشوری اداره می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | تبلیغات و روابط عمومی